[P/WP11.144] Podgrzewanie fotela pasażera przestało działać
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Podgrzewanie fotela pasażera przestało działać
W mojej WP11.144 po wyjęciu fotela i ponownym jego założeniu przestało działać podgrzewanie fotela pasażera. Sprawdziłem bezpiecznik, podłączenie 3 kostek idących pod siedzeniem i wszystko wygląda ok. Gdzie szukać przyczyny usterki?
Rozumiem, że drugi fotel działa. Sprawdź czy dochodzi prąd do przełącznika w tunelu środkowym, czy z niego wychodzi, czy dochodzi do kostki pod fotelem, czy piny w kostkach się nie wysunęły, a w dalszej kolejności szansa, że uszkodziłeś przewód od kostki pod fotelem do maty. 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Michal404, zarówno na małym jak i dużym grzaniu?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pewnie będzie to samo co w przypadku ściągania auta - wszystko sprawne, zawieszenie 100% ok, a jak się okazało lizak trzymał się na 1 śrubie.
Tu albo się żarówka tylko przepaliła, albo przewody nie są podociskane w kostkach.
Żarówka się nie świecie to na pewno nie działa......
Tu albo się żarówka tylko przepaliła, albo przewody nie są podociskane w kostkach.
Żarówka się nie świecie to na pewno nie działa......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jeśli nie działa, to masz teraz pewność, że nie grzeje. Wyjmij przełącznik, rozbierz i sprawdź czy się czasem nie spaliła. Jak się spaliła, to albo ją wymień, albo kawałkiem miedzianej żyłki zlutuj wąsy od żarówki.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, niech tak nawet nie robi, bo zrobi chłopak zwarcie i będzie jeszcze więcej szkody. Niech włączy grzanie fotela i usiądzie na nim i zobaczy czy grzeje mu w d..ę czy nie.
Żarówka nie może być połączona szeregowo.
Żarówka nie może być połączona szeregowo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, uwierz mi, że jak mnie spaliła się żarówka w przełączniku, to okazało się że w ogóle nie przechodzi przez niego prąd. Dopiero jak wlutowałem jedną żyłkę miedzianą z przewodu pomiędzy styki, w których siedziała żarówka, to zaczęło działać i działa do tej pory.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, ale żarówka nie może być połączona szeregowo z matą - nie te prądy. Żarówka może przepuścić przez siebie maksymalnie 50mA, a maty wymagają dużo więcej. Skoro bezpiecznik jest 10-cio amperowy, to załóżmy, że normalnie jet pobierane ok 2A przy mocnym grzaniu - 4 maty równolegle - co daje 500mA na matę.
Dowód - schematy


Dowód - schematy


赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja też tak sądziłem, że nie może być połączona szeregowo itp, ale jak już zniechęcony poszukiwaniem kolejnego przełącznika wlutowałem żyłkę, to nagle prąd zaczął płynąć na obydwu pozycjach. Ja zbaraniałem i do tej pory nie wiem dlaczego tak jest.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, może pin we wtyczce był niedociśnięty
Ja miałem to w zegarach - brak kontrolki ładowania.
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wtedy byłem pewien, że sprawdziłem przełącznik pod kątem wszystkiego. Przecież nawet multimetr podłączałem i pacjent wyglądał na umarłego. Nie upieram się przy swojej teorii, bo może rozszerzalność cieplna tutaj zadziałała, ale wiem że u mnie to pomogło i do tej pory działa. Poza tym, żyłkę dałem tak cienką, że nawet gdyby poszedł większy prąd, to przepali się szybciej od bezpiecznika. Ja czasami sobie tłumaczę, że to jakaś japońska magia ukryta w niektórych przedmiotach. 

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
michal404 - to nie pomoże. Sprawdź najpierw czy podgrzewanie w ogóle działa - na małym i dużym grzaniu. Bo stwierdzenie nie działa, bo nie świeci to nie jest diagnoza.
To tak samo jak z wahaczem - wszystko ok, zawieszenie w pełni sprawne - ta yhy - lizak od wahacza trzymał się na 1 śrubie.
To tak samo jak z wahaczem - wszystko ok, zawieszenie w pełni sprawne - ta yhy - lizak od wahacza trzymał się na 1 śrubie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
michal404, jedna czy obie?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Weź miernik i sprawdź maty - będziesz miał szybką odpowiedź. Co więcej - bezpiecznik termiczny mógł zadziałać ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W macie w fotelu ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_