Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Nie chce zapalić / silnik padł?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

[P10/WP10] Nie chce zapalić / silnik padł?

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-30, 20:19

Witam.
Potrzebuje pomocy , otóż nie mogę odpalić swojego nissana, stało się to dosłownie z dnia na dzień, walczyłem z nim dziś cały dzień, sprawdziłem czy dostaje paliwo iskrę i tym podobne rzeczy, niby wszystko dobrze. W końcu po całodziennych zmaganiach postanowiłem sprawdzić ciśnienie sprężania i tutaj szok: akumulator był już troszkę słaby ,a pomiary wyszły następująco 1 cyl (od strony rozrządu)- 11,5 reszta czyli 2,3,4 cyl. - od 2 do 3 bar!

Pomyślałem że może to coś z rozrządem i zdjąłem pokrywę :

Obrazek

Niby znaki na kołach się zgadzają, ale martwi mnie to jedno jaśniejsze ogniwo łańcucha.

Co o tym myślicie, czy możliwe żeby łańcuch przeskoczył?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-30, 22:42

Łańcuch będzie miał 3 znaki - jaśniejsze ogniwa. Wykręć świece i pokręć wałkiem - powinny się pojawić.

Utrata kompresji - wywalona uszczelka pod głowicą, uwalona głowica albo coś nie tak z pierścieniami. Zrób ponowny pomiar na zimnym silniku. Odłączony zapłon i wyciągnięty bezpiecznik od pompy paliwa. Tylko porządnie dociśnij manometr.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-30, 23:21

Pomiar był na zimnym silniku, zapłon odłączony świece wykręcone a nanometr wkręcany , robiłem kilka razy, za każdym razem to samo.

Być może mi się wydawało, być może nie ,ale auto jeździło do samego końca dobrze, a następnego dnia zaraz na samym początku przy próbie odpalenia było słychać dziwne stuknięcie coś jak przy strzale gazu w kolektorze (ale to na pewno nie gaz bo odpalam zawsze na benzynie, i nigdy też nie strzelał na gazie tylko lanos żony;)) a być może mi się tylko wydawało, ciężko powiedzieć.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-30, 23:32

StephenPrim2, te manometry wkręcane różnie-dziwnie pokazują, sam się o tym przekonałem. Lepiej jest jak jedna osoba dociska, a druga kręci rozrusznikiem.

A i pytanie czy przy pomiarze ciśnienia pedał gazu był wciśnięty do dechy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-30, 23:38

No właśnie pedał gazu nie był wciśnięty, ale na 1 cylindrze bez problemu dobiło do 11 .

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-30, 23:47

To jutro powtórka z rozrywki :d . Zobacz co wyjdzie i napisz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-30, 23:58

Sprawdzę. Zrobić dodatkowo tą próbę olejową czy to nic nie da?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-30, 23:59

Wedle uznania :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-31, 17:35

Zrobiłem dziś pomiar ciśnienia, wyszło jeszcze gorzej nawet na pierwszym cylindrze dobiło ledwo do 6 .
Ustawiłem pierwszy tłok w suwie sprężania, więc
wydaje mi się że zawory powinny być pozamykane a mimo to mogę dmuchać w tunel świecy, jest jakiś opór ale mogę dmuchać i dmuchać, chyba tak nie powinno być?
Dodatkowo jak np dmucham w 3 tunel to z 2 wylatuje powietrze.
Co o tym myślicie? poszła cała uszczelka?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-31, 17:50

StephenPrim2, ile razy kręcisz rozrusznikiem na gar? Z tym przelatującym powietrzem też tak mam :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-31, 18:08

co najmniej kilka, 7-8 razy

[ Dodano: 2014-12-31, 18:14 ]
Wydaje mi się że trochę za wolno kręci, mimo naładowanego akumulatora, natomiast ręcznie kluczem założonym na koło pasowe silnik kręci się normalnie może nawet łatwiej niż kiedyś.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-31, 18:16

Hmmm no to coś nie tak jest. Zobacz czy olej śmierdzi Ci benzyną i czy są jakieś ślady oleju w płynie chłodniczym.

Napisz do kolegi Niedziałą on jest z Włocławka może podskoczy do Ciebie i obada sprawę na żywo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

StephenPrim2
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-12-30, 20:12
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: StephenPrim2 » 2014-12-31, 18:19

olej chyba właśnie śmierdzi benzyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”