Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Kilka pytań świeżaka

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

[K10] Kilka pytań świeżaka

Post autor: mikijunior » 2015-02-15, 20:19

Hej,

Mam kilka pytań co do mojego nabytku jest to Micra K10 1.0 91:
- Jaki olej lać przeczytałem kilka wątków i chyba wleje Mobila 10W40, ale jest jedno ale nie wiadomo co było lane wcześniej prawdopodobnie był to Castrol 15W40 lać nadal Castrola czy Mobila a może pełny syntetyk 8-) , Micra ma 57 kkm.
- Czy felgi 14 calowe wejdą czy jestem skazany na 13 cali? Ktoś próbował szeroką stal?
- Gdzie mogę dostać kable WN moje mają przebicie a na Allegro pustki do Micry K10 z 91... To samo pytanie pasek alternatora... Najlepiej w okolicach Wawy. Zauważyłem, że większość części w opisie ma że pasuje do Micry do 89 roku jakieś zmiany zaszły wtedy?
- Jak się wyciąga tylną kanapę? Z przednimi siedzeniami sobie poradziłem ale tylne :D
- Czy jest jakiś problem z montażem radia?
- Będę wymieniał rozrząd... Jakie polecacie części SKF?

I ostatnie można jakoś ustalić wersję wyposażenia :lol: ?

To chyba tyle. Na razie furką się nie pochwale, bo trzeba ją odszczurzyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-15, 20:37

mikijunior o olejach jest cały temat. Mobil i Castrol to kiepski wybór. Szukaj 10w40 Valvoline, Gulf, Motul

Wejda i 15", ale szeroka stal to do niemca a nie japonca

W każdym motoryzacyjnym w katalogu Ci znajdą. Ewentualnie pytaj tu: viewtopic.php?t=18528 Silnik ten sam co w 1998

Kanapa: http://nissan4u.com/parts/micra/el_k10/ ... tration_1/

Nie ma problemu z radiem. Jak masz fabryczne to pewnie przejsciowka nissan-iso bedzie potrzebna

Rozrząd tylko MITSUBOSHI lub GATES

Jak podasz VIN to Ci zdekodujemy ile sie da :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-15, 20:52

Przewody zapłonowe - NGK RC-NX71

Wątek olejowy - viewtopic.php?t=13837&start=0

Jeśli nikt nie gmerał nic przy wiązce od radia to nie będzie problemu z założeniem nowego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2015-02-15, 20:57

Dzięki za odpowiedź. Czemu Mobil jest zły? Tam gdzie podjadę na wymianę na pewno podróbek nie mają.

Co do radia to fabrycznego nie mam w garażu znalazłem ALPINE CDE-9846R. Da radę podłączyć?

Numer VIN: JN1000K10U0701000

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-02-15, 21:09

mikijunior, wszystkie pytania o oleje zadawaj prosze w powyzszym temacie (nie robmy balaganu na forum).

Co do radia, kazde podlaczysz jezeli tylko odpowiednio przewody ogarniesz :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-15, 21:10

Mobil i Castrol dwa najczęściej podrabiane oleje - kupujesz i w zasadzie nie wiesz o trafisz równie dobrze możesz kupić orlen/lotos to w zasadzie to samo będzie. Co więcej Mobil zostawia syf w silniku, nie tyle co castrol ale zostawia.
No i jest jeszcze rozróżnienie Mobil1 i Moblil - pierwszy jest lepszy drugi jest gorszy :]


Model K10
prod. 07/91
kolor: 549 - SILVER METALLIC
kolor wnętrza: K - GRAY
buda: 5HB
silnik: MA10S
skrzynia: 4 manual
wykończenie: L
emission: L/CAT
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-02-15, 21:20

janusz, ja w 100nx od zawsze leje zwykły olej mobil super s- minerał, oryginał.
tak czysty silnik wewnątrz jak w 100nx chciałbym mieć w micrze. ani grama osadu, konsumpcji oleju czy innych takich.

a wracając do tematu, ja mam u siebie w k10 felgi 14'' z sunny/100nx gti. wszystko się mieści. dodatkowo mam założony dystans 12mm- tu już na tyle niestety był problem- koła obcierały o rant nadkola.

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2015-02-15, 21:28

Śmiecić już nie będę :-P albo "cukierkowego" Motula wleje albo Mobila 10W40.
Tak jak pisałem autko ma 57kkm nalotu rozrząd pewnie jeszcze oryginalny tak jak pasek alternatora i kable WN :-) także kolejne pytanie czy silnik jest bezkolizyjny?

Na co zwrócić uwagę kiedy wjadę na kanał? Po wertepach nic nie puka i stuka w końcu 57kkm ;-), a światła świecą lepiej niż w nowej Insigni :-P Po umyciu zauważyłem rdzę na przednich nadkolach ale małe ogniska to samo na tylnej szybie wokół uszczelki.

Kolejne pytanko mam tylko jeden siłownik klapy, który jest totalnie zużyty z tego co widzę jest miejsce na dwa. Na Allegro są używki ale jak jest z ich stanem... Gdzie mogę się zaopatrzyć w dane siłowniki?

Kolor się zgadza :-D Dzisiaj przeleciałem ją miernikiem i wszytko w oryginale od 90 do 120 jedynie maska ma około 300.

L/CAT mam rozumieć to jako brak katalizatora :) ?
janusz pisze:Przewody zapłonowe - NGK RC-NX71
Takie?
http://allegro.pl/ngk-rc-nx71-przewody- ... 91008.html
Ostatnio zmieniony 2015-02-18, 23:15 przez mikijunior, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-02-15, 22:11

siłowinki idzie dostać w necie, ale cena jest zaprowa. o ile dobrze pamiętam jakoś 300zł za dwie sztuki.
osobiście szukałem od jakiegoś innego auta lecz nic odpowiedniego nie znalazłem ale jeszcze wróce do tego tematu :P tak, powinny być dwie sztuki :-)
błotniki przednie idzie dostać nowe, takwięc trzeba się zastanowić czy nie lepiej obrać tego kierunku. w K10 jeszcze lubią gnić ranty drzwi oraz maski tak więc warto kontrolować te elementy pod tym kątem.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2015-02-16, 00:02

mikijunior z mojego doświadczenia:
mikijunior pisze:- Jaki olej lać przeczytałem kilka wątków i chyba wleje Mobila 10W40
Ja lałem Mobil1 10W40 a później Texaco 10W40 ,przy przebiegu +/- 120kkm i nie było, żadnych nagarów itp. także polecam.
mikijunior pisze:- Czy felgi 14 calowe wejdą czy jestem skazany na 13 cali?
Wejdą i 15' ale po co? Szukaj ładnych 14' z Nissana lub Renault bo mają podobne średnice otworów centrujących.
mikijunior pisze:- Gdzie mogę dostać kable WN moje mają przebicie a na Allegro pustki do Micry K10 z 91...
http://www.janmor.pl/catalog/10014/proline/JP306
- Czy jest jakiś problem z montażem radia?
Standardowo instalacja nie ma ISO.
To jest schemat instalacji do starszych modeli K10...może w czymś pomoże ;)
Obrazek
mikijunior pisze:Tak jak pisałem autko ma 57kkm nalotu rozrząd pewnie jeszcze oryginalny
Ja wymieniałem rozrząd przy 100kkm i po zdjęciu pokrywy okazało się, że to jeszcze oryginał ;)
mikijunior pisze:L/CAT mam rozumieć to jako brak katalizatora
Tu wychodzi na to, że brak http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1990 choć K10 MA12 miała dwa katalizatory ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-16, 08:53

mikijunior pisze: także kolejne pytanie czy silnik jest bezkolizyjny?
Niestety tak. rozrząd trzeba wymieniać co 90.000 km lub co 3 lata

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2015-02-16, 17:33

A jak wygląda sprawa z płynem chłodniczym? Mam właściwie czarną maź w zbiorniczku. Mechanik mówi i ojciec że po wypłukaniu może przeciekać chłodnica... Bawić się w płukanie czy po prostu dolać albo cos innego jeszcze wykombinować?

Te moje 1.0 jest 8V czy 16V? :-P

Kończąc sprawę olejów to leje albo Elfa albo Motula 10W40. Świece jak i kable też wymienię. Jak jest z tą jakością tych kabli co podaliscie mi linki NGK to wiadomo że dobre a te drugie? od janmora Proline?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-02-16, 17:41

mikijunior, wymień płyn chłodniczy bezwzględnie.

1,0 8V. Kable jeszcze Denso poszukaj. Te Janmory średnie zawsze z jakością stały

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-16, 17:49

Mikijunior, Eneosa zalej :]

Płyn chłodniczy obowiązkowo do wymiany co 3 lata albo 100kkm. Płyn hamulcowy co 2 lata.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2015-02-16, 18:02

No też tak myślę że do wymiany :mrgreen: Tylko jak mi się rozszczelni :-/

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2015-02-16, 18:32

Jesli chodzi o wymiane plynu to w niektorych K10 na spodzie chlodnicy jest usytuowany korek spustowy tylko jakby okazaloby sie, ze go masz to odkrecaj go delikatnie bo latwo go ukrecic ;)

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2015-02-16, 19:04

Dzięki, boję się tego że po 23 latach mi się rozszczelni ta chłodnica :-(

Olej sprawy wokół olejowe i rozrząd już wszystko ogarnąłem teraz hamulce :lol:

[ Dodano: 2015-02-17, 20:59 ]
Jeszcze mam pytanko.

Macie u siebie siatkę, plecionke elastyczna przy kolektorze wydechowym ? Bo ja nie mam i może z tego wynika pierdzenie a dziur nie ma :) tak samo mam drgania wyczuwalne drążka zmiany biegów. Jest to powiązane ze sobą?

[ Dodano: 2015-02-21, 20:37 ]
Macie tą siatkę czy nie macie :-P ?

Przez te kilka dni działałem i moim oczom ukazała się podłoga :lol: na razie z tyłu :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Rdzy nie ma i teraz rodzi się moje pytanie konserwować to jakoś od środka czy tylko dać wygłuszenie? Nuxodol 700 dam w drzwi i w klapę, a Autoplastone pójdzie na zewnątrz po wcześniejszym oczyszczeniu szczotką drucianą i zabezpieczeniu miejsc z rdzą.

No i kolejne pytanie jak z tą rdzą sobie powalczyć wiadomo oczyścić papierem i dać np. Cortanin i na to już bazę czy coś pomiędzy?

Awatar użytkownika
vodzu18
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-02-24, 22:23
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: vodzu18 » 2015-02-24, 17:47

Ja jeżdżę k10 odkąd pamiętam. Jeżeli masz taką ładną podłogę bez nalotów rdzy ani nie ma żadnego wykwitu to ją zostaw. W k10 często wcina progi wewnętrzne, nadkola pas tylny, no i klapa tył to norma jedną tylko widziałem z nie zardzewiałą klapą tylną malujesz a i tak po zimie wychodzi :P jak pierdzi to przy takim przebiegu = dużo stała po prostu spróchniał tłumik. ta rurka to przy litrówce jest tylko po to żeby w zimę silnik nie łapał zimnego powietrza i krócej chodził na ssaniu. czyli najwyżej w zimę spali trochę więcej. hamulce ja tarcze zaciski klocki nawet płyn kupowałem trw.

Awatar użytkownika
mikijunior
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-14, 20:52
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: mikijunior » 2016-06-04, 12:00

Odświeżam bo składam Micre po wygłuszeniu i natrafiłem na problem :mrgreen: wszystko pasuje oprócz jednej rzeczy pod siedzeniem kierowcy jest coś jakby sterownik no i chyba zgubiłem śrubki do niego jakby ktoś mógłby zrobić fotkę na jakie śrubki jest to wkręcane byłbym wdzięczny :-)
Druga sprawa to chyba wiem od czego mam drgania drążka tylko mam problem z ustaleniem co to za część.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”