Opony do Terrano II 33" a moc
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-01-07, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
Opony do Terrano II 33" a moc
Mam zagwostkę z oponami 33" do terrano II. Nie chodzi mi tu o to czy 33/12.5 sie zmieszczą bo tu zdania są podzielone i w zaleznosci od liftu auta sie zmieszcza albo nie. Ja mam tyrana podniesionego ponad 5" wiec z wciśnięciem nie bedzie problemu. Pytanie jest czy silnik, mosty i reszta podzespołów wytrzyma i pociągnie tą budę na tych oponach. Dodam ze mój tyran ma 100KM . Jakie optymalnie opony można załóżyć do tej mocy zeby to jezdziło w terenie?
Może warto się zastanowić nad węższą oponą przy zachowaniu tej średnicy?
Przeguby wyrobią?
Silnik nie jest demonem mocy więc nie powinien mostów przekręcić. O LSD z tyłu to już pewnie możesz zapomnieć.
Ciekawe jak hamulce to obsłużą?
Przeguby wyrobią?
Silnik nie jest demonem mocy więc nie powinien mostów przekręcić. O LSD z tyłu to już pewnie możesz zapomnieć.
Ciekawe jak hamulce to obsłużą?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-01-07, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi sie ze jak sie zakłada MT to używa sie auta do terenu przede wszystkim a na czarnym to aby sie tam dotoczyć :)no chyba że lans na bulwar
Jeśli mosty wytrzymają to git. A co do LSD to zmieniałem olej na bardziej lepki. Teraz działa w terenie jak szpera a na czarnym nie piszczy, wiec zobaczymy - patrola z tego nie zrobie 
Z heblami bedzie problem bo juz na 31 nie mogę nazwać tego hamowaniem a raczej zwalnianiem.... no ale skoro demonem prędkości tyran nie jest to nie ma sie czego obawiać:) Najbardziej obawiam sie właśnie przegubów, ale one to i tak przy "normalnej oponie" i ostrym katowaniu potrafią sie skończyć.
Najważniejsze ze silnik to pociągnie!!
Dżem masz na myśli 33/10.5 lub 33/11.5 ? Różnica między 12.5 a 10.5 to 5 cm raptem. Duża będzie różnica w osiągach? Może troche mniejsze opory toczenia ale obwód opony w dalszym ciągu ten sam i trzeba ją nakręcić tak samo.


Z heblami bedzie problem bo juz na 31 nie mogę nazwać tego hamowaniem a raczej zwalnianiem.... no ale skoro demonem prędkości tyran nie jest to nie ma sie czego obawiać:) Najbardziej obawiam sie właśnie przegubów, ale one to i tak przy "normalnej oponie" i ostrym katowaniu potrafią sie skończyć.
Najważniejsze ze silnik to pociągnie!!
Dżem masz na myśli 33/10.5 lub 33/11.5 ? Różnica między 12.5 a 10.5 to 5 cm raptem. Duża będzie różnica w osiągach? Może troche mniejsze opory toczenia ale obwód opony w dalszym ciągu ten sam i trzeba ją nakręcić tak samo.
-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-01-07, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
Średnica koła ta sama ale mniejsze opory toczenia i masa mniejsza przy węższej oponie. ZObacz jakie cienkie opony mają Defy ze swoimi słabymi mostami i słabym silnikiem.qwerterek1 pisze: Dżem masz na myśli 33/10.5 lub 33/11.5 ? Różnica między 12.5 a 10.5 to 5 cm raptem. Duża będzie różnica w osiągach? Może troche mniejsze opory toczenia ale obwód opony w dalszym ciągu ten sam i trzeba ją nakręcić tak samo.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Bardziej hamowaniem i przegubami. Auto nie ma "jakoś jechać do przodu", ma być bezpieczneqwerterek1 pisze:Czym sie martwić?

A to mogę potwierdzić, bo doznałem na własnej skórze w azorka Y60.azorek pisze:Zbyt szeroka opona będzie zachowywała się jak narta.
Jak się najedzie na głębszą kałużę, to opona przez nią "przepłynie" zamiast przejechać,
co powoduje destabilizację toru jazdy - w najgorszej opcji wypadek

-
- nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-01-07, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa