[N16] Dolewka oleju
Moderator: sergiej
[N16] Dolewka oleju
Cześć,
potrzebuje szybkiej pomocy, dlatego zdecydowałem się napisać nowy temat.
Mam zalany w lipcu olej shell helix h7 10w40. Spojrzałem dziś rano na bagnet i jest poniżej minimum więc chciałem zrobić dolewkę. Ogólnie po zmianie miałem olej w połowie miarki i po ok 5 tysięcy kilometrów jednak ubyło (większość zimą, bo wcześniej było ok). Ewentualnie instalacja gazowa może mieć wpływ ale to tylko moje domysły.
Teraz pytanie zasadnicze czy moge dolać inny (lepszy) olej np. Valvoline Maxlife 10w40?
Z tego co czytałem najważniejsze żeby się klasa lepkości zgadzała ale chciałbym to jeszcze potwierdzić, bo różne opinie znalazłem.
Oczywiście mam możliwość nabycia Shella ale nie wiem czy to był dobry wybór, czy lepiej kupić coś lepszego i polecanego. Przy zmianie oleju cena Valvoline lub Liqui moli była prawie dwa razy wyższa a budżet prawie suchy. Kolejna wymiana już na Valvo lub Liqui bankowo.
Z góry dzięki!
potrzebuje szybkiej pomocy, dlatego zdecydowałem się napisać nowy temat.
Mam zalany w lipcu olej shell helix h7 10w40. Spojrzałem dziś rano na bagnet i jest poniżej minimum więc chciałem zrobić dolewkę. Ogólnie po zmianie miałem olej w połowie miarki i po ok 5 tysięcy kilometrów jednak ubyło (większość zimą, bo wcześniej było ok). Ewentualnie instalacja gazowa może mieć wpływ ale to tylko moje domysły.
Teraz pytanie zasadnicze czy moge dolać inny (lepszy) olej np. Valvoline Maxlife 10w40?
Z tego co czytałem najważniejsze żeby się klasa lepkości zgadzała ale chciałbym to jeszcze potwierdzić, bo różne opinie znalazłem.
Oczywiście mam możliwość nabycia Shella ale nie wiem czy to był dobry wybór, czy lepiej kupić coś lepszego i polecanego. Przy zmianie oleju cena Valvoline lub Liqui moli była prawie dwa razy wyższa a budżet prawie suchy. Kolejna wymiana już na Valvo lub Liqui bankowo.
Z góry dzięki!
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 11:03 przez osiak_89, łącznie zmieniany 1 raz.
osiak_89, oleje tej samej klasy lepkościowej można mieszać. Ja do Shella dolewałem Mobila, Potem jak zmieniłem na Mobila1 5W50 robiłem dolewki z Millersa i nic nie było. Problem może się pojawić, kiedy zmieszamy tani olej z jakimś porządnym - mogą się powytrącać dodatki. Myślę, że bez problemu możesz dolać LM/Valvo do Shella - tylko najpierw zrób mały test - weź z 15ml obecnego oleju i 15ml nowego - całość wymieszaj w słoiku, który będzie podgrzewany w garnku z gorącą wodą. Jeśli olej będzie klarowny to dolewaj bez wahania, jeśli coś się powytrąca - lepiej nie mieszać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bombel ja mam 1.5 90km z gazem
szczerze mówiąc też się zdziwiłem patrząc na bagnet, że tyle ubyło. Jeszcze jak było ciepło sprawdzałem i stan oleju nawet nie drgnął.
Na razie nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia kompresji bo jestem w delegacji autem, jak wrócę do siebie to postaram się sprawadzić co i jak. W sobotę na przeglądzie wycieków żadnych widac nie było ale to tylko tak pobieżnie.
Co do Shella to wertując jakiś temat na forum o olejach to był z tych polecanych ale cóż.. górna półka to to nie jest. Kupie Valvoline i zrobię tak jak kolega wyżej polecił, mały teścik.
Czy krótkie trasy przy niskich temperaturach ( tak, że w sumie silnik się na dobre nie dogrzewał) mogą wpłynąc na wyższe spalanie oleju?
szczerze mówiąc też się zdziwiłem patrząc na bagnet, że tyle ubyło. Jeszcze jak było ciepło sprawdzałem i stan oleju nawet nie drgnął.
Na razie nie mam za bardzo możliwości sprawdzenia kompresji bo jestem w delegacji autem, jak wrócę do siebie to postaram się sprawadzić co i jak. W sobotę na przeglądzie wycieków żadnych widac nie było ale to tylko tak pobieżnie.
Co do Shella to wertując jakiś temat na forum o olejach to był z tych polecanych ale cóż.. górna półka to to nie jest. Kupie Valvoline i zrobię tak jak kolega wyżej polecił, mały teścik.
Czy krótkie trasy przy niskich temperaturach ( tak, że w sumie silnik się na dobre nie dogrzewał) mogą wpłynąc na wyższe spalanie oleju?
Osiak_89, ja jak swojego odpalam, to czekam te 3min, żeby mi się nagrzał do tych 32st i dopiero jadę I nie ma takiego czegoś, że zimny silnik odpalam i jadę.
Valvo Maxlife to nie jest syntetyk tylko HC Jak chcesz wiedzieć, czy olej to pełny syntetyk to patrz jakie są napisy na opakowaniu sprzedawanym w Niemczech.
Valvo Maxlife to nie jest syntetyk tylko HC Jak chcesz wiedzieć, czy olej to pełny syntetyk to patrz jakie są napisy na opakowaniu sprzedawanym w Niemczech.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Shella lałem półsyntetyk więc Valvo chciałbym też taki kupie
ogólem to nie wiem czy właśnie ten Shell to był dobry wybór, na pewno kolejna wymiana - pewnie trochę wcześniej to będzie własnie Valvoline bo bardzo dużo dobrych opinii
przy mrozach to 3 minuty też mijają zanim ruszę bo szyby zamarzają od środa (tak wiem wilgoć) nie zadbałem przed zimą i mam
swoją drogą fajnie, że coś mnie tknęło żeby spojrzeć na bagnet pojeździł bym dłużej i dopiero masakra by była pod maską chociaż mam nadzieje, że i tak jeżdżąc z bądź co bądź niskim stanem oleju nic się nie zadziało
ogólem to nie wiem czy właśnie ten Shell to był dobry wybór, na pewno kolejna wymiana - pewnie trochę wcześniej to będzie własnie Valvoline bo bardzo dużo dobrych opinii
przy mrozach to 3 minuty też mijają zanim ruszę bo szyby zamarzają od środa (tak wiem wilgoć) nie zadbałem przed zimą i mam
swoją drogą fajnie, że coś mnie tknęło żeby spojrzeć na bagnet pojeździł bym dłużej i dopiero masakra by była pod maską chociaż mam nadzieje, że i tak jeżdżąc z bądź co bądź niskim stanem oleju nic się nie zadziało
Osiak_89, przeczytaj ten temat viewtopic.php?t=13837&postdays=0&postorder=asc&start=0
Są lepsze oleje niż Valvo i w podobnej cenie
Co do zamarzania szyb - to w imie jak zaparkujesz to otwórz drzwi w aucie - niech się przewietrzy i nich się wychłodzi auto w środku - ja tak robię i nie mam najmniejszych problemów z zamarzającymi szybami od wewnątrz. Co więcej nie zostawiaj na noc obiegu wewnętrznego.
Są lepsze oleje niż Valvo i w podobnej cenie
Co do zamarzania szyb - to w imie jak zaparkujesz to otwórz drzwi w aucie - niech się przewietrzy i nich się wychłodzi auto w środku - ja tak robię i nie mam najmniejszych problemów z zamarzającymi szybami od wewnątrz. Co więcej nie zostawiaj na noc obiegu wewnętrznego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No właśnie czytałem o tym wietrzeniu ale zawsze człowiek biegnie, leci i zamyka auta i dalej biegnie ale fakt, dziś zrobię wietrzenie
temat swego czasu przewertowałem ale fakt czas odświeżyć wiedzę jutro kupie 4l oleju i bede patrzył jakie spalanie.
Jak wyjdzie więcej niż 0,5 l na 1000km to trzeba będzie nad remontem sie zastanowić..
Jeszcze pytanie bo tak patrzę na ceny i mają fajne promocje na oleje MOTULA.
Lepszy będzie MOTUL 6100 Synergie+ 10W40, MOTUL Powerjet 4T 10w40 czy może Valvoline Maxlife 10w40 5L?? Motul wychodzi o dyszkę taniej
temat swego czasu przewertowałem ale fakt czas odświeżyć wiedzę jutro kupie 4l oleju i bede patrzył jakie spalanie.
Jak wyjdzie więcej niż 0,5 l na 1000km to trzeba będzie nad remontem sie zastanowić..
Jeszcze pytanie bo tak patrzę na ceny i mają fajne promocje na oleje MOTULA.
Lepszy będzie MOTUL 6100 Synergie+ 10W40, MOTUL Powerjet 4T 10w40 czy może Valvoline Maxlife 10w40 5L?? Motul wychodzi o dyszkę taniej
Jak popatrzy się na parametry to Motul 6100 ma lepsze parametry niż Valvo. MOTUL Powerjet 4T 10w40 jest do łodzi motorowych, tak więc odpuść go sobie.
Zobacz sobie Eneosa Premium, Midlanda Avanza, Eni i-Sint.
Zobacz sobie Eneosa Premium, Midlanda Avanza, Eni i-Sint.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W temacie zamarzania szyb po nocy , rozumiem , że parkujesz "pod chmurką".
Ja pamiętam aby nie zostawiać nadmuchów ustawionych - na szybę.
Pozostawiam autko na noc z przełącznikiem ustawionym - na nogi .
Temat oleju w N16 , właściwie jego " znikania " to temat rzeka
Ja jeżdżę na oryginalnym ! Motul Synergie +6100 10W40.
Zapewniam ,że 0,5 l na 1000km to nie jest dramat , aby myśleć o remoncie silnika.
Przekalkuluj koszty - Cena 0.5 l oleju ?
W ekstremalnym przypadku - tylko przekładka silnika .
Ja pamiętam aby nie zostawiać nadmuchów ustawionych - na szybę.
Pozostawiam autko na noc z przełącznikiem ustawionym - na nogi .
Temat oleju w N16 , właściwie jego " znikania " to temat rzeka
Ja jeżdżę na oryginalnym ! Motul Synergie +6100 10W40.
Zapewniam ,że 0,5 l na 1000km to nie jest dramat , aby myśleć o remoncie silnika.
Przekalkuluj koszty - Cena 0.5 l oleju ?
W ekstremalnym przypadku - tylko przekładka silnika .