[Sunny] Nissan Sunny GTI 1992 by rz
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
auto odwiedzilo ostatnio moje rejony. na razie z tym wygladem leczenie ludzi w duzo drozszych autach musi byc bezcenne:)
auto ladnie podaje oraz fajnie brzmi. powodzonka!
auto ladnie podaje oraz fajnie brzmi. powodzonka!
Ostatnio zmieniony 2014-08-12, 15:44 przez majchrzok, łącznie zmieniany 1 raz.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Obecnie auto schnie i czeka na polerke a ja zastanawiam sie dlaczego nie pomalowalem jeszcze kilku elementow 
a i owszem odwiedzilem majchrzoka i odrobine pogadaliśmy. Fakt, ze chrup pokazal się z najgorszej strony bo zmatowiony papierem wodnym, caly w kurzu i resztce pylu po szlifowaniu no ale będzie lepiej.
btw kupie prawe i lewe drzwi w kolorze czarnym KH3:) maja byc proste żeby nie trzeba bylo lądować tony szpachli.
pzdr
rz

a i owszem odwiedzilem majchrzoka i odrobine pogadaliśmy. Fakt, ze chrup pokazal się z najgorszej strony bo zmatowiony papierem wodnym, caly w kurzu i resztce pylu po szlifowaniu no ale będzie lepiej.
btw kupie prawe i lewe drzwi w kolorze czarnym KH3:) maja byc proste żeby nie trzeba bylo lądować tony szpachli.
pzdr
rz
Chrupek przeszedł ostatnio tycie SPA, tak dla odświeżenia 
Najpierw zabawa szpachelką coby nie te fale dunaju zlikwidować

Dziurkę w zderzaku (pani z Focusa nie zauważyła chrupa) trzeba było zalepić

Oklejanie i ogólne przygotowania do psikania podkładem

I już w podkłądzie

Tutaj już po lakierowaniu. Oczywiście później wleciała polerka, mleczka i jakieś tam inne mazidła także nie ma dużej różnicy między tyłem a przodem
Podobny zabieg przeszła maska i przedni zderzak. Drzwi nie opłacało się robić, będą nowe.

Progi oczyszczone, maźnięte barankiem i później w lakier a na to wszystko ori progi, które długo już leżały w garażu

W temacie odświeżenia wyglądu chrupa to tyle.
Tak poza tym to poczyściłem Simotę, zmieniłem olej na Mobil1 Peak Life 5W50 - tak, przeszedłem na pełen syntetyk. Nawet jak napiszę jakie miałem odczucia po zmianie to i tak pewnie nikt mi nie uwierzy
tzn powiem jedno: WARTO!

Dodatkowo zakupiłem nakładki na nadkola + kilka pierdółek, które czekają na montaż.
pzdr
rz

Najpierw zabawa szpachelką coby nie te fale dunaju zlikwidować

Dziurkę w zderzaku (pani z Focusa nie zauważyła chrupa) trzeba było zalepić

Oklejanie i ogólne przygotowania do psikania podkładem

I już w podkłądzie

Tutaj już po lakierowaniu. Oczywiście później wleciała polerka, mleczka i jakieś tam inne mazidła także nie ma dużej różnicy między tyłem a przodem


Progi oczyszczone, maźnięte barankiem i później w lakier a na to wszystko ori progi, które długo już leżały w garażu

W temacie odświeżenia wyglądu chrupa to tyle.
Tak poza tym to poczyściłem Simotę, zmieniłem olej na Mobil1 Peak Life 5W50 - tak, przeszedłem na pełen syntetyk. Nawet jak napiszę jakie miałem odczucia po zmianie to i tak pewnie nikt mi nie uwierzy


Dodatkowo zakupiłem nakładki na nadkola + kilka pierdółek, które czekają na montaż.
pzdr
rz
Rz ja Ci uwierzę, bo też zmieniałem z 10W na 5W. Chyba przyznasz, że silnik ciszej i równiej pracuje i lepiej się wkręca na obroty
Eneos ma w swojej ofercie 0W50 - tak jakbyś chciał na przyszłość ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Autko ładnie się świeci - kawał dobrej roboty
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Autko ładnie się świeci - kawał dobrej roboty
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No to teraz będzie się prezentował na ulicy - choć trochę szkoda tego błotnika - był widoczny z dużej odległości na mieście (jak nie było słychać) 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Ad@mus, Shella polecałem Ci jak jeszcze na nim śmigałem
Mobil1 jeszcze nie był zalany więc głupota byłoby wciskać Ci coś czego nie sprawdziłem
Oczywiście Shella nadal polecam bo to świetny półsyntetyk w doskonałej cenie. Mobil1 jest droższy ale i jego właściwości są lepsze. Jeśli szukasz dobrego półsyntetyka to śmiało bierz Shella
bo 80zł juz z filtrem to fajna kwota
a i właściwościowo bije na głowę większość specyfików, nie mówiąc już o stosunku cena/jakość.
Zielkq, obecnie chrup ma inny rzucający się w oczy element a mianowicie duuuży, biały napis na przedniej jak i tylnej szybie
a mianowicie FIZJOTERAPEUCI24.PL także gwarantuje, że jeśli nie usłyszysz to zobaczysz 
Simota uprana, naoliwiona i znowu się pasie na aucie. W piątek kolejne BMW musiało przyklęknąć przed chrupkiem
a panowie chcieli mnie prawie z auta wyciągnąć
hyhy
Chochlik, no to szukam dalej
jakbyś miał coś na oku to pisz 
rz




Zielkq, obecnie chrup ma inny rzucający się w oczy element a mianowicie duuuży, biały napis na przedniej jak i tylnej szybie


Simota uprana, naoliwiona i znowu się pasie na aucie. W piątek kolejne BMW musiało przyklęknąć przed chrupkiem


Chochlik, no to szukam dalej


rz
Ja też tak uważałem ale za namową kolegi spróbowałem i jestem mega zadowolony. Już przy pierwszym odpaleniu słyszałem i czułem różnicę a to sporo
Motula miałem i po kilku tys km czarny jak smoła, podobnie Liquy Moly. Eneos potwornie dorgi w wyższych specyfikacjach.
Owszem na każdym oleju pojedzie ale jeśli czuć, że jest lepiej to co złego może się stać?
Czasami trzeba zmienić podejście i ja się cieszę, ze tym razem zmieniłem 
PS. Daro, na jakim oleju obecnie jeździsz w Sunnym?
rz

Owszem na każdym oleju pojedzie ale jeśli czuć, że jest lepiej to co złego może się stać?


PS. Daro, na jakim oleju obecnie jeździsz w Sunnym?
rz
Rz, z tego co wiem, to Daro ma u siebie Millersa. Eneos wbrew pozorom wcale nie jest drogi
. Na Krakowskiej go mają. Za 10W40 pełny syntetyk to 85zł ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jeśli u Dara jeździ Millers to ja jednak wolę Shella a tym bardziej Mobila 
Dzisiaj umyję chrupa, postaram się wypastować, wypucować, wyczyścić, naoliwić, nawoskować, namleczkować i wtedy pstryknę mu zdjęcie ha!
foo, jeśli mi się uda ściągnąć pokrywku to daję znać i... albo ślesz co masz słać albo olać
rz

Dzisiaj umyję chrupa, postaram się wypastować, wypucować, wyczyścić, naoliwić, nawoskować, namleczkować i wtedy pstryknę mu zdjęcie ha!

foo, jeśli mi się uda ściągnąć pokrywku to daję znać i... albo ślesz co masz słać albo olać

rz
Czyli jeśli po 1500km olej jest jak woda, koloru czarnego, lampka ciśnienia świeci dłużej tzn, że olej jest git? Kurde może i tak jest ale moje logiczne myślenie jakoś się z tym nie zgadza
Poza tym od czego zbiera się nagar? Pytam bo ja w banku pracuje a nie w warsztacie 
Faktem jest, że przy każdej zmianie oleju wrzucam płukankę i troszkę nagaru już z niego zeszło ale serio kilka olejów już przerobiłem i jakieś tam swoje zdanie mam
tak czy inaczej Shell na plus, Mobil1 5W50 na plus, kiedyś Valvo Max Life na plus a obecnie średniawka, Motul średnio, Liquy Moly średnio, Castrol tragedia.
Jak wspominał Zielq nie ma już szarych nadkoli więc chrup już tak się nie rzuca w oczy ale... postaraliśmy się aby nadal był znaczny także wpadła mała wlepa na tylną szybę i taka sama na przednią

rz


Faktem jest, że przy każdej zmianie oleju wrzucam płukankę i troszkę nagaru już z niego zeszło ale serio kilka olejów już przerobiłem i jakieś tam swoje zdanie mam

Jak wspominał Zielq nie ma już szarych nadkoli więc chrup już tak się nie rzuca w oczy ale... postaraliśmy się aby nadal był znaczny także wpadła mała wlepa na tylną szybę i taka sama na przednią


rz
Rz, jeśli olej po 1,5kkm jest czarny to może oznaczać, że dobrze czyści silnik. U mnie olej po 800-1000km stawał się już cienobrązowy. Również warunki pracy wpływają na to jak olej szybko się "starzeje". Wiadomo - wysokie obroty = wysoka temperatura = szybsze zużycie oleju. To, że lampka świeci się dłużej może być powiązane z tym, że filtr oleju się przybrudził i nie ma takiego przepływu/przepustowości jak nowy i czysty.
Mobila miałem u siebie w silniku i szału nie robił. Zresztą Mobil, Castrol, Orlen, Lotos - to w zasadzie jedno i to samo. Na Millersie silnik trochę się wyciszył, ale też szału jakoś nie ma.
Ja się zastanawiam teraz nad zmianą oleju na Eneosa albo na Royal Purple, ale zakup Royal Purple to ponad 230zł za galon (USA)
Mobila miałem u siebie w silniku i szału nie robił. Zresztą Mobil, Castrol, Orlen, Lotos - to w zasadzie jedno i to samo. Na Millersie silnik trochę się wyciszył, ale też szału jakoś nie ma.
Ja się zastanawiam teraz nad zmianą oleju na Eneosa albo na Royal Purple, ale zakup Royal Purple to ponad 230zł za galon (USA)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A u mnie właśnie zrobił szał ten Mobil. Eneos? Jeździł przez jakiś czas w Hondzie kolegi i również bez szału. Był to, jeśli dobrze pamiętam, pełen syntetyk za górę pieniędzy. Ot zwykły olej ale o pięknej nazwie i chyba japońskim rodowodzie 
Od zawsze używam tych samych filtrów i dopiero przy Mobilu zauważyłem, że lampka gaśnie w mgnieniu oka (nawet po 2000km). Nadal stoję przy swoim, że akurat ten Mobil zrobił robotę
Poza tym warunki pracy tego oleju akurat w chrupie są dosyć ciężkie bo silnik dostaje stale wysokie obroty i używany jest zgodnie z przeznaczeniem
reasumując ja tam nikogo nie namawiam - jak ktoś chce to leje Lotosa, Millersa albo Motula
rz

Od zawsze używam tych samych filtrów i dopiero przy Mobilu zauważyłem, że lampka gaśnie w mgnieniu oka (nawet po 2000km). Nadal stoję przy swoim, że akurat ten Mobil zrobił robotę

Poza tym warunki pracy tego oleju akurat w chrupie są dosyć ciężkie bo silnik dostaje stale wysokie obroty i używany jest zgodnie z przeznaczeniem

reasumując ja tam nikogo nie namawiam - jak ktoś chce to leje Lotosa, Millersa albo Motula

rz
Rz, szybciej gaśnie Ci kontrolka, bo olej jest rzadszy
Jakbyś zalał 0W byłoby jeszcze szybciej. To samo przerabiałem u siebie - po przejściu z 10W na 5W kontrolka gasła dużo szybciej.

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_