Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-04, 22:41

Foo, akurat dziś był dzień bez garage :] Jutro rano jadę na montaż kolektora wydechowego, a potem bierzemy się za ściąganie misek olejowych uszczelnianie i zalewanie tłoków naftą :D

Dziś miałem okazję przejechać się P11GT Marlosa90, która ma już taki kolektor założony - zbiera się to o niebo lepiej niż ta moja padaka.
Przy okazji Marlos90, dzięki za spotkanie i pogawędkę :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-08-05, 13:22

ten kolektor to fajna sprawa :) sam mam u siebie taki sam nawet w VE :P i niuta pokazało sporo po 220 na nim :)

tak mnie zastanawia co wy z tą glebą ? :) toć tutaj i tak siedzą seryjnie eibachy i ta primera nie siedzi za wysoko :) chyba że coś przegapiłem :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-05, 13:33

Więc tak, kolektorek wpadł, na razie auto przelane, bo sonda odpięta, ale i tak się zbiera dużo lepiej. Sonda wpadła zaraz za miską olejową, więc przewody idą do przedłużenia. Przy okazji wpadał też nowa łączówka i zamiast katalizatora wleciał tłumik. Autko ździebko cichsze. ale ma fajny przydźwięk w okolicach 3krpm :D .

Foty za jakąś dłuższą bądź krótszą chwilę :]

Dziś także prawdopodobnie będę ściągał miski olejowe :D

Boro1989, ja mam z przodu zawiechę OEM dla GT i tak zostaje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-05, 13:57

janusz pisze:OEM dla GT i tak zostaje.
trąci dziadem :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-05, 22:24

Ad@mus, trudno, bywa :]

No ale dobra lecimy dalej z tematem :
Kolektor po zamontowaniu ma się tak:

Obrazek

No i przeniesiona sonda

Obrazek

Żeby było zabawniej - kolektor wydechowy OEM P11GT łączy się przy samej praktycznie przy samej głowicy. Tylko dlatego, żeby sonda dostawała sygnał z 4 garnków!


No ale lecimy dalej:
Spadała jedna miska olejowa i co? Syf i nagar jak 7 nieszczęść

Obrazek

Obrazek

Potem zleciała druga miska i też wcale nie lepiej.....

Obrazek

Obrazek


Przygotowałem też nowy przewodzik do podłączenia sondy lambda :]

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:08 przez janusz, łącznie zmieniany 3 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-08-05, 22:41

kabelek z zapasem sporym ;p
a jak rurka od klimy i kolektor wydechowy? tak jak u mnie, mają kontakt? czy jest tam luz?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-05, 22:42

Marlos90, delikatnie podgiąłem i wszystko ok :D . Przewód zrobiłem z zapasem po wstępnej przymiarce już został przycięty do odpowiedniej długości :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-06, 09:10

ja musialem podgina jeszcze rurke bagneta bo nie dalo się go zalozyc
ciekawe ze nie ma dolnej podpory osłon panewek-takiej jaka ma gti
te podpory wystepowaly w sr20de ale ich stosowanie przez nissana to chyba totolotek

masz zamaiar poczyscic nagary?? :)
pierścionki wymien i już po temacie będzie :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-06, 10:27

Zrobiłbym to, ale pozostaje jedna kwestia - $$$$$

Pierścienie 300, uszczelka pod głowę 80, uszczelka kolektora ssącego 60, uszczelka pod pokrywę klawiatury 50, planowanie głowicy 100........


Nagaru ile się da tyle wyczyszczę, na razie zalewam naftą, ale chyba przerzucę się na ON :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-06, 10:58

janusz pisze:Pierścienie 300, uszczelka pod głowę 80, uszczelka kolektora ssącego 60, uszczelka pod pokrywę klawiatury 50, planowanie głowicy 100........
pierścienie-240zl (lub tłoki z p10 100zl pierścienie p10 120zl)
uszczelka głowicy 60zl (nawet erling daje rade)
uszczelka ssącego chyba 40zl (wydechowy jest drozszy)
uszczelka pokrywy (zostawiasz stara i kleisz na paście rajnca)
planowanie 60zl:)

robocizna?? masz po drodze równych klubowiczy wiec ktoś na pewno pomoze

400zl wkładu, na same dolewki można wydac więcej, a wada będzie się i tak poglebiala...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-08-06, 13:52

tutaj muszę poprzeć Adamusa, warto zrobić mały remont.
Robiłem już próbę zalewania tłoków naftą w SR20 (bawiłem się z tym tydzień u szwagra), niestety po podróży do Danii powiedział że efekt praktycznie nie zauważalny. Więc w przyszłym tygodniu będziemy robić mały remont.
Do kosztów bym doliczył sprawdzenie głowicy + nowe panewki ew. jak robić konkretnie to pomierzyć wszystko.
Niestety chyba w P11GT i Almerce GTI nie widziałem takiej podpory występowała tylko w sunnym GTI i P10 (w sumie można taką zamontować, tylko do kompl trzeba mieć śruby).

Janusz masz zrzucone miski, to sprawdź jak wyglądają panewki.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-06, 14:09

Ad@mus, Niedział, zrobiłbym remont - nie ma problemu, ale tak jak napisałem wcześniej - $$$$ . Jak mi się uda to w przyszłym roku to zrobię. Na razie będę się męczył i dolewał olej - nawet już to polubiłem :]

Nie wiem czy szybciej nie kupię jakiegoś SR'a z Sunnego GTI/Primery P10eGT

Zobaczyłbym jak wyglądają panewki, ale nie mam dynamometrycznego, żeby potem odpowiednio dokręcić :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-06, 14:25

sr20 z eGT na tablicy jest za 800zl do negocjacji, ladnie wygląda czysty, jedynie co poprosić o foto z pod dekla i wszystko jasne :)

osobiście uważam ze hi port jest mocniejszą konstrukcją od lowporta
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-06, 15:22

Nie tyle mocniejsza co nowsza
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-06, 15:29

Zaraz, zaraz, mi się wydaje, że High-port był wcześniej niż Low-port :] High-port był montowany w Sunny GTI i w P10eGT '90-'94, Low-port ładowany był do P10eGT od '94
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-06, 15:48

Źle przeczytałem
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-08-07, 09:11

No to jak poskładasz całość do kupy to dawaj znać, jak wrażenia :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-07, 10:21

Po dwóch dniach moczenia w nafcie i ON mogę coś w końcu napisać. Otóż zaraz po rozkręceniu dołu silnika - miski - i zalaniu naftą praktycznie od razu wszystko przelewało się na dół - na wszystkich garnkach. Najszybciej ściekało na 1 i 3 garze. Teraz jest tak, że po nocy suszę mam na garnku 2 i 4, a na 1 i 3 zostaje ON. Tak więc jeszcze ze 2-4 dni moczenia i myślę, że puści :D
Stwierdzam również, że ropa lepiej czyści niż nafta :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-07, 10:43

fajnie by było po kąpieli zmierzyć kompreche na garcach :)
moja teoria jednak jest sluszna, Nissan nie popisał się przy kontrukcji zamków w pierścieniach p11 w zwyz :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-07, 22:24

W ramach małego updejtu to: płuczemy silnik w dalszym ciągu. Z każdym dniem jest coraz lepiej, ale jeszcze wiele brakuje do pełni szczęścia. Myślę, że koło niedzieli może poniedziałku zacznę składać auto :D

A teraz to, co obiecałem jakiś czas temu - czyli wspaniałe "4-2-1" w SR20DEH - chyba jeden z lepszych dowcipów w wydaniu NISSANa :D Jak widać do pełnoprawnego 4-2-1 to temu trochę brakuje :]

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:08 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-08-07, 23:10

janusz pisze:Jak widać do pełnoprawnego 4-2-1 to temu trochę brakuje
Janusz opisz szerzej, bo rozkminiam to od 15 min. i nadal nie wiem o co chodzi :)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-08-07, 23:15

Modzelitto, w skrócie z tego co widze to ten kolektor to taki 4-1-2-1 :-o

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-07, 23:21

Modzelitto o co chodzi? Już tłumaczę. Otwór, przez który włożyłem pędzel to jest otwór na sondę lambda. Dopóki nie zdjąłem kolektora to myślałem, że sonda analizuje skład mieszanki tylko dla 2 z 4 garnków. Po zdjęciu kolektora okazało się, że już na samym początku kanały są ze sobą połączone :-| . Tak więc na zdjęciach można zobaczyć, że nie ma pełnej izolacji między dwururką przed kalesonami.
Ostatnio zmieniony 2014-08-08, 00:31 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-08-08, 00:25

majchrzok, tzn ??
janusz pisze:Tak więc na zdjęciach można zobaczyć, że nie ma pełnej izolacji między dwururką przez kalesonami.
Nie żebym się czepiał, ale na zdjęciach, widać tylko i wyłącznie przejście na 2. Połączenia szeregowego 4 kanałów nie widać, dlatego zastanawiałem się o co tak na prawdę chodzi...
Dobra, jak się wyśpię dzisiaj po pracy to rozłożę ten kolektor na czynniki pierwsze :P
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-09, 00:04

Modzelitto, to co przedstawiłem na zdjęciach to jest 4-2 z SR20DEH. Włożony pędzel w otwór sondy powinien coś podpowiedzieć :]


_______________________________________________

UP!

Przelewania i zalewania ciąg dalszy. Z każdym dniem jest coraz lepiej. Dziś zalewałem naftą, ropą, płukanką LM, nitro i znów ropą ze dwa razy. Koło 14 jak zalałem ropą żeby się moczyło skończyły mi się pomysły, a że siedzieć bezczynnie nie lubię tak więc wziąłem się za czyszczenie miski olejowej. Początkowo ropą, jednak miała ona problem, żeby ruszyć przegrzany i przepalony olej. No to co bierzemy nitro - jakoś lepiej szło, nawet ładnie rozpuszczało, ale nadal za wolno...... No to kolejna idea - druciak na wiertarę. Już całkiem miło i przyjemnie to się doczyściło, jednak powierzchnia miski nadal chropowata jak diabli......
Do łapy wziąłem papier ścierny 80 i zacząłem czyścić - efekt zaczął robić się zadowalający :D . Miska zaczynała przypominać miskę olejową. Później papier wodny 1500, a na koniec 2500 w końcu to zaczęło wyglądać tak jak należy. Do pełni szczęścia jeszcze trochę mi brakuje, ale ponad 8h pracy nad tym przyniosło efekt :D

Obrazek

Obrazek

Muszę pousuwać jeszcze stary silikon doczyścić michę i można będzie się w końcu z nią pokazać ;]
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:08 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-08-09, 06:41

Podziwiam cierpliwosc... To jeszcze z zewnatrz :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-09, 07:43

tak sobie mysle ze wszystkie twoje plukanki zamiast czyscic silnik to zostawaly na nagarach miski i do konca tego syfu nigdy nie zlales

teraz jak micha czysta to mozna plukanki lac i przynajmniej miec pewnosc ze splyna
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-08-09, 08:23

No masz cierpliwość Janusz, masz :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-09, 10:12

Zielkq, Foo, nie jesteście pierwszymi, którzy mi to zarzucają :-P

Ad@mus, nagar w misce zostawał raczej przez to, że po odlewie nie było polerowania, zadziory na misce takie, że można obie łapę rozwalić. Rozgrzany i przepalony olej zostawał w porach i osadzał się tam. To samo tyczy się bloku silnika - tam też jest syf, ale już nie w takim stopniu.

Tak notabene - wyobraźcie sobie co może się dziać w kanałach olejowy, jeśli jeździmy na dziadowskim oleju i bardzo szybko się on przepala.....


Sprawdziłem właśnie co się dzieje po nocce płukania ropą. 1 i 2 gar przeleciało. Na 3 i 4 stoi :] . Ad@mus dzięki za radę z tym nitro. Tak, żeby było zabawniej to powoli widać jak nagar puszcza - drobinki zaczynają być widoczne na gładzi cylindra.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-09, 12:48

Janusz, powinieneś wziąć udział w konkursie na najładniejsze wnętrze silnika :D gratuluje efektów pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”