Wahacz górny

Moderatorzy: Sajmooon, Zielkq, janusz, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2016-07-04, 13:24

Mogę powiedzieć, po 3 latach SRLe się poddały. (Łożyska skorodowały i dostały luzu, w środku orginalnie nie ma praktycznie smaru). Nowe łożyska, uszczelniacze założyłem i latam dajej (teraz raczej łożyska nie skorodują :mrgreen: ).
Wytrzymały bezproblemowo około 70 tys. km

olijacek
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2015-06-03, 14:25
Lokalizacja: Mińsk Maz

Post autor: olijacek » 2016-07-24, 13:48

Chciałem sobie wymienić wahacz górny ale. Panowie jak odkręcić te śruby nr. 9 są dwie. 1,2,12 odkręciłem ale tych górnych od mocowania nie da rady nie ma tam za bardzo dostępu ma ktoś jaką poradę ?

Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-24, 14:01

olijacek, albo udar, albo dobra przedłużka. Można też czymś popsikać od strony komory silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2016-07-24, 21:57

olijacek, polecam przedłużkę uchylną, np taką: http://allegro.pl/przedluzka-uchylna-1- ... 59271.html Ja się nią tam bez problemu dostaje.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-24, 22:05

lgruca, zawsze jest jeszcze do dyspozycji łamak :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

olijacek
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2015-06-03, 14:25
Lokalizacja: Mińsk Maz

Post autor: olijacek » 2016-08-03, 08:04

Dzięki za rady, gościu porządną grzechotką i nasadką YATO załatwił sprawę.

Awatar użytkownika
samtera
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-07-16, 17:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana i regeneracja wahacza górnego

Post autor: samtera » 2018-06-12, 19:40

olijacek pisze:
2016-06-27, 07:46
Witam

Proszę o informacje jakie rozmiary mają nakrętki i śruby górnego wahacza oraz tego mocowania do karoserii (te cztery).

Chodzi o nr 2, 9, 10.

Ps.

czy da się zregenerować lemfordera ?

Obrazek[/img]
Obrazek
https://photos.app.goo.gl/z94nj66N6Y7JiS7Q8
Dostępne na https://www.amayama.com/en

bandito
fanatyk nissana
Posty: 793
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: Wahacz górny

Post autor: bandito » 2018-06-13, 18:44

Te wahacze łożyskowane SRL też nie są takie dobre. Może jak się popsują to koło nie zmienia kąta nachylenia ale za to strzelaja na dołkach. Ja pokonałem na nich dystans około 30 tys km ale strzelają już od 15 tys. Na początku nie wiedziałem co to nawala. Zawieszenie po sprawdzane dziesiątki razy i wszystko sztywno. Żeby nie te denerwujące strzelanie bym dalej jeździł. Ale mam problem z drganiami kierownicy. Niebawem wpadną lemfordery a jak się wysypią będzie poli. To chyba najskuteczniejsze rozwiązanie

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Re: Wahacz górny

Post autor: arczar » 2018-06-13, 22:13

A kiedy Ci strzelają? Chodzi mi o okoliczności. I jeszcze: strzelają czy pukają?
Hobbysta Japanista

bandito
fanatyk nissana
Posty: 793
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: Wahacz górny

Post autor: bandito » 2018-06-14, 08:08

Czy to puknięcie czy strzelanie, sam nie wiem jak to określić. Dźwięk metaliczny, z prawego słyszę taki dźwięk jak by młotem porządnie uderzał w kowadło. Przeważnie objawia się to przy zmianie kierunku jazdy z przodu na tył lub na odwrót, gdy wjadę w dołek. Ale już na prostej drodze zaczynam słyszeć też. Prawy wahacz słychać troche mniej i ciszej ale ten sam metaliczny stuk.

Jak podejrzewasz wahacze to wsadź po między mocowanie a tą tuleję wahacza śrubokręt i próbuj odgiąć. Stuku nie da rady nie usłyszeć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”