Płyny i oleje do modzonych Nismo.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Ja leje motul 300V 15w50 1 bańka 2L ok 95zł. Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej. A jeśli ktoś należy do oszczędnych niech se leje najtańszy olej. Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro , czy u stefana na mecie. bo maja banke o 15zł taniej.
Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej. A jeśli ktoś należy do oszczędnych niech se leje najtańszy olej. Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro , czy u stefana na mecie. bo maja banke o 15zł taniej.
Ostatnio zmieniony 2014-11-07, 10:27 przez primeraP10, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba lekka przesada, nawet w Sky czy Suprach co tyle nie wymieniają. ja zmieniam co 8-10kkmprimeraP10 pisze:Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
jakiś argumentprimeraP10 pisze:Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej.
niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniejprimeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Na przykład Innochem sprzedaje oleje Royala na alledrogo, a z tego co wiem jest jedynym przedstawicielem na PLArias pisze:niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniejprimeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pierwsze kilometry zrobione i powiem, że w porównaniu do Synergie 10W40, to jest mega ten VR1. Motor pracuje ciszej, płynniej i ma znacznie lepszy rozruch. Kontrolka gaśnie w pierwszej sekundzie odpalenia. Może to efekt placebo, ale wydaje mi się, że elastyczniejszy się zrobił, jakby miał mniejsze opory. Zobaczymy co będzie przy upalaniu, bo na razie przy cieknącym uszczelnieniu to nie deptam, bo kropki zostawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja mam z kolei pozytywne odczucia po przejściu z Motula 10w40 na Mobila 5W50. Silnik też pracuje równiej, ciszej, rozruch łatwiejszy, a na wysokich jakby pracował przyjemniej dla ucha Po za tym mocno zmniejszyło się kopcenie silnika - na niskich nie kopci w ogóle. Po około 400km nie zauważyłem ubytku oleju , a paliło mi około 0,5-0,6 l na 1000km. Może to być też zasługa kolejnej płukanki silnika (druga w przeciągu pół roku). Ogólnie jak na razie jestem bardzo zadowolony
Tumba, Agip (Eni) robi jeszcze 5W50 i jest to dostępne u nas w kraju LM też robi, ale jak się pytałem to wszyscy robili mi wielkie oczy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
HakeN, mój nie kopci, nie puszcza bąków, świece czyste, wycieków nie ma, oleju w płynie również a olej ginie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
cały czas bede twierdził ze problem olejowy w DEH to zamki pierscieni i konstrukcja pierscienii zgarniajacych, bo silniki kompreche trzymaja a olej znika...
przyklad ten potwierdzil Janusz, gdzie po płukankach i namaczce naftowej udalo sie zbic sporo na spalaniu oleum
przyklad ten potwierdzil Janusz, gdzie po płukankach i namaczce naftowej udalo sie zbic sporo na spalaniu oleum
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
to niech ktoś włoży pierścionki PRIMA i zobaczymy co będzie, tam 1szy pierścień jest prosty, drugi ma parapet, a trzeci jest dwuczęściowy ze sprężynką. Dopasowane są mega, dlatego trzeba porządnie docieranie odbębnić.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Ad@mus, żeby tylko nafta..... była także ropa i nitro, i mieszanka, i jeszcze inna różna, dziwna chemia, którą znalazłem w domu. Jednak najwięcej i tak dały płukanki.
Jednakowoż nie zmienia to faktu, że zbiłem prawie 0,5L/1000km.....
No i podstawa to dobry olej.
Jednakowoż nie zmienia to faktu, że zbiłem prawie 0,5L/1000km.....
No i podstawa to dobry olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a czy ktoś miał już styczność z olejem Ford, Formula 5w50?
kiedys latalem na 10w40 i bylem zadowolony a ostatnio temat poruszylem z wujasem, ktory od kilku lat dogina fieste 1,4tdci, zalewa wlasnie forda 5w50 i:
-silnik ma 320tys nalotu
-nie pobiera oleju
-turbina fabryczna nie regenerowana od nowosci
-ori kat
-chodzi jak zegarek
dodatkowo ten olej ma rekomendacje do silnikow z DPF, i podobno mam najmniej substancji mazutowych w olejach dostepnych na rynku
czekam na opinie
kiedys latalem na 10w40 i bylem zadowolony a ostatnio temat poruszylem z wujasem, ktory od kilku lat dogina fieste 1,4tdci, zalewa wlasnie forda 5w50 i:
-silnik ma 320tys nalotu
-nie pobiera oleju
-turbina fabryczna nie regenerowana od nowosci
-ori kat
-chodzi jak zegarek
dodatkowo ten olej ma rekomendacje do silnikow z DPF, i podobno mam najmniej substancji mazutowych w olejach dostepnych na rynku
czekam na opinie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Coś co nadaje się do DPF-ów z definicji jest słabe do silników benzynowych - są to oleje nisko popiołowe, które nie chronią silnika tak dobrze jak oleje full SAPS.
Jak się komuś chce poczytać to co nieco jest wyjaśnione tutaj:
http://e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/n ... ikowe.html
[ Dodano: 2014-11-11, 14:19 ]
janusz, niezłe parametry ma ten LM 5W50, trzeba się będzie zainteresować chyba
Jak się komuś chce poczytać to co nieco jest wyjaśnione tutaj:
http://e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/n ... ikowe.html
[ Dodano: 2014-11-11, 14:19 ]
janusz, niezłe parametry ma ten LM 5W50, trzeba się będzie zainteresować chyba
pozdr. Kamil
Ad@mus, do normalnej jazdy na co dzień i okazjonalnego przegonienia 5W40
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na pewno nie Castrol, Lotos, Orlen, K2 i inne marketowe oleje. Co do Mobila, to i tak i nie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nic z tego w zyciu nie zlalalemjanusz pisze:Castrol, Lotos, Orlen, K2
do stawki dodaje ELFa i Orlena
Mobila lałem do toyki, leje dalej bo silnik lepiej na tym lata jak na motulu-oczywiscie mowa o 10w40
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jak chodzi o 5W50 to jest jeszcze Fuchs: http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-5w50-pl.html
Ad@mus, a propo zawartości, popatrz sobie na normy ACEA, do benzyn najzdrowiej zalewać A3/B3 A3/B4, oleje łapiące się na C są dedykowane do diesli:
Klasyfikacja ACEA A
ACEA A1 Jakość standardowa.
ACEA A2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Klasyfikacja ACEA B
ACEA B1 Jakość podstawowa.
ACEA B2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
Klasyfikacja ACEA A/B
ACEA A1/B1 Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.
ACEA A5/B5 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Klasyfikacja ACEA C
ACEA C2 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Źródło: http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/ozn ... _grup.html
Ad@mus, a propo zawartości, popatrz sobie na normy ACEA, do benzyn najzdrowiej zalewać A3/B3 A3/B4, oleje łapiące się na C są dedykowane do diesli:
Klasyfikacja ACEA A
ACEA A1 Jakość standardowa.
ACEA A2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Klasyfikacja ACEA B
ACEA B1 Jakość podstawowa.
ACEA B2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
Klasyfikacja ACEA A/B
ACEA A1/B1 Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.
ACEA A5/B5 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Klasyfikacja ACEA C
ACEA C2 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Źródło: http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/ozn ... _grup.html
pozdr. Kamil
Co powiecie
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-5w30- ... 01063.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-infin ... 65861.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-stree ... 65046.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-10w60 ... 56257.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-5w30- ... 01063.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-infin ... 65861.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-stree ... 65046.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-10w60 ... 56257.html
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT