Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Silnik zgasł po odpaleniu CD20T

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

tnt_gt
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-22, 10:57
Lokalizacja: Piła

[P/WP11.144] Silnik zgasł po odpaleniu CD20T

Post autor: tnt_gt » 2015-01-22, 11:01

Cześć,

Dawno nie miałem problemu z moją Nyską w dieslu. A dzisiaj rano finał kilkudniowych problemów.

Od początku tygodnia nie miałem problemu z odpaleniem. Samochód zapalał bez problemu.

Jednakże wyjeżdżając z osiedla, po kilkudziesięciu metrach, musiałem zatrzymać się przed skrzyżowaniem i samochód gasł. Nie paliły się żadne kontrolki.

Po ponownym odpaleniu samochód ruszał bez problemu i dalej już było wszystko ok.

Tak działo się zawsze rano, na zimnym silniku, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.


Dzisiaj rano jak zwykle odpaliłem Nysę, zacząłem cofać i nagle samochód zgasł.

Kolejne próby uruchomienia nie przyniosły efetku. Przekręcałem kluczyk w stacyjce, samochód "kręcił", ale silnik nie zapalał.

Żadne kotrolki się nie zpaliły.


Gdzie szukać przyczyny problemu?


Po powrocie z pracy, spóbuję odpalić wóz. Zobaczymy, czy silnik się uruchomi.

Pozdrawiam

Tomasz
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 11:24 przez tnt_gt, łącznie zmieniany 1 raz.
P11.144 2.0 TD

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-22, 11:05

tnt_gt, złe paliwo?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 11:37

Zawalony filtr paliwa?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-22, 11:52

1. diagnostyka spinaczem
2. diagnostyka miernikiem czujnika położenia wału
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

tnt_gt
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-22, 10:57
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt » 2015-01-22, 13:07

Czy błędy pojawią się w komputerze nawet jeżeli "check engine" się nie zapalił?

bombel Paliwo raczej OK. Tankuję Vervę ON. A przed problemami samochód przejechał ponad 300km.

janusz Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić czy filtr paliwa jest "zawalony"? Czy trzeba od razu wymieniać, żeby to sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 13:10 przez tnt_gt, łącznie zmieniany 2 razy.
P11.144 2.0 TD

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-22, 13:10

tak
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-22, 13:25

Filtr kosztuje grosze (ok 11 pln)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-22, 14:27

EE, bombel, poprawka 40-60 zł kosztuje do diesla.

tnt_gt
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-22, 10:57
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt » 2015-01-22, 14:46

Filtr paliwa odpada, wymieniany pół roku temu.

Zaraz lecę do domu i będę sprawdzał kody błędów, czy jakieś się pojawiają.
P11.144 2.0 TD

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-22, 14:49

Poza tym, jeśli filtr był wymieniany, to jest jeszcze możliwość oczyszczenia go z wody i syfu. Pod nim jest nakrętka-motylek. Odkręcasz, spuszczasz, zakręcasz, pompujesz u góry pompką i filtr powinien być czysty. Sprawdź błędy sprawdź.

tnt_gt
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-22, 10:57
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt » 2015-01-22, 19:17

Sprawdziłem błędy i komputer pokazuje kod 47 - czujnik położenia wału korbowego.
Zmierzyłem rezystancję czujnika pomiędzy pinami 2 i 3 - przerwa.
Niestety nie mogłem zmierzyć ciągłości przewodów od kostki do złącza komputera (nie mogłem wyciągnąć wtyczki od komputera).

Wszystko wskazuje na czujnik położenia wału korbowego.
Dopiero w poniedziałek samochód na hol i do warsztatu, żeby potwierdzili moje dotychczasowe badania.

A później trzeba będzie wysupłać ponad 4 stówy na czujnik.

Macie może pomysł, czy są jakieś tańsze alternatywy czujnika, oprócz Opla?
Wiem, że można użyć czujnika od Opla, ale wymaga to jego dopasowania (rzeźbienia), a ja chciałbym tego uniknąć.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Tomasz
P11.144 2.0 TD

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-22, 19:45

za 3stówy to raczej warto "dopasować" czujnik z opla,
sam kupiłem nówkę boscha dedykowaną do opla za 90kilka zł, gdzie do nissana wiadomo jakie ceny są..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

tnt_gt
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-01-22, 10:57
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt » 2015-01-23, 09:33

Już zdecydowałem się na oryginał.

Nie mam możliwości, żeby rzeźbić w czujniku. A nie chcę dawać rzeźbić "nieznanym" mi mechanikom. Szkoda czasu, pieniędzy i potencjalnych problemów, jak coś pójdzie nie tak.

Obecny czujnik przejechał 288kkm, także koszt wychodzi 1,5 grosza na kilometr.

[ Dodano: 2015-02-18, 17:55 ]
Historii ciąg dalszy... Gorzej chyba być nie mogło...

Komputer w Nissanie wskazywał kod 47 - czujnik położenia wału korbowego.
Samochód zawlokłem do warsztatu z informacją dla "mechaników", że to właśnie czujnik jest do wymiany.
Udało mi się kupić czujnik za 350zł.
Wszystko szło jak po maśle.

"Mechanicy" wzięli się za wymianę (dopiero po ponad tygodniu) i już miałem go odebrać, kiedy się od nich dowiedziałem, że samochód znowu zachowuje jak przed wymianą. Nie odpala.
Pojechałem sprawdzić co mu dolega. Sprawdziłem kody błędów i okazało się, że znowu jest problem z czujnikiem (kod 47).
"Mechanicy" poddali się i zasugerowali, że problem leży gdzieś w elektronice, kablach itp.

Pomogli mi Nissana zaciągnąć do znajomego warsztatu elektrycznego. Właściciel jest naprawdę dobrym fachowcem.

Kumpel-elektryk sprawdził samochód i stwierdził, że nowy czujnik jest rozwalony (osłona plastikowa została uszkodzona, a wewnętrzna cewka rozpruta).
Przyczyną uszkodzenia był metalowy bolec, który jest częścią czujnika, który wpadł do środka, przyczepił się do wału (nie wiem, co to mogło być) i uszkodził nowy czujnik.

"Mechanicy" podczas wymiany starego czujnika mieli problem z jego wyciągnięciem i rozwiercali go. Prawdopodobnie podczas tego rozwiercania do środka dostały się elementy czujnika i po wymianie uszkodziły nowy czujnik. Taka jest najbardziej prawdopodobna wersja.

Musiałem kupić drugi czujnik i po wymianie samochód odpalił.

Tylko jakbym miał mało problemów okazało się, że samochód zaczął kopcić i strasznie głośno pracować (dosłownie jak traktor).
Wkurzyłem się i samochód wrócił do poprzedniego warsztatu, do tych "mechaników".
Podczas jazdy mieliśmy problem obrotami silnika na biegu jałowym, które spadały i samochód chciał zgasnąć.
Udało się nim dojechać do tych "mechaników". Znając przyczynę, teraz mają naprawić problem, do którego doprowadzili.


Sprawdziłem ponownie kody błędów i tym razem pojawił się błąd 21.

21 Injection Timing Control Valve
zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej

Z rury wydechowej leci czarny dym a silnik strasznie hałasuje.
Rezystancja wtrysku sterującego 150 Ohmów - podobno za duża??? Powinna chyba być 105Ohmów???

Co teraz???
To może być wtrysk, albo zawór w pompie???
Jak to sprawdzić?
P11.144 2.0 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”