Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
ale jakie wymiary?? bo chyba jedynie wznios krzywki można zmierzyć suwmiarką?? przecież czaso przekroju nie zrobiszbombel pisze:VE Killer suwmiarką wszystkie wymiary ściągaliśmy
dwa wałki mogą mieś dokładnie taki sam wznios a różne czaso przekroje wiec porównywanie wałków na podstawie samego wzniosu nie gwarantuje że są one takie same
[ Dodano: 2014-11-02, 20:48 ]
jeśli numery oem wałków sa takie same to i wałki sa takie same... jaki chwyt?? matetingowy ma być??howard512 pisze:Silnik mam z Almery Tino, ale buda to Primera P11 przedliftowa. Jeśli numery wałków z Tino są identyczne jak w GT czy też P11.144 to znaczy, że są identyko i wymiana u mnie mija się z celem w takim przypadku? Czy to znów jakis chwyt z tymi numerami OE ?
XXX
jeśli numery sa inne to nie mogą być wałki takie same.... chyba że nissan zmienił numeracje bo tak też mogłosię wydarzyć.
[ Dodano: 2014-11-02, 21:02 ]
właśnie dlatego napisałem że takie pomiary nie mogę być podstawą do porównania wałków
[ Dodano: 2014-11-02, 21:02 ]
howard512 pisze: I no właśnie, jak pomierzyć kąty, suwmiarką się nie da
właśnie dlatego napisałem że takie pomiary nie mogę być podstawą do porównania wałków
XXX
VE Killer pisze:jeśli numery sa inne to nie mogą być wałki takie same.... chyba że nissan zmienił numeracje bo tak też mogłosię wydarzyć.
Ad@mus pisze:to jest to samo, roznia sie numery miedzy GT a poliftem ale wsniosy i kąty maja te same . roznica w walku z GT i z polifta jest taka ze ten poliftowy latwiej dostac:) bo byl montowany w kazdym polifcie:)
wznios, kat to rozumiem jako kat otwarcie czyli np. 250* ale czasoprzekrój może być inny.... czyli np wałek mże być bardziej ostry lub łagodniejszy.....
np jeden będzie miał otwarcie zaworu 1mm dla kata 15* a inny dla 18* a wznios oba 10mm i czas otwarcia 248*
jarzysz o czym mowa??
[ Dodano: 2014-11-02, 21:31 ]
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=677
tu masz dla przykładu czaso przekrój będzie ci łatwiej zrozumieć o co chodzi
np jeden będzie miał otwarcie zaworu 1mm dla kata 15* a inny dla 18* a wznios oba 10mm i czas otwarcia 248*
jarzysz o czym mowa??
[ Dodano: 2014-11-02, 21:31 ]
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=677
tu masz dla przykładu czaso przekrój będzie ci łatwiej zrozumieć o co chodzi
XXX
Szukałem, mam coś takiego https://lh3.googleusercontent.com/-ffgz ... timing.png Widać różnicę. Wałki te same, kólka zębate te same, kąty inne. Gdzie logika? Od Tino nie mogę znaleźć niestety
skoro kąty inne to jak wałki mogę być te same??? skoro jest róznica to i logika jest.... nie zrozumiałeś o czym wcześniej pisałem ... poszukaj w googlu więcej teorii o wałkach rozrządu to może zrozumiesz dlaczego teoretycznie te same wałki róznia się numeramihoward512 pisze:Wałki te same, kólka zębate te same, kąty inne. Gdzie logika?
[ Dodano: 2014-11-02, 22:06 ]
poza tym jest błąd dla wałka z p11.144 kat e ma być 30* a nie 3* gdzies zero wcięło:)))
widać poza tym różnicę że kąt otwarcia jest taki sam ale zawór szybciej się otwiera i szybciej zamuka względem górnego martwego zwrotu tłoka
XXX
Howard512, w linku, który podałeś w przypadku P11 jest SR20De i SR20DE - mam pewne podejrzenia, że SR20De to jest wersja 130 konna, a SR20DE to jest DEH 150 konny.
Teraz P11.144 wychodziła chyba w dwóch wariantach EP1 i EP2 i dla SR20DEH i SR20DE z EP2 wałki są te same. Dla EP1 byłby inny To jest Nissan, tego nie ogarniesz.....
Teraz P11.144 wychodziła chyba w dwóch wariantach EP1 i EP2 i dla SR20DEH i SR20DE z EP2 wałki są te same. Dla EP1 byłby inny To jest Nissan, tego nie ogarniesz.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
howard512 pisze:Zrobiłem porównanie kątów na podstawie manuala P11 i P11.144 Wszyscy twierdzą, że w GT i P11.144 wałki są takie same, a wg manuali kąty mają inne w tym właśnie brakuje mi logiki. Chociaż w GT jest DEH, którego w tym manualu nie widzę
to jest forum ... to że wszyscy twierdza nie znaczy że to prawda:)) dlatego zawsze warto samemu tez analizować a nie bezgranicznie ufać co inni twierdzą.... właśnie masz tu prosty dowód na to...
i dlatego czekam az mi Bombel napisze co ta suwmiarką w tych wałkach mierzyli? skoro na tej podstawie stwierdzono ze wałki sa takie same
XXX
Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To może tak bardziej obrazowo dla tych który nie zrozumieli o co chodziło VE killer
Zakładamy że wałki mają tą samą wysokość i ten sam kąt otwarcia.
Po protu przebieg wychylenia zaworu jest inny.
I teraz już ode mnie pytanie który jest lepszy?
Zakładamy że wałki mają tą samą wysokość i ten sam kąt otwarcia.
Po protu przebieg wychylenia zaworu jest inny.
I teraz już ode mnie pytanie który jest lepszy?
Ostatnio zmieniony 2014-11-02, 22:41 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.
no to teraz wszystkim kolega zrobił wode z mózgu:)) jutro wszyscy dekle w góre i szperają po numerach kto jaki ma:)))janusz pisze:Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
[ Dodano: 2014-11-02, 22:43 ]
zuh pisze:To może tak bardziej obrazowo dla tych który nie zrozumieli o co chodziło VE killer
Zakładamy że wałki mają tą samą wysokość i ten sam kąt otwarcia.
Po protu przebieg wychylenia zaworu jest inny.
[url=http://images66.fotosik.pl/330/773c634c0bd0205cm.jpg]Obrazek[/URL]
właśnie o to... czas otwarcia i wznios ten sam a geometria kompletnie inna:) dzięki za rysunek
XXX
aaa i jak dobrze się przeanalizuje oba czasoprzekroje to wałki mogą mieć nawet geometrię identyczna ale zauważyłem ze jeden jest przefazowany wzgladem drugiego ... cos jakby przestawiony na regulowanym kółku rozrządu... stąd róznica w numerze tez może być. zrobili po prostu fabryczny mod rozrządy na klinie wałka:))))
Ostatnio zmieniony 2014-11-02, 22:50 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
To mając kombi przynajmniej wiem który mam:-)janusz pisze:Tak rozmawiając z Howardem512, chyba przypadkowo coś odkryłem - P11GT miała montowane różne wałki ssące A tu by było potwierdzenie:
http://nissan4u.com/parts/info/130202J215/
http://nissan4u.com/parts/info/130207J501/
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
PrzeRuSco, ale dalej nie wiemy, który z nich jest "tym lepszym"
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zuh, papier wszystko przyjmie - któryś z chłopaków pojechał swoim DELem na hamownie, która wypluła chyba 130KM właśnie
Na niemcownie mogli wbić 115KM, żeby tylko ubezpieczenie było tańsze, a w rzeczywistości miało 130KM
Na niemcownie mogli wbić 115KM, żeby tylko ubezpieczenie było tańsze, a w rzeczywistości miało 130KM
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zuh, jak porownywalem na oko walek z sri z walkiem z almery gti to wysokosc krzywek byla ta sama a ksztalt w gti byl bardziej garesywny
tylko ciekawe czy nissan w tych walkach nie stosowala roznych opoznien:)
jedne mogly byc jakby na seryjnym przestawieniu, stad roznice w mocach GT i 144 bo ten z GT ma inny numer to i miejsce montazowe na walku z zebatka bylo juz przyspieszane w serii hę?
tylko ciekawe czy nissan w tych walkach nie stosowala roznych opoznien:)
jedne mogly byc jakby na seryjnym przestawieniu, stad roznice w mocach GT i 144 bo ten z GT ma inny numer to i miejsce montazowe na walku z zebatka bylo juz przyspieszane w serii hę?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW