Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wałka z silnika w którym krzywa działa bezpośrednio na zawór i ma wzniósł więcej niż 10mm nie zmierzenia takim czujnikiem ale to już inna historia. W bawię nie faz bym się nie bawił bo to jest do ustawienia kółkami regulowanym. Pomiędzy która krzywa ma najlepsze wypełnienie i masz odpowiedz co montowac
[ Dodano: 2015-08-09, 12:55 ]

[ Dodano: 2015-08-09, 12:55 ]
no właśnie bo y poparty na hla zwiększa ramię działania walkahoward512 pisze:base circle 32 a calosc 37,75

XXX
Zamontowane to ja już mam, i nie trzeba miec regulowanych kółek wcale żeby się fazami pobawic
można użyc do tego pilnika. A Zależy mi na tych wykresach faz odpowiednich dlatego, że piszę pracę inż na tym złomie i muszę miec konkretne dane. A nie , ze wrzucilem wałek z tego bo taki jest fajny i jedzie sie lepiej, rozumiesz
Jutro mam hamownie wiec okaze sie czy wydechowy walek cos poprawił. Sam ssacy zabrał 6 momentu na poczet 1,5KM


No pilnik jest Zajebisty. Precyzja po chu...:))jak zmierzyć przestawienie walka o 1 stopień?? Pięć ruchów pilnikiem? 

Ostatnio zmieniony 2015-08-09, 12:21 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
Czyli mod rozrządu. Przyszły panie inżynierze otóż mod rozrządu to kolejny mit. Jak się pewnie domyślasz nawet po szlifie płaszczyzny głowicy zmieniają się fazy bo zmniejsza się odległość wałków od wału. Tak więc mod rozrządu można wsadzić sobie głęboko
nikogo oczywiście nie mam zamiary przekonywać do kółek ale skoro place za czas na hamowni to wolę się ogarnąć sprawnie i szybko wystroić motor kręcąc kółeczkami w lewo i prawo w poszukiwaniu optimum 


XXX
Nie zgodzę się z tym.
Rozrząd jest jak skrzynia biegow jakby, jest stałe przełożenie 2:1 (2 obroty wału : 1 wałków) i to jest obliczone na srednicach kół rozrządu i koła zębatego wału oraz ilosci ich zębów a nie odległosci w jakich są od siebie. Jedynie jeśli łańcuch jest luźny czyl np. uszczkodzony napinacz wtedy wałki mogą się przesunać względem siebie , przy napiętym nie ma takiej opcji. Po szlifie głowicy napinacz sobie nadrobi i jest to samo. Mod rozrządu jest równoważny regulowanemu kółku z tym, że regulowac mozna dowolnie kolko z prawdziwego zdarzenia a moda można tylko w jedną stronę pogłębiać
Rozrząd jest jak skrzynia biegow jakby, jest stałe przełożenie 2:1 (2 obroty wału : 1 wałków) i to jest obliczone na srednicach kół rozrządu i koła zębatego wału oraz ilosci ich zębów a nie odległosci w jakich są od siebie. Jedynie jeśli łańcuch jest luźny czyl np. uszczkodzony napinacz wtedy wałki mogą się przesunać względem siebie , przy napiętym nie ma takiej opcji. Po szlifie głowicy napinacz sobie nadrobi i jest to samo. Mod rozrządu jest równoważny regulowanemu kółku z tym, że regulowac mozna dowolnie kolko z prawdziwego zdarzenia a moda można tylko w jedną stronę pogłębiać
czyli ze uważasz ze po szlifie płaszczyzny głowicy walki nie przestawia się względem wału?howard512 pisze:Nie zgodzę się z tym.
Rozrząd jest jak skrzynia biegow jakby, jest stałe przełożenie 2:1 (2 obroty wału : 1 wałków) i to jest obliczone na srednicach kół rozrządu i koła zębatego wału oraz ilosci ich zębów a nie odległosci w jakich są od siebie. Jedynie jeśli łańcuch jest luźny czyl np. uszczkodzony napinacz wtedy wałki mogą się przesunać względem siebie , przy napiętym nie ma takiej opcji. Po szlifie głowicy napinacz sobie nadrobi i jest to samo. Mod rozrządu jest równoważny regulowanemu kółku z tym, że regulowac mozna dowolnie kolko z prawdziwego zdarzenia a moda można tylko w jedną stronę pogłębiać

XXX
Owszem w silniku OHV ale w DOHC albo OHC to raczej
[ Dodano: 2015-08-09, 14:20 ]
Nie rozumiesz widzę. Szlif płaszczyzny głowicy czy bloku spowoduje doprężenie to oczywiste ale i przestawienie wałków w silniku OHC I DOHC względem wału. Jeśli twierdzisz inaczej to dalszą dyskusja nie ma dla mnie sensu
[ Dodano: 2015-08-09, 14:20 ]
Nie rozumiesz widzę. Szlif płaszczyzny głowicy czy bloku spowoduje doprężenie to oczywiste ale i przestawienie wałków w silniku OHC I DOHC względem wału. Jeśli twierdzisz inaczej to dalszą dyskusja nie ma dla mnie sensu
XXX
Zrób zestawienie wałków pomierzonych i nie mieszaj z danymi z serwisówki bo nigdy nie dojdziemy do konstruktywnych wnioskówhoward512 pisze:VE Killer, Jesli mierzymy od base circle to taki czujnik wychyla sie niewiele ponad polowe zakresu, wlasnie myslalem zeby zamontowac podzialkę kątową do kola rozrzadu. To pozwoli zmierzyc czasoprzekroje, ale zeby zmierzyc fazy znaczy ile przed gmp sie otwiera itp to juz grubszy temat.
onyxx, zrobilem zestawienie walkow po ich kodzie oem, w GTi i P11GT sa identyczne numery więc cos tu jest nie tak, druga sprawa co do "najlepszosci" walkow GTi to teoretycznie mialoby to sens gdyby nie fakt, ze GTi mialy 143KM a P11 GT o niby slabszych wałkach 150KM. Nastawy ecu tez sa wazne i na pewno sie roznily, ale po co byloby dawac slabsze nastawy do lepszych wałkow

Dobrze by było żeby wyglądało w ten sposób: model auta, wysokość całej krzywki (base circle+lift), oddzielnie basecircle, i do tego duration. Jak możesz to umieść to w 1 poście, żeby się pierdolnik nie robił.
Żeby pomierzyć czasoprzekrój dobrze wiedzieć, gdzie on się kończy i gdzie zaczyna.

Współczynnik ramienia żeby policzyć o ile faktycznie zawór wyłazi w zależności od źródła wynosi ok. 1,5-1,56, nieraz podają 1,6.
Reasumując:
wysokość całej krzywki - base circle = lift wałka
lift wałka * współczynnik ramienia = rzeczywisty lift
Ale dla naszych rozważań nie jest to potrzebne. Skupmy się na samych wałkach.
P.S. Co do najsłabszego wyników N15 Gti wg producenta, to jakoś nie sugerowałbym się tym za mocno

A jaką masz pewność, że znaczki na kółkach chińczyk dobrze zrobił?VE Killer pisze:zmierz precyzyjnie przestawienie walka o ten stopień skoro regulacje masz na tak krótkim promieniu. Szczerze to wolałbym za 150zl kupić najtańsze kółko i zrobić to dokładnie.
Wystarczy mała poziomica elektroniczna i odpowiednie mocowanie.
Nie ma nad czym myśleć długość łańcucha czy paska zostaje ta sama. Obniżasz głowice wiec żeby łańcuch był naciagniety wałek musi zmienić kat. Dlatego uważam ze mod rozrządu jest g.. wart . W jednym silniku może być łańcuch bardziej rozciągnięty niż w innym. Jeden może być po szlifie płaszczyzny inny seryjny itd. W jednym optimum będzie np przy 3 stopniach a w innym przy np 5. A już w ogóle sadzenie ze mod jest taki sam dla wszystkich sr-ów to całkowicie rozkłada na lopatki
[ Dodano: 2015-08-09, 14:55 ]

[ Dodano: 2015-08-09, 14:55 ]
taki ze na promieniu na którym jest podziałka błąd pomiarowy jest mniejszy niż na kinie. Nie interesuje mnie o ile stopni finalnie przestawie w celu znalezienia max tylko to ze w trakcie ustawiania przestawiam o jedną kreske na skali co odpowiada 1 stopniowi. A to akurat jestem w stanie sprawdzić.Vendo pisze:A jaką masz pewność, że znaczki na kółkach chińczyk dobrze zrobił?VE Killer pisze:zmierz precyzyjnie przestawienie walka o ten stopień skoro regulacje masz na tak krótkim promieniu. Szczerze to wolałbym za 150zl kupić najtańsze kółko i zrobić to dokładnie.
Wystarczy mała poziomica elektroniczna i odpowiednie mocowanie.
XXX
VE Killer, Teraz już wyjaśniłeś , po szlifie napinacz dopnie łańcuch i cofnąc może wałki. Z tym się zgadzam, ale to będą wartości rzędu kilku dziesiątych stopnia. Słuszność moda podtrzumuję jednak nadal - to jest to samo co regulowane kółko tylko bardziej prymitywne.
Zgadzam się również z tym, że dla kazdego takiego samego silnika ze względu na zużycie optimum będzie inne. A nie ze ja mam na +4 to Ty też tak zrób i będzie super. Od tego mam hamownię żeby dostroić pod siebie. Zrobię tyle prób ile będzie trzeba. Przepis na koniec też podam. Mniej lub bardziej się komuś przyda. Uruchamiam kontakt do kogos ogarniętego w ASO zeby odkopał dobre manuale
Zgadzam się również z tym, że dla kazdego takiego samego silnika ze względu na zużycie optimum będzie inne. A nie ze ja mam na +4 to Ty też tak zrób i będzie super. Od tego mam hamownię żeby dostroić pod siebie. Zrobię tyle prób ile będzie trzeba. Przepis na koniec też podam. Mniej lub bardziej się komuś przyda. Uruchamiam kontakt do kogos ogarniętego w ASO zeby odkopał dobre manuale
No właśnie o to mi chodziło ale po forum krążył mit ze najlepiej przestawić o ileś tam stopni chyba 3 i wtedy jest zajebiscie:)))howard512 pisze:VE Killer, Teraz już wyjaśniłeś , po szlifie napinacz dopnie łańcuch i cofnąc może wałki. Z tym się zgadzam, ale to będą wartości rzędu kilku dziesiątych stopnia. Słuszność moda podtrzumuję jednak nadal - to jest to samo co regulowane kółko tylko bardziej prymitywne.
Zgadzam się również z tym, że dla kazdego takiego samego silnika ze względu na zużycie optimum będzie inne. A nie ze ja mam na +4 to Ty też tak zrób i będzie super. Od tego mam hamownię żeby dostroić pod siebie. Zrobię tyle prób ile będzie trzeba. Przepis na koniec też podam. Mniej lub bardziej się komuś przyda. Uruchamiam kontakt do kogos ogarniętego w ASO zeby odkopał dobre manuale
XXX
Ale masz podziałkę w miarę precyzyjna a literki olać przecież wiesz w którą wyprzedzasz wałek a w którą cofaszhoward512 pisze:Ja słyszałem 6. Zrobiłem teraz na 2 , a pozniej dam na 4.
Obrazek chinol ,kpl za 329zł jakos z literkami na odwrót

XXX
Ja też jestem zwolennikiem kółek w przypadku tego typu regulacji, VE Killer ma rację. Poza tym nie lubię takiego drutowania...
Jak Ci chińskie kółka się nie podobają to zaopatrz się w polskie lub markowe japończyki.
howard, Ty nie uruchamiaj nikogo z ASO tylko sumiennie pomierz te wałki - oni mają tą samą dokumentację, z której z resztą mało kto tam korzysta
Znowu będą niedopowiedzenia i tryb bajania ludowego. Dyskusja zmierza w stronę dupy...
Jak Ci chińskie kółka się nie podobają to zaopatrz się w polskie lub markowe japończyki.
howard, Ty nie uruchamiaj nikogo z ASO tylko sumiennie pomierz te wałki - oni mają tą samą dokumentację, z której z resztą mało kto tam korzysta

Szlif zależnie jaka krzywa jest głowica może mieć różne wartości. 0.15 czasem nawet 0.30 i więcej. Niby niewiele ale przelicz o ile stopni przestawienie się wałek bo obrót masz na promieniu kółka rozrządu. Zobaczysz że ma to znaczenie.howard512 pisze:VE Killer po szlifie napinacz dopnie łańcuch i cofnąc może wałki. Z tym się zgadzam, ale to będą wartości rzędu kilku dziesiątych stopnia.

[ Dodano: 2015-08-09, 15:31 ]
Z tym się zgadzam moja wina ale chciałem przy okazji wyjaśnić pewne niedomówieńonyxx pisze: Dyskusja zmierza w stronę dupy...


XXX
howard512, hmmm ze sklepu z artykułami papierniczymi? Tam, gdzie mają wyposażenie dla szkół podstawowych/gimnazjów/liceów?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_