[P11/WP11] Buczenie i rezonans karoserii miedzy 3000-3500obr
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
[P11/WP11] Buczenie i rezonans karoserii miedzy 3000-3500obr
WITAM
P11 1.6 90KM
Panowie pojawiła mi się następująca przypadłość. W zakresie obrotów 3000-3500 występuje głośne buczenie i rezonans karoserii, czuć po prostu jak drży podłoga pod butami podczas utrzymywania stałej prędkości w powyższym zakresie obrotów.
Poniżej i powyżej tej prędkości obrotowej błoga cisza, nic nie buczy i nie rezonuje.
- objawy pojawiają się na każdym biegu w podanym zakresie obrotów 3000-3500
- osłony z układu wydechowego te co się luźno trzymały zdemontowane
- układ wydechowy podwieszony na wszystkich gumach nigdzie nie dotyka podwozia
- na biegu jałowym praktycznie tego nie słychać
- układ wydechowy jest szczelny
- układ dolotowy jest szczelny
- filtr powietrza czysty
Zaczęliśmy sprawdzać inne elementy i pękła mi i wylał się olej z poduszki silnika przy rozrządzie. CZY ONA MOŻE BYĆ POWODEM POWYŻSZYCH OBJAWÓW?
Pomimo tego że poduszka jest uszkodzona autem nie szarpie przy podawaniu lub puszczaniu gazu lub zmianie biegów.
Dziwna sprawa. Jeśli ktoś miał podobne anomalia poproszę o wskazówki.
P11 1.6 90KM
Panowie pojawiła mi się następująca przypadłość. W zakresie obrotów 3000-3500 występuje głośne buczenie i rezonans karoserii, czuć po prostu jak drży podłoga pod butami podczas utrzymywania stałej prędkości w powyższym zakresie obrotów.
Poniżej i powyżej tej prędkości obrotowej błoga cisza, nic nie buczy i nie rezonuje.
- objawy pojawiają się na każdym biegu w podanym zakresie obrotów 3000-3500
- osłony z układu wydechowego te co się luźno trzymały zdemontowane
- układ wydechowy podwieszony na wszystkich gumach nigdzie nie dotyka podwozia
- na biegu jałowym praktycznie tego nie słychać
- układ wydechowy jest szczelny
- układ dolotowy jest szczelny
- filtr powietrza czysty
Zaczęliśmy sprawdzać inne elementy i pękła mi i wylał się olej z poduszki silnika przy rozrządzie. CZY ONA MOŻE BYĆ POWODEM POWYŻSZYCH OBJAWÓW?
Pomimo tego że poduszka jest uszkodzona autem nie szarpie przy podawaniu lub puszczaniu gazu lub zmianie biegów.
Dziwna sprawa. Jeśli ktoś miał podobne anomalia poproszę o wskazówki.
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
Darek101120, nie, zdjęcie tłumika drgań z półosi nie będzie powodować takie czegoś. Zresztą sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - rezonuje tylko w danym zakresie prędkości obrotowych silnika.
Tak jak napisał Bonzo, pierwsze co to do sprawdzenia poduszki silnika. Nie kupuj zamienników, które są pełne. Kup używany oryginał gumowo-olejowy.
Tak jak napisał Bonzo, pierwsze co to do sprawdzenia poduszki silnika. Nie kupuj zamienników, które są pełne. Kup używany oryginał gumowo-olejowy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
Panowie dzięki za pomoc.
Problem w tym że używanego oryginału nie było dzwoniłem w 5 miejsc w swojej okolicy.
- wkład z TEDGUM 100,00zł
- cała poduszka YAMATO 130,00zł
Powiem wam że faktycznie nie dopytałem czy one sa olejowe czy tylko guma. Myślałem że produkują na wzór fabryki.
Ogólnie to trudno o te poduszki. jak nie znajdę używanej to czeka mnie zamiennik gumowy pewnie bo w takiej cenie to nie będzie olejowa poduszka pewnie.
Problem w tym że używanego oryginału nie było dzwoniłem w 5 miejsc w swojej okolicy.
- wkład z TEDGUM 100,00zł
- cała poduszka YAMATO 130,00zł
Powiem wam że faktycznie nie dopytałem czy one sa olejowe czy tylko guma. Myślałem że produkują na wzór fabryki.
Ogólnie to trudno o te poduszki. jak nie znajdę używanej to czeka mnie zamiennik gumowy pewnie bo w takiej cenie to nie będzie olejowa poduszka pewnie.
Darek101120, zadzwoń do Auto-Nissan - profile.php?mode=viewprofile&u=9552 Myślę, że Pan Nieznajek powinien coś mieć w rozsądnej cenie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
Zamiennik będzie przenosił drgania, bo to jest pełna guma Przerabiałem temat w P10, gdzie włożyłem zamiennik - pełna guma..... Czym prędzej szukałem oryginału w dobrym stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
janusz, twoje namiary okazały się kluczowe do znalezienia oryginału, dzięki
NismoMan1, dzisiaj lub jutro otrzymam poduchę jak zmienię to napiszę czy problem rozwiązany.
[ Dodano: 2015-02-18, 13:44 ]
Wczoraj przyszła mi poduszka ale tak na wygląd jakaś inna. Mocowania do silnika raczej w dobrym rozstawie jednak sama poduszka jak i obudowa jest inna i nie wiem co z rozstawem tulei w gumie gdzie wchodzi śruba. Po rozmowie wysłałem mu sms-a ze zdjęciem poduszki ale chyba nie sprawdzili
ustaliłem że ta poduszka jest od GA16 ale almery N15. Teraz pytanie czy ona będzie pasować do P11?
[ Dodano: 2015-02-18, 20:21 ]
Niestety poduszka nie pasuje. Odsyłam ją i skończy się na zamienniku pewnie
[ Dodano: 2015-02-21, 09:41 ]
Pan Nieznajek jednak znalazł poduszkę do P11 i wysłał mi ja. Po oględzinach i pomiarach ta powinna pasować
We wtorek będę ją montował dam znać jakie efekty.
[ Dodano: 2015-02-23, 16:23 ]
Poduszka zamontowana i jest poprawa. Drgania na karoserię przenoszą się już w minimalnym stopniu i buczenie zmniejszyło się tak o 50%. Śmiałbym stwierdzić że zakres buczenia zmniejszył się do 3200-3300 obr.
Podjechałem jeszcze do chłopaków żeby sprawdzili wydech. Cały mam szczelny bez otworów. Mówili że może środkowy lub końcowy jest pusty i taki efekt daje. Ale nie są pewni i ja obstawiam że to nie wydech bo buczenie niesie się z przodu auta.
Wszystkie osłony układu wydechowego mam zdemontowane łącznie z osłona kolektora wydechowego.
Jeszcze raz sprawdziłem dolot ale jest szczelny.
Puki co buczenie się zmniejszyło i jest do zaakceptowania.
Chyba że pozostałe poduszki są już słabe i przenoszą drgania w co wątpię bo chłopaki sprawdzali a autem nie szarpie.
Jakieś sugestię jeszcze?
Ten dźwięk obecnie to taki rezonans który jest do przyjęcia ale nie powinno go być moim zdaniem.
NismoMan1, dzisiaj lub jutro otrzymam poduchę jak zmienię to napiszę czy problem rozwiązany.
[ Dodano: 2015-02-18, 13:44 ]
Wczoraj przyszła mi poduszka ale tak na wygląd jakaś inna. Mocowania do silnika raczej w dobrym rozstawie jednak sama poduszka jak i obudowa jest inna i nie wiem co z rozstawem tulei w gumie gdzie wchodzi śruba. Po rozmowie wysłałem mu sms-a ze zdjęciem poduszki ale chyba nie sprawdzili
ustaliłem że ta poduszka jest od GA16 ale almery N15. Teraz pytanie czy ona będzie pasować do P11?
[ Dodano: 2015-02-18, 20:21 ]
Niestety poduszka nie pasuje. Odsyłam ją i skończy się na zamienniku pewnie
[ Dodano: 2015-02-21, 09:41 ]
Pan Nieznajek jednak znalazł poduszkę do P11 i wysłał mi ja. Po oględzinach i pomiarach ta powinna pasować
We wtorek będę ją montował dam znać jakie efekty.
[ Dodano: 2015-02-23, 16:23 ]
Poduszka zamontowana i jest poprawa. Drgania na karoserię przenoszą się już w minimalnym stopniu i buczenie zmniejszyło się tak o 50%. Śmiałbym stwierdzić że zakres buczenia zmniejszył się do 3200-3300 obr.
Podjechałem jeszcze do chłopaków żeby sprawdzili wydech. Cały mam szczelny bez otworów. Mówili że może środkowy lub końcowy jest pusty i taki efekt daje. Ale nie są pewni i ja obstawiam że to nie wydech bo buczenie niesie się z przodu auta.
Wszystkie osłony układu wydechowego mam zdemontowane łącznie z osłona kolektora wydechowego.
Jeszcze raz sprawdziłem dolot ale jest szczelny.
Puki co buczenie się zmniejszyło i jest do zaakceptowania.
Chyba że pozostałe poduszki są już słabe i przenoszą drgania w co wątpię bo chłopaki sprawdzali a autem nie szarpie.
Jakieś sugestię jeszcze?
Ten dźwięk obecnie to taki rezonans który jest do przyjęcia ale nie powinno go być moim zdaniem.
Buczenie z przodu - u mnie to był wypalony pierwszy katalizator (silnik SR20), ten na kolektorze wydechowym. Buczenie najbardziej było słychać w trasie, ze względu na jednostajną prędkość. Po zdemontowaniu okazało się, że z kata nic nie zostało, pusta puszka. Nie wiem czy w 1.6 jest jak w 2.0, ale jeśli lambda siedzi tuż nad katem, to można ją wykręcić i czymś przyświecić i zerknąć do środka.
pozdr. Kamil
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
Miałem N15 1.6 100Km według mnie najlepsze auto jakie posiadałem, następnie P11 GT 150KM tutaj także walczyłem z buczeniem lecz winny okazał się nieszczelny rezonator w nadkolu. Teraz mam takie rezerwowe drugie auto P11 1.6 90KM z sentymentu zakupione troszkę podniszczone ale sukcesywnie pracuje w większości sam nad nią. Jak skończę doprowadzać ją do oryginału to wstawię foty przed i po odbudowie. Na ta chwilę technicznie jest igła. Wiosną idzie do lakiernika. Ta P11 która obecnie posiadam pracuje najciszej z dotychczasowych nissanów. W środku praktycznie nie słychać silnika tylko delikatny szum wiatru no i ten rezonans z tym buczeniem przy 3200obr. Auto ma przebieg 270 000 km oryginalny bo odkupione od znajomego pierwszego właściciela to był wyznacznik w zakupie .
Wracając do problemu to ja obstawiam chyba kolejne poduszki. Ta przy chłodnicy od przodu na wygląd jest słaba jednak, przy skrzyni wygląda raczej OK, a tą od spodu muszę sam na podnośniku sprawdzić.
Jak się zrobi cieplej będę grzebał przy niej to rozbebeszę jeszcze dolot to zobaczę ten dyfuzor czy od spodu jest szczelny. Najdziwniejsze jest to że powyżej i poniżej 3200-3300 obr idzie jak nowe auto cichutko bez wibracji.
NismoMan1 poniekąd ma rację bo to stare auto i może to buczenie od silnika idzie w co wątpię. Prawda taka że jest to na 5 biegu przy prędkości 140km/h czyl;i można lecieć ze 150 lub 130 i mamy cisze Reasumując uparłem się na to i sprawdziłem sporo elementów a problem nie do końca rozwiązałem. Jeśli po wymianie jednej poduszki rezonowanie się zmniejszyło to może resztę trzeba zmienić i będzie OK. Druga sprawa to z takimi prędkościami jeździ się może kilka razy w roku bo nie jest to ekonomiczne i czasami można odlecieć
wod2u SR20DE ma dwa katalizatory jeden za kolektorem porcelanowy chyba a drugi większy pośrodku układu wydechowego. Obydwa wymieniałem na tłumiczki przelotowe. Najtrudniej było znaleźć ten mały ale czego się teraz nie kupi
Wracając do problemu to ja obstawiam chyba kolejne poduszki. Ta przy chłodnicy od przodu na wygląd jest słaba jednak, przy skrzyni wygląda raczej OK, a tą od spodu muszę sam na podnośniku sprawdzić.
Jak się zrobi cieplej będę grzebał przy niej to rozbebeszę jeszcze dolot to zobaczę ten dyfuzor czy od spodu jest szczelny. Najdziwniejsze jest to że powyżej i poniżej 3200-3300 obr idzie jak nowe auto cichutko bez wibracji.
NismoMan1 poniekąd ma rację bo to stare auto i może to buczenie od silnika idzie w co wątpię. Prawda taka że jest to na 5 biegu przy prędkości 140km/h czyl;i można lecieć ze 150 lub 130 i mamy cisze Reasumując uparłem się na to i sprawdziłem sporo elementów a problem nie do końca rozwiązałem. Jeśli po wymianie jednej poduszki rezonowanie się zmniejszyło to może resztę trzeba zmienić i będzie OK. Druga sprawa to z takimi prędkościami jeździ się może kilka razy w roku bo nie jest to ekonomiczne i czasami można odlecieć
wod2u SR20DE ma dwa katalizatory jeden za kolektorem porcelanowy chyba a drugi większy pośrodku układu wydechowego. Obydwa wymieniałem na tłumiczki przelotowe. Najtrudniej było znaleźć ten mały ale czego się teraz nie kupi
Moje GT, po zakupie ze stożkiem Jacky i seryjnym wydechem bez kata było cichutkie do 210Km/h. Niestety nie mam filmów, ale świadków mam do Wrocka A4 latałem z butem nonstop 200-220 i nikt nie narzekał. Wg mnie buczenie to przede wszystkim wypalony wydech
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
Mylisz się, właśnie wypalony wydech ma różne oblicza, mnie obecnie buczy od 5500 i jestem pewny że to końcowy tłumik się wypalił. BTW przerabiałem ten temat w Sunnym
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Darek101120, właśnie wypalony wydech będzie rezonował przy określonej prędkości obrotowej silnika. Niestety, ale częstotliwość cząsteczek spalin pokryje się z rezonansową elementów samochodu - stąd też będzie buczenie.
Spaliny można porównać do prądu - jest AC (przemienny) i DC (stały). Spaliny będą czymś w rodzaju prądu przemiennego, a nie stałego. Częstotliwość zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika
Spaliny można porównać do prądu - jest AC (przemienny) i DC (stały). Spaliny będą czymś w rodzaju prądu przemiennego, a nie stałego. Częstotliwość zmienia się wraz z prędkością obrotową silnika
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
To już było, na biegu jałowym brak buczenia. Przykładowo jak przyspieszam z butem w podłodze na przykład na 3 biegu od 2000 do 4000 to zero wibracji i buczenia. Przejdzie między tymi 3200-3300 obr i brak buczenia. Problem jest tylko wtedy jak sie jedzie ze stałą prędkością na 3300 obr to wtedy zaczyna wyraźnie głośniej pracować. Połączenie takiego rezonowania z buczeniem. Będę go miał jeszcze na kanale to posłucham.
Jak postępy, wyeliminowane buczenie i rezonans ? Przyznam, że ja jeżdżę z takimi objawami już dłuższy czas. Wymiana wydechu tylnego i środkowego nic nie poprawiło w tej kwestii. Dźwięk ogólnie rezonuje dziwnie, jest głośno i tyle,ale jakoś to olałem, a w trasie unikam prędkości 120-130, wtedy jest najgorzej. Podejrzewam, że ma to coś wspólnego z 1 katem.
Ostatnio zmieniony 2015-04-22, 20:28 przez grzeg255, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB
Siema, u mnie w N16 jest taki sam problem z tym rezonansem. Poduszka przy rozrządzie wymieniona a i tak buczy. Jak nasłuchiwałem na zewnątrz to generalnie to buczenie wydobywało się z lewej strony przy zderzaku gdzie rurą dolot zaciąga powietrze a jak siedzę w samochodzie i jadę to buczenie jest z prawej strony...dziwna sprawa...
-
- nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-02-14, 17:57
- Lokalizacja: Zbiersk
-
- nowy na forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-10-05, 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Siemanko. Ja mam podobny problem w aucie tylko u mnie siedzi 1.8. Podobnie jak u Ciebie na początku słychać buczenie przy 3000 3500 obr i jest rezonans. U nie dodatkowo podczas ruszania słychać dziwne odgłosy jakby coś metalicznego drżało i się o coś obijało. Przejrzałem spód auta i nie zauważyłem żadnych luźnych części mogących luźno wisieć i się o coś obijać. Moje podejrzenia kieruję w stronę którejś z poduszek. To drżenie słychać jakby z lewej strony bądź na środku. Czy u Ciebie występowało coś podobnego??Darek101120 pisze:Ja chwilowo odpuściłem temat. Generalnie stawiam w moim przypadku na układ wydechowy. Jak będą wolne fundusze to go wymienię. Chyba że jeszcze któraś poduszka jest słaba i taki efekt robi ponieważ po wymianie tej od strony rozrządu wyraźnie zmniejszył się ten rezonans.
Ppozdrawiam
-
- nowy na forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-10-05, 15:56
- Lokalizacja: Zamość