[ Almera] OLIWECZKA Majchrzoka :D - Almera N15 GA14De+ LPG
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Majchrzok, ta wtyczka to jest od zaworu, który się otwiera jak załączasz klimę. To, o czym napisał Vixo ma kostkę brązową
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, dzieki.
Klimy nie ma to i problemu nie ma
Klimy nie ma to i problemu nie ma
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Andrzej., to musze sie przejechać do nich. W jakim kolorze?
Ostatnio zmieniony 2015-10-18, 15:17 przez majchrzok, łącznie zmieniany 1 raz.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Dzisiaj oraz wczoraj chwile podziałałem przy almerze.
dokopałem się do filtra kabinowego... masarka...
polutowałem kabelki od tego czegoś-
po podłączeniu tego czegoś ? właśnie- co to jest i doczego to służy? auto zaczęło przerywać na lpg. po ponownym odłączeniu tego jak było prędzej- było bez zmian.
dzisiaj zacząłem drążyć temat co i jak. po sprawdzeniu tego pierdolnika zacząłem sprawdząć dolot. był nie szczelny. wpadła zatem uszczeleczka taka jaka powinna być od początku
przy okazji wypsikałem troche przepustnice od góry by zmyć z niej troche osadów- była w środku czarna jak wungiel ze śląska.
korzystając z okazji moim oczą ukazało się takie oto oznaczenie- czyżbym miał szczęście i almera z fabryki wyjechała z mocą 87km ?
i tu jeszcze wymienione oringi na aparacie. nowy stary oraz nowy nowy o większej średnicy. ciężko wchodzi ale pewnie będzie wreszcie dobrze. koszt- 1 złoty polski
dokopałem się do filtra kabinowego... masarka...
polutowałem kabelki od tego czegoś-
po podłączeniu tego czegoś ? właśnie- co to jest i doczego to służy? auto zaczęło przerywać na lpg. po ponownym odłączeniu tego jak było prędzej- było bez zmian.
dzisiaj zacząłem drążyć temat co i jak. po sprawdzeniu tego pierdolnika zacząłem sprawdząć dolot. był nie szczelny. wpadła zatem uszczeleczka taka jaka powinna być od początku
przy okazji wypsikałem troche przepustnice od góry by zmyć z niej troche osadów- była w środku czarna jak wungiel ze śląska.
korzystając z okazji moim oczą ukazało się takie oto oznaczenie- czyżbym miał szczęście i almera z fabryki wyjechała z mocą 87km ?
i tu jeszcze wymienione oringi na aparacie. nowy stary oraz nowy nowy o większej średnicy. ciężko wchodzi ale pewnie będzie wreszcie dobrze. koszt- 1 złoty polski
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
były święta, był czas na grzebnięcie czegoś przy acie.
przede wszystkim chciałem wreszcie wyeliminować problemy z odpalaniem auta. nieraz trzeba przytrzymać koło 5 sek na rozruszniku nim zaskoczy...czasami potrzeba pół obrotu i auto już pali..
wyczyszczona kopułka i palec, które widać, że nie są zbyt stare. efekt- niewielki. następne było czyszczenie przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym. auto jak zaskoczy bez duszenia gazu to przebiera na cylindrach...
efekt? bez zmian. brak mi już pomysłow,
kable są okej, sprawdzane na innym kompelcie, bez zmian, świece nowe.
przy okazji wpadł nowy olej- auto przejechało u mnie już 5 tys km więc wolałem go wymienić- nie wymianiełem po kupnie. teraz almerka ma 230 tys km.
do tego wpadł nowy olej do skrzyni.
dodatkowo zamontowałem i ukryłem przewód zasilający nowy nabytek, który dostałem pod choinke:) rejestrator prestigio.
zasilanie dodatkowe wyprowadzone w schowku pasażera.
przy demontażu przepustnicy znalazłem taki oto wynalazek. ktoś prędzej ułamał jeden króciec- połączenie wężykiem do puszki filtra powietrza. na razie zrobione na szybko ale będzie trzeba znaleźć ten element nowy.
przede wszystkim chciałem wreszcie wyeliminować problemy z odpalaniem auta. nieraz trzeba przytrzymać koło 5 sek na rozruszniku nim zaskoczy...czasami potrzeba pół obrotu i auto już pali..
wyczyszczona kopułka i palec, które widać, że nie są zbyt stare. efekt- niewielki. następne było czyszczenie przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym. auto jak zaskoczy bez duszenia gazu to przebiera na cylindrach...
efekt? bez zmian. brak mi już pomysłow,
kable są okej, sprawdzane na innym kompelcie, bez zmian, świece nowe.
przy okazji wpadł nowy olej- auto przejechało u mnie już 5 tys km więc wolałem go wymienić- nie wymianiełem po kupnie. teraz almerka ma 230 tys km.
do tego wpadł nowy olej do skrzyni.
dodatkowo zamontowałem i ukryłem przewód zasilający nowy nabytek, który dostałem pod choinke:) rejestrator prestigio.
zasilanie dodatkowe wyprowadzone w schowku pasażera.
przy demontażu przepustnicy znalazłem taki oto wynalazek. ktoś prędzej ułamał jeden króciec- połączenie wężykiem do puszki filtra powietrza. na razie zrobione na szybko ale będzie trzeba znaleźć ten element nowy.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Zadnych przedziwnych objawów niby nie ma. Kompreche mozna sprawdzic w sumie.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Hehehehe święta i każdy grzebie przy aucie
Majchrzok, a patrzyłeś filtr paliwa?
Majchrzok, a patrzyłeś filtr paliwa?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zaplonu nie ruszalem. Najciekawsze jest to, ze raz odpali od strzalu, a raz trzeba go pilowac jak starego kamaza.
Filtr wyglada na swiezy, ale jak bede w weekend podmienie na ten co siedzi w micrusie. Zobaczymy co wtedy bedzie sie dzialo.
Filtr wyglada na swiezy, ale jak bede w weekend podmienie na ten co siedzi w micrusie. Zobaczymy co wtedy bedzie sie dzialo.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Pacz, o tym nie pomyslalem, ze moze tu lpg kielbasic sprawę.
To dzisiaj tak spróbuje jeszcze wytestowac.
Dzieki za podpowiedzi:)
Dzisiaj czeka mnie keszcze zrobienie przegladu bo byl wazny do wczoraj
To dzisiaj tak spróbuje jeszcze wytestowac.
Dzieki za podpowiedzi:)
Dzisiaj czeka mnie keszcze zrobienie przegladu bo byl wazny do wczoraj
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Teraz jak olej zmienialem to w koncu ja obejrzalem. Szalu nie ma ale dziur tez jeszcze nie ma. Progi cale, podloga w przedniek czesci ma korozje ale bez dziur.
Nadkola cale.
Zle nie trafilem.
Zrobi sie cieplej to musze powymieniac oslony przegubow bo te sa popekane i zaczyna z nich wylazic smar.
[ Dodano: 2015-12-28, 10:41 ]
A jaki patent ktos wymyslil. Tlumik koncowy ma nawiercony otwor ok 6 mm by zbierajaca sie w nim woda mogla swobodnie wyplywac. Polak jendnak potrafi.
Nadkola cale.
Zle nie trafilem.
Zrobi sie cieplej to musze powymieniac oslony przegubow bo te sa popekane i zaczyna z nich wylazic smar.
[ Dodano: 2015-12-28, 10:41 ]
A jaki patent ktos wymyslil. Tlumik koncowy ma nawiercony otwor ok 6 mm by zbierajaca sie w nim woda mogla swobodnie wyplywac. Polak jendnak potrafi.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Caly czas nie moge dojsc do ladu z tym odpalaniem.
Ale zauwazylem pewna zaleznosc. W momencie gdy ma problem z odpalem, gdy wkoncu zaskoczy to dosc glosno przez jakies 2 sek słychać gorny łańcuch rozrzadu. Wiadomo, zanim cisnienie oleju wzrosnie to moze byc slyszalny. Ale, czy przy braku cisnienia w napinaczu->nie napiety lancuch moze powodowac utrudniony rozruch?
Ale zauwazylem pewna zaleznosc. W momencie gdy ma problem z odpalem, gdy wkoncu zaskoczy to dosc glosno przez jakies 2 sek słychać gorny łańcuch rozrzadu. Wiadomo, zanim cisnienie oleju wzrosnie to moze byc slyszalny. Ale, czy przy braku cisnienia w napinaczu->nie napiety lancuch moze powodowac utrudniony rozruch?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Ja miałem raz taka przypadłość w Nissanie, ze musiałem kręcić z dwie minuty aż kontrolka oleju zgarnie i dopiero odpalil nie wiem skąd to się wzięło. Jeden jedyny przypadek. Mechanik stwierdził, że olej splynal cały z układu i musiał od nowa się nabić. Raz się spotkał z takim przypadkiem ale auto dwa lata stało. A moje z 4godziny
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
A skąd wiesz że słuchać akurat górny łańcuch? Zdejmij boczną pokrywę rozrządu i zobacz czy napinacz trzyma ciśnienie( oczywiście po dłuższym postoju) . Jak będzie ok to możesz się pofatygować o zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzić czy dolny napinacz trzyma ciśnienie. Długim płaskim wkrętakiem dojdziesz bez problemu. Ogólnie to z "luźnym" napinaczem dolnym jeździłem primerą 2 lata i nic się nie stało.Nie było też żadnych objawów poza szorowaniem łańcucha. Z resztą dalej lata bo sprzedałem znajomemu...
Wiem bo slysze co halasuje. Napewno jest to gorny napinacz.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, kup sobie stetoskop i zobacz czy to nie pompa wody
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
panowie, napewno jest to górny napinacz. cichnie w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. do tego miałem już w 2 autach z GA do czynienia z taką przypadłością i wiem jak to hałasuje:)
byłby filtr z zaworkiem, może nie byłoby tego problemu, nie wiem.
pytanie, czy nie wpełni naciągnięty górny łańcuch może mieć wpływ na słabsze odpalenie silnika?
byłby filtr z zaworkiem, może nie byłoby tego problemu, nie wiem.
pytanie, czy nie wpełni naciągnięty górny łańcuch może mieć wpływ na słabsze odpalenie silnika?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Tego niestety nie wiem. Jest jednak sposób żeby się przekonać . Odłącz zasianie cewki oraz wtryskiwaczy i pokręć rozrusznikiem tak długo jak zawsze kręcisz mając problem z odpaleniem. Następnie podłącz w krótkim czasie wszystko i próbuj odpalić . Najlepiej oczywiście we dwóch wykonać operację . U mnie w Primerze jak nie było filtra z zaworkiem to zawory tłukły z 7 sek i tak samo długo świeciła kontrolka . Jednak problemu z rozruchem nie było. Spróbuj ,co Ci szkodzi ?
o, to jest dobry pomysł!
spróbuje, zobacze czy coś się zmieni czy też będzie miał problem z odpaleniem.
dzięki
spróbuje, zobacze czy coś się zmieni czy też będzie miał problem z odpaleniem.
dzięki
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859