Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Nie włączający się wiatrak chłodnicy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

DUDAŚ
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-09-08, 19:41
Lokalizacja: Płock

[P11/WP11] Nie włączający się wiatrak chłodnicy

Post autor: DUDAŚ » 2014-09-08, 20:54

Witam. Jestem nowy ta tym forum więc sorki za jakiekolwiek błędy. Więc tak kupiłem samochód primera p11 1.6 96ri w czasie jazdy słyszę na skrzyżowaniu dźwięki z pod maski. Zjechałem na parking otwieram maskę a tam woda się gotuje w zbiorniczku, wziołem butelkę i na cpn po wodę letnią. Leje ale patrzę plama pod spodem. Na linke i do domu patrzę rano no i z pompy ciekło. Pomyślałem że skoro woda wyleciała to dlatego się zagotował. Wymieniłem pompę jazda próbna nadal to samo czyli gotuje się. Patrzę duży obieg otwarty bo chłodnica gorąca, dla pewności wyjołem termostat ale nadal to samo aż wkońcu się dopatrzyłem że wentylator się nie załącza. Po odłączeniu czujnika temp tego przy termostcie wentylator ruszył a obroty silnika się zmieniły. No ale dobra myślę że czujnik więc podmieniam na sprawny od almery bo jest identyczny ale nadal to samo. 2 sprawa to taka że wskaźnik temp na desce mimo że samochód się gotował był na niepełnej połowie. A teraz się podnosi tylko trochę ponad minimum i dalej już nie idzie. Spr ten czujnik od wentylatora i na sprawnym też to samo. Wyczyściłem wsuwke od czujnika co wskazuje ten nadal bez zmian. Proszę o jakie ktokolwiek pomysły, schematy itd. Podobno w 1.6 wentylator nie jest sterowany przez ECU? Jeszcze jutro włoże czujnik do gorącej wody i zobaczę czy się włączy wentylator bo może jak wyjołem termostat to woda nie płynie w mały kanał tam gdzie jest czujnik tylko wszystko idzie w duży obieg. Zależy mi na czasie.



Proszę poprawić.
Janusz
Ostatnio zmieniony 2014-09-08, 21:00 przez DUDAŚ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2014-09-08, 21:24

jeśli chodzi o wskaźnik to jest podłączony na czujniku jedno pinowym a wentylator na dwu pinowym więc są dwa czujniki a co do twojego problemu to możesz mieć zapowietrzony układ
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

DUDAŚ
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-09-08, 19:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: DUDAŚ » 2014-09-09, 09:16

To już wiem.;-) ale wogóle dzięki za jakąś odp. A z tym układem też właśnie myślałem że zamiast wody to jest powietrze na czujniku. Dlatego wykręce czujnik i włoże go podpiętego do szklanki z wrzątkiem i jeżeli wentylator się włączy to coś z układem że się zapowietrza. A jeśli chodzi o czujnik temperatury na desce to możliwe że niema takiej rezystancji jak powinien mieć w danej temperaturze. Ale też to sprawdze w taki sposób że dotknę przewodem od czujnika do masy i czy na wskaźniku pójdzie na max. Proszę dalsze pomysły a wieczorem je sprawdze.




Proszę poprawić.
Janusz


[ Dodano: 2014-09-10, 20:08 ]
Czy nikt nie wie co może być, a schemat to może ktoś posiada ??

[ Dodano: 2014-09-11, 19:54 ]
Problem rozwiązany. Teraz mam tak że woda na małym obiegu jakby się zaczyna gotować bo wydaje mi się że słyszę jak bulgocze w okolicy pompy i termosatu, i jeśli w tym momencie odkrece korek przy chłodnicy to woda zaczyna się ulewac (jak zakrecony to przelewa trochę do zbiorniczka) ale nie babluje jeszcze, chodnica jest częściowo gorąca oraz górny przewód a dolny zaczyna się robić ciepły czyli otwiera termostat i później już tak nie słychać nic w okolicy pompy i jak już się zagrzeje na dużym to włączy na chwilę wentylator i już dalej co chwilę się włączy czyli jest dobze. A podczas jazdy jak się zatrzymalem i sprawdziłem dolny przewód to był letni czyli wychodzi że termostat się zamknoł. Konkretnie chodzo mi o to czy termostatt powinien się tak późno otwierać że prawie woda się gotuje skoro ma niby 82C otwarcia. Bo żeby się się glowica nie przegrzała. I czy podczas jazdy woda może się tak schlodzic że aż termostat się zamkni?

[ Dodano: 2014-09-11, 19:54 ]
Dodam że termostat jest nowy
Ostatnio zmieniony 2014-09-09, 09:20 przez DUDAŚ, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”