[P11/WP11] Lewa poduszka skrzyni biegów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Lewa poduszka skrzyni biegów
Poszukuje poduszki lewej skrzyni biegów do P11 2,0 benzyna rok 98.
Czy podejdzie od innych pojemności a szczególnie interesuje mnie od modeli po liftingu z silnikiem 1,8 .
[ Dodano: 2010-06-14, 19:14 ]
Gdzieś się doczytałem że skrzynia w P11.144 1,8 jest taka sama jak w 2,0 ale czy będzie pasować poduszka do P11 przed liftem ?
Chodzi mi tylko o lewą poduszkę skrzyni.
Czy podejdzie od innych pojemności a szczególnie interesuje mnie od modeli po liftingu z silnikiem 1,8 .
[ Dodano: 2010-06-14, 19:14 ]
Gdzieś się doczytałem że skrzynia w P11.144 1,8 jest taka sama jak w 2,0 ale czy będzie pasować poduszka do P11 przed liftem ?
Chodzi mi tylko o lewą poduszkę skrzyni.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Temat stary ale potrzebuję info:
czy w P11.144 poduszkę skrzyni wyjmuje się do góry? Tak sugeruje Haynes, ale w P11 i P11.144 są trochę inne te poduszki, może tu jest inaczej? Pytam, bo chciałem wymienić wkład i kurde utknąłem, bo samej poduszki nie mogę wyjąć - od dołu blokuje ją skrzynia, od góry mocowanie od strony nadwozia (wygląda, że wkład tłumiący przejdzie tylko w dół przez to mocowanie, w górę się blokuje).
czy w P11.144 poduszkę skrzyni wyjmuje się do góry? Tak sugeruje Haynes, ale w P11 i P11.144 są trochę inne te poduszki, może tu jest inaczej? Pytam, bo chciałem wymienić wkład i kurde utknąłem, bo samej poduszki nie mogę wyjąć - od dołu blokuje ją skrzynia, od góry mocowanie od strony nadwozia (wygląda, że wkład tłumiący przejdzie tylko w dół przez to mocowanie, w górę się blokuje).
pozdr. Kamil
Poduchę śmiało się wyciąga z góry, trzeba tylko uważać na rurke od klimy bo to delikatne jest. W razie problemów brecha i naginasz silnik, aby skrzynia zeszła niżej, a i bym zapomniał ja popuszczam prawą poduchę jest wtedy większy zakres ruchu. Wybić poduchę bez prasy ciężko, lepiej kup sobie masę poliuretanową BOLLa i wypełnij całą, tylko wtedy trochę drgań na jałowych się po budzie przenosi, aby temu zapobiec, jak już wyschnie poducha to nawierć cztery otwory z każdej strony po jednym wiertłem 10-12.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, mówimy o takiej poduszce, tak?
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to powinienem odkręcić obie boczne poduszki, opuścić silnik (żaba pod miską olejową), teraz patrząc na konstrukcję łap karoserii nad skrzynią, to poduszkę trzeba pociągnąć w stronę silnika (odciągnąć od łap i je minąć) a potem wyciągnąć do góry? Bo nawet opuszczając silnik i skrzynię nie było dość miejsca, żeby ją wyjąć, a tak bezpośrednio targać do góry się nie dało, bo blokowały ją łapy karoserii.
Chyba jednak odstawię auto do kolegi, bo o ile już mniej więcej wiem jak wyjąć, to wkładu nie mam czym wybić. Poliuretan odpada, bo i tak kupiłem już wkład poduszki tedgum. I o ile wstawiłbym poduszki dolne (przód i tył) z poli, to na boczne chyba bym się już nie zdecydował, bałbym się hałasu i wibracji.
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to powinienem odkręcić obie boczne poduszki, opuścić silnik (żaba pod miską olejową), teraz patrząc na konstrukcję łap karoserii nad skrzynią, to poduszkę trzeba pociągnąć w stronę silnika (odciągnąć od łap i je minąć) a potem wyciągnąć do góry? Bo nawet opuszczając silnik i skrzynię nie było dość miejsca, żeby ją wyjąć, a tak bezpośrednio targać do góry się nie dało, bo blokowały ją łapy karoserii.
Chyba jednak odstawię auto do kolegi, bo o ile już mniej więcej wiem jak wyjąć, to wkładu nie mam czym wybić. Poliuretan odpada, bo i tak kupiłem już wkład poduszki tedgum. I o ile wstawiłbym poduszki dolne (przód i tył) z poli, to na boczne chyba bym się już nie zdecydował, bałbym się hałasu i wibracji.
pozdr. Kamil
jeżeli masz taką poduszkę, to jeszcze łatwiej ją wyjąć, ja obecnie mam taką:
Jeżeli masz tą aluminiową to:
1.Popuszczasz prawą poduszkę od strony rozrządu
2.W P11 luzuje się linkę i odkręca jej mocowanie, w polifcie nie wiem jak jest, ale trzeba zrobić miejsce, aby wyjąć poduszkę.
3.Odkręcasz lewą poduszkę na skrzyni (4 śruby stopy i mocowanie do karoserii)
4.Podważasz stopę aby się obróciła płaszczyzną do silnika
5.Wyjmujesz poduszkę z mocowania karoserii
6.Poduszka jest wolna, ale trzeba pokminić, żeby ją wyjąć
BTW: Jeżeli faktycznie masz tą aluminiową poduszkę to mam taką porządnie wypełnioną na sprzedaż. Jak co to PW.
Jeżeli masz tą aluminiową to:
1.Popuszczasz prawą poduszkę od strony rozrządu
2.W P11 luzuje się linkę i odkręca jej mocowanie, w polifcie nie wiem jak jest, ale trzeba zrobić miejsce, aby wyjąć poduszkę.
3.Odkręcasz lewą poduszkę na skrzyni (4 śruby stopy i mocowanie do karoserii)
4.Podważasz stopę aby się obróciła płaszczyzną do silnika
5.Wyjmujesz poduszkę z mocowania karoserii
6.Poduszka jest wolna, ale trzeba pokminić, żeby ją wyjąć
BTW: Jeżeli faktycznie masz tą aluminiową poduszkę to mam taką porządnie wypełnioną na sprzedaż. Jak co to PW.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
jeśli chodzi o zamienność poduszek miedzy modelami to jest tak:
-ta od rozrządu sr20de pasuje z p11, polifta i cd20
-pod silnikiem na belce, wymiennie można stosować p11, polift także te od qg pasuja
-te na skrzyni z p11 nie pasuja do polifta, qg pasuje na poliftowa skrzynie sr ale jest nieco nizsza co powoduje nie wypoziomowanie silnika
ps, ma ktoś poduchę ze skrzyni polifta sr20 na sell?
-ta od rozrządu sr20de pasuje z p11, polifta i cd20
-pod silnikiem na belce, wymiennie można stosować p11, polift także te od qg pasuja
-te na skrzyni z p11 nie pasuja do polifta, qg pasuje na poliftowa skrzynie sr ale jest nieco nizsza co powoduje nie wypoziomowanie silnika
ps, ma ktoś poduchę ze skrzyni polifta sr20 na sell?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Wymieniłem wkład poduszki, niby nie był najgorszy (trochę sparciały, jakieś małe naderwania w kilku miejscach), ale część hałasu i drgań ustąpiła (musi być coś jeszcze;/). Dla potomnych:
- żeby wyjąć poduszkę musiałem poluzować i lekko opuścić śruby belki (przednie i tylne), poduszki przy rozrządzie nie ruszałem wcale, skrzynia cały czas była podparta podnośnikiem, na poluzowanych śrubach udało się opuścić silnik wystarczająco,
- poduszka wyjęta wg opisu Ariasa, czyli przekręcamy "stopę" w stronę silnika i całość do góry,
- wkład do wyciśnięcia tylko na prasie, bardzo wątpię, żeby udało się to zrobić młotkiem.
- żeby wyjąć poduszkę musiałem poluzować i lekko opuścić śruby belki (przednie i tylne), poduszki przy rozrządzie nie ruszałem wcale, skrzynia cały czas była podparta podnośnikiem, na poluzowanych śrubach udało się opuścić silnik wystarczająco,
- poduszka wyjęta wg opisu Ariasa, czyli przekręcamy "stopę" w stronę silnika i całość do góry,
- wkład do wyciśnięcia tylko na prasie, bardzo wątpię, żeby udało się to zrobić młotkiem.
pozdr. Kamil