Nissan Micra K11 1.3 - modyfikacje silnika, zawieszenia(KJS)

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

seku145
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-05-24, 14:06
Lokalizacja: Radomsko [ERA]

Nissan Micra K11 1.3 - modyfikacje silnika, zawieszenia(KJS)

Post autor: seku145 » 2015-05-24, 14:27

Cześć,
Przymierzam się do zakupu samochodu do kjs.
Rozważam zakup Nissana Micry K11 z silnikiem 1.3 16v 75KM
Pytanie brzmi prosto - jak zwiększyć moc ?

1. Przelotowy wydech - wiadomo. Ale co z kolektorem ?
2. Co z dolotem powietrza? Poza dolotem zimnego powietrza ze zderzaka, co dalej, jakieś gotowe zestawy dolotowe zakończone stożkiem ?
3. Pytanie co do skrzyni - Czy skrzynia z silnika 1.0 jest krótsza ? Warto się zainteresować swapem na skrzynię z litrowego silnika ? Jak w takim wypadku wygląda dalsza operacja ? Czy trzeba poza samą zmianą skrzyni ingerować w jakąś regulacje elektroniczną ? Czy skrzynia z 1.0 pasuje bez problemu pod ten silnik ? Mam na myśli mocowania.

Jakie zabiegi można jeszcze wykonać aby trochę odetkać ten silnik ? (uturbianie rzecz jasna odpada). Zdaję sobie sprawę, że silniki N/A trudno modyfikować ze sporym efektem.
Ostatnio zmieniony 2015-05-25, 13:20 przez seku145, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11221
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-24, 19:53

seku145 ktoś kiedyś wkładał wałki z 1,6 do 1,3, ale lepiej jest wsadzić 1,6 od razu.

Niestety gotowych wydechów i dolotów nie widziałem.

Co do skrzyni, to jest krótsza i pasuje. Jest kilka swapów z 1,0 na 1,3 i skrzynia została

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3446
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-05-24, 22:47

Nawet na 1.6 skrzynia zostaje. Ale pytanie jeszcze które 1.3 masz i którą skrzynie od 1.0 kupisz bo może będzie to wymagało również zakupu kompletu sprzęgła i koła zamachowego
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

seku145
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-05-24, 14:06
Lokalizacja: Radomsko [ERA]

Post autor: seku145 » 2015-05-25, 08:37

MacGayver pisze:Nawet na 1.6 skrzynia zostaje. Ale pytanie jeszcze które 1.3 masz i którą skrzynie od 1.0 kupisz bo może będzie to wymagało również zakupu kompletu sprzęgła i koła zamachowego
Nie rozumiem ? Były różne wersje 1.3 i 1.0 ?
a to 1.6 skąd ? Nie było takich silników w micrach z tego co się orientuje.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-05-25, 09:18

Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-25, 10:41

pakuj ITB + CR 12,5:1 :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

seku145
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-05-24, 14:06
Lokalizacja: Radomsko [ERA]

Post autor: seku145 » 2015-05-25, 10:59

Panowie, dopiero wkraczam w nissany i nie mam pojęcia co te szyfry znaczą :mrgreen: :oops:

PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-05-25, 11:35

ITB i CR jest wszędzie nie tylko w nissanach
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

seku145
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-05-24, 14:06
Lokalizacja: Radomsko [ERA]

Post autor: seku145 » 2015-05-25, 13:24

Dobra, poczytałem, poszukałem - mniej więcej wiem o co chodzi, jednak z tym już jest więcej zabawy i większy nakład pieniędzy + trzeba mieć o tym pojęcie, a oddanie komuś kto się na tym zna = większy nakład finansowy, a budżet nie będzie wygórowany.

Przed przystąpieniem do takich zabaw jak ITB wypadałoby zrobić podstawowe rzeczy w silniku o które właśnie mi chodzi, czyli 'odetkanie', zwykłego silnika 1.3 CG13

edit:
Dodatkowe pytanie, tym razem odnośnie zawieszenia (tył). Osobno jest amor, osobno jest sprężyna - czy wymiana samych sprężyn na krótsze opuści i usztywni samochód ?
Tak na mój rozum, to sprężyna działa na amor, nie na odwrót, więc efekt powinien być pozytywny, tylko pytanie czy mam racje ?
Gwintu nie mam zamiaru wkładać, za duże koszta do tak niskobudżetowego projektu.
Ewentualnie utwardzenie oryginalnych amorów poprzez dodatkowe ich uszczelnienie.

Sama w sobie Micra na 13" jest strasznie wysoka, dlatego też zależy mi tak na opuszczeniu na dół i usztywnieniu. Felga 13 wydaje mi się też za mała, orientuje się ktoś jak mniej więcej jest optymalnie ? 14 czy 15 cali ?


Dalej,
Czy wszystkie K11 na wyposażeniu standardowym posiadały ABS i wspomaganie kierownicy ?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3446
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2015-05-25, 21:43

seku145 pisze:Nie rozumiem ? Były różne wersje 1.3 i 1.0 ?
przed liftem i po lifcie
a to 1.6 skąd ?
swap, nie produkowali z 1.6, a powinni :-P
seku145 pisze: czy wymiana samych sprężyn na krótsze opuści i usztywni samochód ?
minimalnie usztywni, opuści zależnie od firmy w graniach 40mm
seku145 pisze:Felga 13 wydaje mi się też za mała, orientuje się ktoś jak mniej więcej jest optymalnie ? 14 czy 15 cali ?
ja mam akurat '15, ale wydaje mi sie że przy 1.3 '14 w zupełności wystarcza
Czy wszystkie K11 na wyposażeniu standardowym posiadały ABS i wspomaganie kierownicy ?
i wspomaganie i ABS to była opcja w Micrach
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”