Podczas jazdy do pracy auto nagle zgasło zapaliła się lampka silnik po zatrzymaniu nie mogłem odpalić kręcił i nic i sprawdziłem bezpieczniki, znalazłem uszkodzony bezpiecznik 15A oznaczenie ENG CONT po wymianie bezpiecznika odpaliłem ale nie mógł utrzymać obrotów dopiero jak potrzymałem obloty jakieś 1-2 minuty to się ustabilizowało ale nadal świeciła się kontrolka silnika, sytuacja powtórzyła się po powrocie do domu pojechałem do kolegi ale nic nie znaleźliśmy ruszaliśmy kablami jak auto chodziło na postoju sprawdzimy kable od sondy 1 i 2 są ok, podłączyliśmy pod komputer i były 2 błędy jeden błąd katalizatora (skład mieszanki czy jakoś tak) i drugi błąd silnika biegu jałowego.
proszę gdzie szukać uszkodzenia.
auto nie ma jeszcze 100tys na liczniku
[P/WP11.144] Gasnie Pali bezpiecznik 15A P11 1.8 lpg 2001 ko
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Bezpiecznik ENG(ine) CONT(rol) służy do zasilania komputera samochodu (kontroler wtrysku). Czy autko nie było przypadkiem myte w środku bądź pod maską? Jeśli tak to możliwe zalanie komputera przy czym są dwa wyjścia. Albo wyschnie i będzie dobrze albo padnie do końca. Pozdrawiam.
Edit.
Nie jestem pewien czy czasem bezpiecznik ten nie zasila również pompy paliwa.
Edit.
Nie jestem pewien czy czasem bezpiecznik ten nie zasila również pompy paliwa.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki 



tam są 2 bezpieczniki o tej nazwie jeden 10A a drugi 15A
wtryski i sondy zasilane są bezpiecznikiem 10A sprawdziłem to wyciągając bezpiecznik ginie zasilanie wtrysków i sondy po wyciągnięciu bezpiecznika 15A ginie zasilanie silnika krokowego musiał bym jeszcze sprawdzić cewki, auto nie było myte.
przydał by się schemat bardzo mi by to ułatwiło szukanie błędu,
nie che mi się wierzyć żeby silniczek krokowy by robił zwarcie.
wtryski i sondy zasilane są bezpiecznikiem 10A sprawdziłem to wyciągając bezpiecznik ginie zasilanie wtrysków i sondy po wyciągnięciu bezpiecznika 15A ginie zasilanie silnika krokowego musiał bym jeszcze sprawdzić cewki, auto nie było myte.
przydał by się schemat bardzo mi by to ułatwiło szukanie błędu,
nie che mi się wierzyć żeby silniczek krokowy by robił zwarcie.
Witam kolegów.
Odświeżę trochę temat . Mam właśnie taki sam przypadek WP11.144 , SR20DE z 2001 , bezpiecznik 15A engine control przepalał się. Powodem jest właśnie silniczek krokowy , po wypięciu go bezpiecznik cały , auto zapala , tylko brak ssania i obroty wysokie.
Mam pytanie , czy silniczek krokowy z 1.8 pasuje do 2.0 ?
Odświeżę trochę temat . Mam właśnie taki sam przypadek WP11.144 , SR20DE z 2001 , bezpiecznik 15A engine control przepalał się. Powodem jest właśnie silniczek krokowy , po wypięciu go bezpiecznik cały , auto zapala , tylko brak ssania i obroty wysokie.
Mam pytanie , czy silniczek krokowy z 1.8 pasuje do 2.0 ?
czegoś nie wiem, kwestia czasu.....