[Murano] Przerabianie świateł USA-EU
Moderator: azorek
[Murano] Przerabianie świateł USA-EU
Warszawa ul. Targowa obok mostu kolejowego (tuz za Kijowska)
P. Mariusza 501 588 819. Warszawa ul Cokołowa 4.
Stalowa Wola- Kazimierz Cudziło tel 602 389 016 lub 606 226 885
P. Mariusza 501 588 819. Warszawa ul Cokołowa 4.
Stalowa Wola- Kazimierz Cudziło tel 602 389 016 lub 606 226 885
Re: Przerabianie świateł USA-EU
Dzisiaj rozmawiałem z P. Mariuszem, wygląda na konkretnego gościa. Przerabia światła tylko przednie i zakłada xenony.BESEL_ pisze:Warszawa ul. Targowa obok mostu kolejowego (tuz za Kijowska)
P. Mariusza 501 588 819. Warszawa ul Cokołowa 4.
Co do świateł tylnych to przerabiają je dwie firmy z Warszawy :
1. Clear Sound : Warszawa tel ; 503 756 693 : 1300 PLN plus przeciwmgłowe.
2. Waldemar Stasiak, Kamil Kopczyński, Legionowo, tel ; 504 227 943, 501 325 536: 1750 PLN ze światłem przeciwmgłowym
Pozdro
kar
- Strażak Sam
- nowy na forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Strażak Sam
- nowy na forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:20
- Lokalizacja: Warszawa
A co myślicie o założeniu xenonow?
Gośc mi mówił że za jednym zamachem dostosowuje je do przepisów EU tzn. robi aby świeciły asymetrycznie :
Wygląda to ciekawie, cho trąci jakimś haczykiem, bo cena jakaś taka nie wygórowana?
Co myślicie?
Pozdro
kar
Gośc mi mówił że za jednym zamachem dostosowuje je do przepisów EU tzn. robi aby świeciły asymetrycznie :
przeróbka reflektorów na xenony lub bi-xenony w samochodach marki Nissan: Altima, Armada, Frontier, Kubistar, Maxima, Murano, Navara, Pathfinder, Patrol, Primera, Quest, Sentra, Terrano, Tilda, Titan, X-Trail, Xterra. W cenie zawarty jest zestaw soczewek, przetwornic ( wodoszczelnych ) i palników D2S ( Philips lub Osram ) oraz ewentualne szlifowanie szkła. Wszystkie elementy są nowe i pochodzą od tak renomowanych producentów jak Hella, Denso, Bosch, Philips i Osram.
Cena 1800 - 2000 zł. dotyczy przystosowania dwóch lamp.
Przeróbka w większości modeli jest do zrobienia w 1 dzień
i trwa około 6 godzin.
Jesteśmy firmą z 15-to letnim doświadczeniem a wielu zadowolonych
klientów powraca do nas na przeróbkę świateł w kolejnych samochodach.
Po przeróbce światła nie oślepiają ! Oświetlają pobocze i mają wyraźną granicę światła i cienia.
Wszystkie regulacje reflektorów, ręczne i elektryczne, pozostają bez zmian i będą działać jak przed przeróbką.
Istnieje również możliwość przeróbki świateł z wersji amerykańskiej na europejską. Przeróbka polega na zamontowaniu soczewki na żarówkę halogenową H1 lub H7 w światłach mijania. Jeśli reflektor ma tylko jedną podwójną żarówkę amerykańską HB-1, HB-5 lub H-13, trzeba zastosować soczewki Bi-H7 (Bi-halogen).
Wygląda to ciekawie, cho trąci jakimś haczykiem, bo cena jakaś taka nie wygórowana?
Co myślicie?
Pozdro
kar
kar, 2 tysiace to tanio? przetwornice i zarówy kosztuja z 400 zł (jesli chodzi o tani zestaw) przyjmując że montuje Ci czesci za 1000 to drugie tyle za robocizne.
Facet pisze że po przeróbce xenony nie oślepiają, jak nawet montowane oryginalnie rażą w oczy:)
kup jakis w miare zestaw i każdy elektryk ci zalozy za pół ceny:)
Facet pisze że po przeróbce xenony nie oślepiają, jak nawet montowane oryginalnie rażą w oczy:)
kup jakis w miare zestaw i każdy elektryk ci zalozy za pół ceny:)
jeśli chodzi o adaptacje ksenonów obowiazują 3 zasad:
1.reflektor z soczewką muszą być przystosowane do ksenonowych żarówek
2.auto musi mieć automatyczne poziomowanie reflektorów
3.muszą być spryskiwacze reflektorów
takie są przepisy obowiązujące w Polsce na dzień dzisiejszy
a co wtedy gdy przerobione reflektory nie spełniają tych zasad?
1.rzetelna stacja kontroli pojazdów nigdy nie podbije przeglądu
2.w razie kontroli policjant ma obowiązek zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu
3.w razie kolizji ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania ponieważ samochód nie będzie spełniał przepisów dopuszczających do ruchu drogowego a każda przeróbka jest traktowana jako samowolka.
dla zainteresowanych podam nr archiwalny gazet Motor i Auto Świat w których ten temat został szeroko opisany,ja podałem najważniejsze dla nas informację
co ciekaw większość policjantów zna oznaczenia reflektorów HL,HV itp które okrleślają czy to reflektor do H7 czy do ksenonów...wystarczy 1minuta by określić czy ktoś wmontował samodzielnie tzw Hidy,nie wspominając o tym że polskie przepisy określają zakres barwy takich ksenonów -jak komuś świeca na zielono lub fioletowo to ma chińskie hidy
1.reflektor z soczewką muszą być przystosowane do ksenonowych żarówek
2.auto musi mieć automatyczne poziomowanie reflektorów
3.muszą być spryskiwacze reflektorów
takie są przepisy obowiązujące w Polsce na dzień dzisiejszy
a co wtedy gdy przerobione reflektory nie spełniają tych zasad?
1.rzetelna stacja kontroli pojazdów nigdy nie podbije przeglądu
2.w razie kontroli policjant ma obowiązek zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu
3.w razie kolizji ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania ponieważ samochód nie będzie spełniał przepisów dopuszczających do ruchu drogowego a każda przeróbka jest traktowana jako samowolka.
dla zainteresowanych podam nr archiwalny gazet Motor i Auto Świat w których ten temat został szeroko opisany,ja podałem najważniejsze dla nas informację
co ciekaw większość policjantów zna oznaczenia reflektorów HL,HV itp które okrleślają czy to reflektor do H7 czy do ksenonów...wystarczy 1minuta by określić czy ktoś wmontował samodzielnie tzw Hidy,nie wspominając o tym że polskie przepisy określają zakres barwy takich ksenonów -jak komuś świeca na zielono lub fioletowo to ma chińskie hidy
MURANO w poszukiwaniach .....
I widze pozniej takiego jednego z drugim jak jada z naprzeciwka i wala mi po galach tymi zarowami za pol ceny zakladanymi w zaciszu przydomowej szopy. Albo ori zestawy ze wszystkich co jest do tego aby dzialaly poprawnie potrzebne albo nic. Jak ktos ma za malo swiatla to niech zainwestuje w porzadne zarowki a pierwsze co to przeczysci lampy i porzadnie je ustawiBESEL_ pisze:kar, 2 tysiace to tanio? przetwornice i zarówy kosztuja z 400 zł (jesli chodzi o tani zestaw) przyjmując że montuje Ci czesci za 1000 to drugie tyle za robocizne.
Facet pisze że po przeróbce xenony nie oślepiają, jak nawet montowane oryginalnie rażą w oczy:)
kup jakis w miare zestaw i każdy elektryk ci zalozy za pół ceny:)
Sorry za OT. Z mojej strony koniec.
pzdr
rz
napisałem jakie są przepisy i wymagania według polskiego kodeku ruchu drogowegoBESEL_ pisze:GT-3000, jak masz auto z USA i ma xenony to też nie jest to legalne:)
jeżeli Murano z USA ma xenony i nie ma spryskiwaczów i samo poziomowania to według prawa nie może być dopuszczone do ruchu ulicznego....na Europe chyba już te dodatki były
ja te przepisy nie tworzyłem ale się z nimi zetknąłem bo chciałem do mojej Vectry C założyć ksenony i dla świętego spokoju zrezygnowałem bo oprócz lamp musiał bym zamontować moduł adaptacyjny samopoziomujący z czujnikami na wahaczach i spryskiwacze z instalacją..
lepiej już kupić Vectre z fabrycznym AFL na bixenonach
MURANO w poszukiwaniach .....
GT-3000, dokładnie tak jak mówisz. Wersja na Europe miala te systemy. Wersje US są niezgodne z polskim prawem. Może na fakt, że 4300 K i że to młode auto to nie zatrzymują za xenony. Choć zapewne oni są dobrze obcykani w tych tematach i ich nie oszukasz:)
Musisz szukać europejczyka:) Będziesz wtedy jeździł jak porządny obywatel:)
[ Dodano: 2010-01-13, 22:07 ]
rz,
poczytajcie ponizej ..
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).
2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.
3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.
juz sam nie wiem...
Musisz szukać europejczyka:) Będziesz wtedy jeździł jak porządny obywatel:)
[ Dodano: 2010-01-13, 22:07 ]
rz,
poczytajcie ponizej ..
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).
2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.
3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.
juz sam nie wiem...
co do punktu 3. to chodzi o to by podzespoły były tej samej homologacji np.lamapa H7,soczewka H7 i żarówka H7...nie może być np lamapa H7,soczewka xenon i żarówka xenon...lub podobnie lamapa H7,soczewka H7 i żarówka xenon
moim zdaniem tak to trzeba rozumieć
jeśli chodzi o temat lamp do Murano, czy faktycznie fabryczne na żarówkach H są tak kiepskie że lepiej szukać auta z xenonami? bo nawet europejskie nie wszystkie miały xenony więc zastanawiam się czy to istotny powód by szukać Murano z xenonami ??
moim zdaniem tak to trzeba rozumieć
jeśli chodzi o temat lamp do Murano, czy faktycznie fabryczne na żarówkach H są tak kiepskie że lepiej szukać auta z xenonami? bo nawet europejskie nie wszystkie miały xenony więc zastanawiam się czy to istotny powód by szukać Murano z xenonami ??
MURANO w poszukiwaniach .....
- FORZA ROMA
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2009-12-30, 18:10
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie,
prośba;
zakupiłem zestaw halogeny przeciwmgielne plus okablowanie itp do mojego smoka. Wszystko wygląda fajnie tylko że brakuje mi oprawek/ramek które trzymaja halogen w zderzaku. Na allegro szukałem, pytałem tych którzy sprzedają zderzaki nowe i używane ale nikt nie ma (???)
Macie pomysł gdzie to nabyć?
prośba;
zakupiłem zestaw halogeny przeciwmgielne plus okablowanie itp do mojego smoka. Wszystko wygląda fajnie tylko że brakuje mi oprawek/ramek które trzymaja halogen w zderzaku. Na allegro szukałem, pytałem tych którzy sprzedają zderzaki nowe i używane ale nikt nie ma (???)
Macie pomysł gdzie to nabyć?
- FORZA ROMA
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2009-12-30, 18:10
- Lokalizacja: Warszawa
FORZA ROMA, tego szukasz http://allegro.pl/item1071711471_nissan ... a_org.html ?
- FORZA ROMA
- nowy na forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2009-12-30, 18:10
- Lokalizacja: Warszawa
Tania przeróbka tylnych lamp
witam,nabylem jakis czas temy Murano z czerwonymi lampami.
Przeróbka to koszt ok 300zł za lampę, postanowiłem troszkę pogrzebać na ten temat, gdyż nie jest to moje pierwsze auto z USA.
Więc na allegro wynalazłem zarówki zielone ktore nie przyniosły rezultatu,ale sprzedający naprowadził mnie na inne żarówki, mianowicie LED-y w kolorze mocno żółtym. Typowe wsuwki jak do japońców. Żarówka LED 13x3 LED. Działają znakomicie, lecz musiałem zastosować oporniki, ktore dobrał mi sprzedawca w sklepie elektronicznym,aby LED mogła mrugać wolno jak tradycyjna żarówka. Należało również minimalnie powiekszyć otwór przez który jest wkładana żarówka w klosz,wiertło w zasadzie otwornica fi 22 jak dobrze pamietam. Można w ten sam sposób wykonać światło przeciwmgielne,wystarczy żarówka LED 3x13LED w kolorze czerwonym i zamontowaniu jej w jedno światło cofania.
Nie ma nic w przepisach na temat koloru klosza, sporo nowych aut posiada klosze białe,czerwone, liczy sie efekt końcowy, ma być wyraziście czerwone,lub żółte ew. pomarańczowe.
Dla zainteresowanych mogę podesłać foto efektu końcowego, kolor idealnie żółto-pomarańczowy. Pewnie po napisaniu tego postu, firmy przerabiające obsypią mnie obelgami,ale to oni z nas skórę zdzieraja.
Przeróbka to koszt ok 300zł za lampę, postanowiłem troszkę pogrzebać na ten temat, gdyż nie jest to moje pierwsze auto z USA.
Więc na allegro wynalazłem zarówki zielone ktore nie przyniosły rezultatu,ale sprzedający naprowadził mnie na inne żarówki, mianowicie LED-y w kolorze mocno żółtym. Typowe wsuwki jak do japońców. Żarówka LED 13x3 LED. Działają znakomicie, lecz musiałem zastosować oporniki, ktore dobrał mi sprzedawca w sklepie elektronicznym,aby LED mogła mrugać wolno jak tradycyjna żarówka. Należało również minimalnie powiekszyć otwór przez który jest wkładana żarówka w klosz,wiertło w zasadzie otwornica fi 22 jak dobrze pamietam. Można w ten sam sposób wykonać światło przeciwmgielne,wystarczy żarówka LED 3x13LED w kolorze czerwonym i zamontowaniu jej w jedno światło cofania.
Nie ma nic w przepisach na temat koloru klosza, sporo nowych aut posiada klosze białe,czerwone, liczy sie efekt końcowy, ma być wyraziście czerwone,lub żółte ew. pomarańczowe.
Dla zainteresowanych mogę podesłać foto efektu końcowego, kolor idealnie żółto-pomarańczowy. Pewnie po napisaniu tego postu, firmy przerabiające obsypią mnie obelgami,ale to oni z nas skórę zdzieraja.
"Diesle są do agregatów,pędników i ciągników "
kierunkowskazy z USA na EU
Witam, link do żarówek to
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-3156 ... 55241.html
ja kupilem od faceta ktory kupił dla siebie,lecz nie chcialy mu sie zmieścić w otwór klosza. Wiec zaoferowałem mu 30zł za sztukę i odsprzedał,a ja rozwierciłem/powiekszyłem otwornicą o 2-3mm otwór. Wszystko ladnie pasuje Jeśli chodzi o oporniki to można zamiast nich zamontować pod lampą zwykłe zarówki, ktore będą odbierać moc i kierunkowskaz nie będzie wariować, jak ma to miejsce gdy zamontujemy tylko LED-y, ktore pobieraja moze 2W. Dlatego przecina się jeden z kabelków i wlutowuje się opornik, który symuluje zwykłą żarówkę-przerywacz nie szaleje.
Fotki mogę podesłać w miarę możlowści na maila.Nie wiem jak to się robi na tym forum. Wrazie zainteresowania piszcie, ogólnie na emaile odpowiadam 2-3razy w tyg. ze względu na pracę. LASKA.MARCIN@WP.PL
Pozdrawiam.
http://moto.allegro.pl/zarowka-led-3156 ... 55241.html
ja kupilem od faceta ktory kupił dla siebie,lecz nie chcialy mu sie zmieścić w otwór klosza. Wiec zaoferowałem mu 30zł za sztukę i odsprzedał,a ja rozwierciłem/powiekszyłem otwornicą o 2-3mm otwór. Wszystko ladnie pasuje Jeśli chodzi o oporniki to można zamiast nich zamontować pod lampą zwykłe zarówki, ktore będą odbierać moc i kierunkowskaz nie będzie wariować, jak ma to miejsce gdy zamontujemy tylko LED-y, ktore pobieraja moze 2W. Dlatego przecina się jeden z kabelków i wlutowuje się opornik, który symuluje zwykłą żarówkę-przerywacz nie szaleje.
Fotki mogę podesłać w miarę możlowści na maila.Nie wiem jak to się robi na tym forum. Wrazie zainteresowania piszcie, ogólnie na emaile odpowiadam 2-3razy w tyg. ze względu na pracę. LASKA.MARCIN@WP.PL
Pozdrawiam.
"Diesle są do agregatów,pędników i ciągników "
Warsztat przerabiający światła z wersji USA na europejskie
Poszukuję dobrego warsztatu (lub fachowca) przerabiającego światła w samochodach z USA na wersję europejska. Najchętniej z Białegostoku lub województwa podlaskiego.
Jeśli chodzi o przeróbki świateł w Nissanie Murano to zapraszam do siebie (inne marki i modele również).
Jako jedyny oferuję tak mocne i efektowne kierunki w Murano.
Pod adresem https://www.dropbox.com/sh/vvdr9vyjc8p0 ... Zm01a?dl=0
można zobaczyć efekt oraz porównanie z lampami przerobionymi na paskach LED 5050 60LED/metr.
Na filmie można zauważyć jak po zaświeceniu kierunku aparat przyciemnia obraz z powodu silnego światła, czego nie widać po zaświeceniu na zwykłym pasku który stosują inne firmy przerabiające lampy do Murano.
Dodatkowo posiadam własne lampy do Murano, które mogę wysłać do klienta aby na czas przeróbki nie został bez samochodu (przy wysyłkowej przeróbce).
Jako jedyny oferuję tak mocne i efektowne kierunki w Murano.
Pod adresem https://www.dropbox.com/sh/vvdr9vyjc8p0 ... Zm01a?dl=0
można zobaczyć efekt oraz porównanie z lampami przerobionymi na paskach LED 5050 60LED/metr.
Na filmie można zauważyć jak po zaświeceniu kierunku aparat przyciemnia obraz z powodu silnego światła, czego nie widać po zaświeceniu na zwykłym pasku który stosują inne firmy przerabiające lampy do Murano.
Dodatkowo posiadam własne lampy do Murano, które mogę wysłać do klienta aby na czas przeróbki nie został bez samochodu (przy wysyłkowej przeróbce).
Przeróbka kosztuje 300 zł od lampy (cena netto z przeróbką instalacji).
Jeśli chodzi o cenę za samą lampę pisz na PW - dla klubowiczów ceny promocyjne.
Jeśli chodzi o cenę za samą lampę pisz na PW - dla klubowiczów ceny promocyjne.
CARKOM Artur Cudziło
37-450 Stalowa Wola
Elektronika samochodowa
Przerabianie świateł USA na EU
http://carkom.pl
37-450 Stalowa Wola
Elektronika samochodowa
Przerabianie świateł USA na EU
http://carkom.pl