Głowica pod wysokie obroty SR20DE RR
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Głowica pod wysokie obroty SR20DE RR
Jako, że przeszukuję internet wzdłuż i wszerz natrafiłem na dokładne info odnośnie budowy wysokoobrotowej głowicy RR
Co potrzeba:
1.Głowica Roller Rocker
2.Podwójne sprężyny zaworowe z podkładkami i zabezpieczeniami z VE
3.Pompa oleju z VE - warunek konieczny
4.Podkładki nacinane pod ygreki zamiast płaskich
Trochę teorii:
Głowica wiadomo, sprężynki z VE, ponieważ na wysokich obrotach potrzeba siły aby zawory pracowały równo, nie "wieszały" się. Podkładki nacinane, aby dodatkowo zabezpieczyć ygreki przed wypadnięciem. Pompa VE jest konieczna dla modu ponieważ jako jedyna z seryjnych daje wysokie ciśnienie i przy 10k rpm daje ok 11 barów, do pełni szczęścia dajemy popychacze z polifta. Wysokie ciśnienie oleju sprawia, że popychacze poradzą sobie z utrzymaniem ygreka i prawidłową pracą motoru.
Powyższy mod podobno pozwala kręcić nawet do 11krpm, na takim zakresie obrotowym wyciskają ponad 300 koni z SR20DE.
Nie wiem co na to powie dół silnika
Co potrzeba:
1.Głowica Roller Rocker
2.Podwójne sprężyny zaworowe z podkładkami i zabezpieczeniami z VE
3.Pompa oleju z VE - warunek konieczny
4.Podkładki nacinane pod ygreki zamiast płaskich
Trochę teorii:
Głowica wiadomo, sprężynki z VE, ponieważ na wysokich obrotach potrzeba siły aby zawory pracowały równo, nie "wieszały" się. Podkładki nacinane, aby dodatkowo zabezpieczyć ygreki przed wypadnięciem. Pompa VE jest konieczna dla modu ponieważ jako jedyna z seryjnych daje wysokie ciśnienie i przy 10k rpm daje ok 11 barów, do pełni szczęścia dajemy popychacze z polifta. Wysokie ciśnienie oleju sprawia, że popychacze poradzą sobie z utrzymaniem ygreka i prawidłową pracą motoru.
Powyższy mod podobno pozwala kręcić nawet do 11krpm, na takim zakresie obrotowym wyciskają ponad 300 koni z SR20DE.
Nie wiem co na to powie dół silnika
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Właśnie nie, te stopery są do ślizgowych ygreków bardziej, przy powyższym buildzie ciśnienie oleju wystarczająco chroni ykreka od strony popychacza, tu chodzi o zabezpieczenie od strony sprężyn.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to nie ciśnienie lecz wydajnośc pompy s[rawia że HLA sie nie opróżniają. co do sprężyn sa też inne rozwiązania i wcale nie trzeba dawać podwójnych. co dopompy również nie zgodzę się z tym ze musi ona być koniecznie z VEArias pisze: przy powyższym buildzie ciśnienie oleju wystarczająco chroni ykreka od strony popychacza
[ Dodano: 2015-02-26, 23:14 ]
i jeszcze jedna sprawa aby kręcenie do takichobrotów wogóle miało sens mysze byc do tego wałki rozrządu oraz więsze przepływy i dopręzony motor. niestety to wszystko jest od siebie zależne.
jakby kolega takich wałków szukał to PW
XXX
Ja tylko przepisałem info z innego miejsca, oczywiście, że są różne metody do celu.
BTW: Ja na razie ogarniam motorownię do zadowalającej kultury pracy przy obecnym setupie
BTW: Ja na razie ogarniam motorownię do zadowalającej kultury pracy przy obecnym setupie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
pod sztywki jest inaczej krzywka projektowana.poza tym sztywka wymaga ustawiania luzu zaworowego.
przykładowo Cat Cams dla wałków robionych dla Y ślizgowych przy wiekszych czasach wymaga przejścia na sztywke zaś dla rolek nawet wałki w okolicach 300* pozostaja na HLA.
jedna rzecz jest bardzo istotna nie można od tak sobie przejść na sztywke jesli mamy wałek pod HLA. I ODWROTNIE DLA WAŁKA POD SZTYWKĘ NIE MOZNA POZOSTAĆ NA hla. skutkiem może być urywanie zaworów i uklepywanie gniazd. wałki różnia się rozbiegiem i zejście.
[ Dodano: 2015-02-28, 11:03 ]
przykładowo Cat Cams dla wałków robionych dla Y ślizgowych przy wiekszych czasach wymaga przejścia na sztywke zaś dla rolek nawet wałki w okolicach 300* pozostaja na HLA.
jedna rzecz jest bardzo istotna nie można od tak sobie przejść na sztywke jesli mamy wałek pod HLA. I ODWROTNIE DLA WAŁKA POD SZTYWKĘ NIE MOZNA POZOSTAĆ NA hla. skutkiem może być urywanie zaworów i uklepywanie gniazd. wałki różnia się rozbiegiem i zejście.
[ Dodano: 2015-02-28, 11:03 ]
nie zgodze się z tym. jeśli jest odpowiednie smarowanie w silniku nie ma z nimi komletnie problemu. padające HLAto tylko skutekonyxx pisze:Ze względu na kapryśny charakter HLA, gdybym miał to bym się pozbył przy najbliższej okazji
XXX
No to chyba jest wiadome, że wałek musi być odpowiedni pod solida
A co do, tego co napisałeś odnośnie HLA to ja się nie zgodzę do końca. Większość HLA ma za sobą bardzo wiele lat pracy w różnych warunkach - jedni właściciele dbają o auto i serwis, inni nie. Takie wysłużone HLA jest niestety kapryśne i ciśnienie oleju (stan pompy, nawet jak była założona nowa - ciśnienie książkowe), nie wiele zmieniał. Nowe ori HLA wiadomo ile kosztują, a zamienniki są badziewne w większości.
A co do, tego co napisałeś odnośnie HLA to ja się nie zgodzę do końca. Większość HLA ma za sobą bardzo wiele lat pracy w różnych warunkach - jedni właściciele dbają o auto i serwis, inni nie. Takie wysłużone HLA jest niestety kapryśne i ciśnienie oleju (stan pompy, nawet jak była założona nowa - ciśnienie książkowe), nie wiele zmieniał. Nowe ori HLA wiadomo ile kosztują, a zamienniki są badziewne w większości.
można poprawić życie starym HLA
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xz_hTDytbFo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xz_hTDytbFo[/youtube]
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
teonyxx pisze:Nowe ori HLA wiadomo ile kosztują, a zamienniki są badziewne w większości
http://www.driftshop.pl/shop/?265,popyc ... ny-sr20det
te??
http://sklepswiatek.pl/popychacz-mechan ... -1964.html
czy skąd wziąć DOBRE HLA
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, nowe-używane?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dosc ciekawe:
http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalo ... ivot2.html
http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalo ... ivot2.html
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.
było to juz na tym forum nie raz w róznych tematach wspominane. najlepiej zastosować HLA z P11 oryginalne nissanowskie. najlepiej po regeneracji.
[ Dodano: 2015-03-01, 09:04 ]
[ Dodano: 2015-03-01, 09:04 ]
znane od dawna . nie jest to tanie i do kosztów dolicz sobie jeszcze nowe wałki bo o tym nikt nie wspominaNismo_Man pisze:Dosc ciekawe:
http://www.tomeiusa.com/_2003web-catalo ... ivot2.html
XXX
wspomniane, ale nie wyjaśnione. Wiemy już że HLA z polifta ma większe kanały. Co rozumiesz przez regenerację Nie spotkałem sie nigdzie z jakimiś zestawami do regeneracji, tj sprężynki czy coś.VE Killer pisze:było to juz na tym forum nie raz w róznych tematach wspominane. najlepiej zastosować HLA z P11 oryginalne nissanowskie. najlepiej po regeneracji.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
wpnę się po ten temat bo mod tyczy głowicy
udało mi się zregenerować w pewnej firmie oryginalne HLA, pochodzące z p11 czyli pod RR
przed regeneracją przy odpalaniu grzechotało i tłukło się pod pokrywą, nowe HLA nie wydają w ogóle szemrania.
Człowiek który mi to ogarniał zaproponował współpracę, więc jeśli ktoś chce to regeneracja sztuki to koszt 20zł-uważam że warto, warto też nie katować wałków na wyjechanych starych HLA
Zaznaczam, że nie jest to płukanie nowym olejem tylko regeneracja HLA
są to moje doświadczenia, pozostała mi tegulacja luzów zaworowych i dokończenie remapu i jade na hamkę sprawdzić co to moje wylpluje
udało mi się zregenerować w pewnej firmie oryginalne HLA, pochodzące z p11 czyli pod RR
przed regeneracją przy odpalaniu grzechotało i tłukło się pod pokrywą, nowe HLA nie wydają w ogóle szemrania.
Człowiek który mi to ogarniał zaproponował współpracę, więc jeśli ktoś chce to regeneracja sztuki to koszt 20zł-uważam że warto, warto też nie katować wałków na wyjechanych starych HLA
Zaznaczam, że nie jest to płukanie nowym olejem tylko regeneracja HLA
są to moje doświadczenia, pozostała mi tegulacja luzów zaworowych i dokończenie remapu i jade na hamkę sprawdzić co to moje wylpluje
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
zawsze mogłeś napisać lóz
[ Dodano: 2016-01-27, 06:33 ]
[ Dodano: 2016-01-27, 06:33 ]
ciekawe czy y rolkowy wytrzyma 11 koła i nie pęknie to po pierwsze. po drugie bezwładność rolkowego jest wieksza bo jego masa jest wieksza o prawie 20g od zwykłego.Arias pisze:Powyższy mod podobno pozwala kręcić nawet do 11krpm, na takim zakresie obrotowym wyciskają ponad 300 koni z SR20DE.
XXX