[P11/WP11] Zgasł podczas jazdy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
[P11/WP11] Zgasł podczas jazdy
Witam.Jechałem na małe zakupy i w centrum miasta silnik nagle zgasł.Oczywiście nie chciał odpalić do dalszej drogi.Autko odpoczęło okolo 10 minut po czym odpalił na jakieś 30 sekund i ponownie zgasł.Nigdzie nie mogę znaleźć autodiagnostyki złącza OBD1(gdzieś kiedyś widziałem na jakimś forum poradnik łopatologiczy ze zdjęciami,lecz wyszukiwarka nie daje rady)Moja primera to p11 1,6 z 99r bez gazu.Bynajmniej autko czeka w centrum miasta i chciałbym zażegnać problem.Wykluczam świece i filtr paliwa oraz pompę paliwową.Proszę o odp.Pozdrawiam.
SR20VE + ?
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Ufff.Problem usunięty Troszkę mi zeszło z poszukiwaniem części lecz dopiero na trzecim szrocie udało się dorwać układ zapłonowy.Kompletny zapłon wraz z kablami dostałem za 40 euro.Po zamontowaniu miałem mały problem z falującymi obrotami na zimnym i ciepłym silniku.Podmieniłem kable i też nic to nie dało.Okazało sie że strzeliła świeca na trzecim cylindrze,a niedawno wymieniałem na Denso dedykowane do GA.Mało tego Przestały latać szyby oraz nie działało ogrzewanie tylnej szyby przez co musiałem wymienić bezpiecznik.Moje poderzenie jest takie że w momencie uszkodzenia się świeczki zrobiła się zwara i przez to mógł strzelić moduł.Możliwe to?No i na domiar złego zeszło mi powietrze z opony.Diagnoza to małe rozdarcie z boku Następny wydatek się szykuje.Aha.Diagnostyki w aucie nie robiłem,a mam zamiar to zrobić.Czy ktoś z Was mógłby przybliżyc mi krok po kroku jak to zrobić.Dodam że moja kostka ma 14 pinów a trzech styków brakuje od strony prawej w dolnym rzędzie.Myślę że jest to OBD1 lecz ręki nie dam sobie odciąć.Pozdrawiam oraz dziękuję za zainteresowanie.
SR20VE + ?
Zgasł podczas jazdy
Witam wczoraj kupiłem Primerke 99 rok 2.0 TD 260 przebiegu
Auto według właściciela stało około 2 tyg nieodpalane.
Przyjechałem obejrzeć auto , odpalił normalnie jak po takim czasie stania na mrozie, lecz po okolo 2 minutach zaczal sie dławić i falowały mu obroty i tak z 15 minut do czasu odjechania, podczas jazdy na jałowym cały czas nie pracował tak jak powinien,z rury dziwny zapach, smoły? oczywiście wziąłem auto i po jakis 10 km zgasł na amen i juz wiecej nie odpalił. Przywiozłem go na lawecie i nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki.
Może to być wina imobilisera? Czujnik położenai wałak rozrządu podobno tez daje takei objawy?
Dodam że właściciel 4 alta temu robił nastawnik pompy wtryskowej, mialem rok temu taki sam egzemplarz i podczas zajdy też mi zgasł ale okazało się że to wina była jakiegoś przewodu który odpiął się od rozrusznika albo gdzieś w jego okolicy wtedy włożyłem go i pojechałem dalej.
Prosze o jakies podpowiedzi
Dzięki
Auto według właściciela stało około 2 tyg nieodpalane.
Przyjechałem obejrzeć auto , odpalił normalnie jak po takim czasie stania na mrozie, lecz po okolo 2 minutach zaczal sie dławić i falowały mu obroty i tak z 15 minut do czasu odjechania, podczas jazdy na jałowym cały czas nie pracował tak jak powinien,z rury dziwny zapach, smoły? oczywiście wziąłem auto i po jakis 10 km zgasł na amen i juz wiecej nie odpalił. Przywiozłem go na lawecie i nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki.
Może to być wina imobilisera? Czujnik położenai wałak rozrządu podobno tez daje takei objawy?
Dodam że właściciel 4 alta temu robił nastawnik pompy wtryskowej, mialem rok temu taki sam egzemplarz i podczas zajdy też mi zgasł ale okazało się że to wina była jakiegoś przewodu który odpiął się od rozrusznika albo gdzieś w jego okolicy wtedy włożyłem go i pojechałem dalej.
Prosze o jakies podpowiedzi
Dzięki
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 00:06 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.
Sprawdź jakie błędy wywala ECU
Sprawdź jakie błędy wywala ECU
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Czujnik połozenia wału, przepływka , warto sprawdzic ale najpierw drucik i diagnostyka
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
zgasł
Paliwa było pół kotła, dolałem jest prawie pełen, filtr paliwa wymienie na dnaich bo teraz ciagle w pracy do 19 jestem , jeśli na plaku odpali to co to oznacza?janusz pisze:Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.
Sprawdź jakie błędy wywala ECU
Gniazdo diagnostyczne jest pod lewą nogą w bezpiecznikach i normalnie podejdzie komputerem czy trzeba tzw"drucikami" jeśli tą 2 opcją czy ja jako laik dam rade to sam zrobić, pzdr
Zwierasz dwa piny i sprawdzasz błąd. Laik to zrobi bez problemu
Jeśli odpali na plaku, to być może coś się wytrąciło z ropy i pompa to zassała, a teraz nie chce odpalić.
_
Jeśli odpali na plaku, to być może coś się wytrąciło z ropy i pompa to zassała, a teraz nie chce odpalić.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja przymykam oko na pomysły z plakiem, ale jak się tak odpala auto, to trzeba wiedzieć jak zgasić silnik, którego nie da się zgasić za pomocą kluczyka
Czujnik położenia wału w większości przypadkach objawia się w taki sposób jak napisałeś Czarek_88, aczkolwiek do tego dochodzi jeszcze fakt, że zimny silnik da się za każdym razem odpalić. Nie widzę nigdzie, żebyś próbował odpalać na zimnym silniku. Chłopaki też dobrze podpowiadają, że jak stał ze dwa tygodnie, coś niedobrego na mrozie się wytrąciło i zadziała się magia z układem wtryskowym
Czujnik położenia wału w większości przypadkach objawia się w taki sposób jak napisałeś Czarek_88, aczkolwiek do tego dochodzi jeszcze fakt, że zimny silnik da się za każdym razem odpalić. Nie widzę nigdzie, żebyś próbował odpalać na zimnym silniku. Chłopaki też dobrze podpowiadają, że jak stał ze dwa tygodnie, coś niedobrego na mrozie się wytrąciło i zadziała się magia z układem wtryskowym
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
No zgadza się, jak nie ma sygnału z czujnika wału, to paliwska komp nie da. Jeśli prawidłowo zwierasz piny w złączu, to nie wiem czemu nie możesz wywołać kontrolki. Zapala Ci się ona po przekręceniu kluczyka?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
To musisz wyjąć zegary i sprawdzić, czy jest żarówka, jeśli jest to pewnie spalona.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
U mnie piny musiałem dziwnie spinać zeby zaczeło mrygać, wiem ze przekładałem z jednego gniazdka w te prawidłowe i dopiero mrygało
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
witam udało sie wyciągnąć resztki czujnika....
zamontowałem ten zamiennik od opla firmy delphi
i teraz tak na starym czujniku miałem kable koloru biały czarny i ciemno szary, natomiast na oplowskim żółty czerwony i czarny.
Nie wiem który kabel to tzw "ekran" o którym piszą koledzy na forum nissanklub.pl nie wiem co to jest i jak go odróżnić bo kable wygladają od środka tak samo, a koledzy z tamtego forum kazali podłączyć to w taki sposób że czarny z czarnym biały z żółtym i ten "ekran" z "ekranem" na to wychodzi że u mnie ten ekran to ciemno szary a w nowym czujniku czerwony i tak podłączyłęm.
I teraz tak auto odpaliło ale kuleje na wolnych obrotach i dalej nie pali sie przy włączaniu zapłonu kontrolka check - nie można wywołac odczytu błędów.
Co mam poprawić prosze o podpowiedzi może źle kable podłączyłem , dajcie jakies podpowiedzi , pozdrawiam i dziękuje
zamontowałem ten zamiennik od opla firmy delphi
i teraz tak na starym czujniku miałem kable koloru biały czarny i ciemno szary, natomiast na oplowskim żółty czerwony i czarny.
Nie wiem który kabel to tzw "ekran" o którym piszą koledzy na forum nissanklub.pl nie wiem co to jest i jak go odróżnić bo kable wygladają od środka tak samo, a koledzy z tamtego forum kazali podłączyć to w taki sposób że czarny z czarnym biały z żółtym i ten "ekran" z "ekranem" na to wychodzi że u mnie ten ekran to ciemno szary a w nowym czujniku czerwony i tak podłączyłęm.
I teraz tak auto odpaliło ale kuleje na wolnych obrotach i dalej nie pali sie przy włączaniu zapłonu kontrolka check - nie można wywołac odczytu błędów.
Co mam poprawić prosze o podpowiedzi może źle kable podłączyłem , dajcie jakies podpowiedzi , pozdrawiam i dziękuje
Czarek_88 tu masz schemat z manuala - co CD20T i podłączenie czujnika położenia wału - ten w bloku TDC
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Sorki Janusz al nie jestem elektronikiem i nie ogarniam tego co mi przesłałeś, wiem że chciałeś pomóc
Może wytłumaczy mi ktoś po kolorach jak to podłączyć....
Może wytłumaczy mi ktoś po kolorach jak to podłączyć....
Ostatnio zmieniony 2015-01-11, 00:11 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 3 razy.
No to tak - od strony wiązki do kostki dochodzą Ci 3 przewody - według schematu pomarańczowy, biały i jakiś 3.
Pomarańczowy jest na środkowym pinie, biały, po prawej będzie biały, a po lewej ekran. Wtyczka od czujnika - oryginał jak ją weźmiesz pinami w swoją stronę to interesuje cię pin lewy i środkowy. Pod te piny musisz podłączyć swój czujnik. Teraz następuje pytanie - który gdzie, bo to przy czujnikach indukcyjnych ma znaczenie - musisz sam to przetestować niestety.....
Pomarańczowy jest na środkowym pinie, biały, po prawej będzie biały, a po lewej ekran. Wtyczka od czujnika - oryginał jak ją weźmiesz pinami w swoją stronę to interesuje cię pin lewy i środkowy. Pod te piny musisz podłączyć swój czujnik. Teraz następuje pytanie - który gdzie, bo to przy czujnikach indukcyjnych ma znaczenie - musisz sam to przetestować niestety.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_