Witam .
Dziś po odpaleniu samochodu na zimny silniku przy rozpoczęciu jazdy pojawiły się drgania całego auta ( przy wciskaniu pedału gazu blisko podłogi samochód pracował jak traktor ) i jednocześnie migała żółta kontrolka silnika .
Przy zmianie biegu na wyższy wciskając pedał przyśpieszenia objawy takie same jak wyżej .
Przejechałem ok 10 km myślę że silnik się dogrzał , objawy ustały .
Następnie samochód stał 6 godzin .
Po postoju samochód został odpalony i objawy się nie pojawiały .
Samochód posiada silnik 1.5 98 KM ( 2003 r ) .
Proszę Szanownych Kolegów o pomocy w zidentyfikowaniu problemu .
[N16] Drgania samochodu i kontrolka silnika
Moderator: sergiej
Dziś znów pojawił się ten sam problem , choć silnik był z pewnością ciepły . Po pierwszym przypadku wymieniłem świece tak profilaktycznie.
Rozumiem, że komputer by się przydał dlatego też moja prośba , pytanie do szerokiego grona forumowiczów.
Czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje jakimś sensownym programem , sprzętem i czasem by zdiagnozować problem w moim Nissanie.
Oczywiście Łódź i okolice - Warunki myślę,że do ustalenia na na PW.
[ Dodano: 2014-08-15, 12:24 ]
Wczoraj zaobserwowałem nowy objaw , mianowicie "falowanie" obrotów silnika na biegu jałowym , połączone z wyraźnym szarpnięciem całym samochodem.
Ostatecznie jakby problemu było mało , zaświeciła się na stałe kontrolka silnika ( żółta )
Postanowiłem nie czekać , telefon do warsztatu ( ul.Admiralska ).
(Opis jakości usługi w odpowiednim wątku.Uwaga ! Wszystko - Gratis )
Na komputerze błąd p 302 ( tzw.wypadanie zapłonu - cylinder nr.2 )
Ponoć przyczyn tego błędu jest kilka , ze względu na długi weekend ,kasowanie błędu (kontrolka silnika zgasła ).
Problem do dalszej obserwacji - Diagnozy.
Postanowiłem zamienić cewkę zapłonową z drugiego cylindra i czwartego ( cylindry liczymy od strony rozrządu w kierunku skrzyni biegów - Oczywiste ? Okazało się, że nie do końca .
Jeśli błąd po zamianie cewek pojawi się na czwartym cylindrze - wiadomo cewka do wymiany.
Jak pisałem wyżej, wcześniej profilaktycznie wymieniłem wszystkie świece na nowe NGK.
[ Dodano: 2014-08-15, 12:35 ]
Proszę śmiało o wszelkie sugestie ,nadal liczę na pomoc w diagnostyce komputerowej
[ Dodano: 2014-08-15, 16:03 ]
Zamieniłem cewki zapłonowe 2 z 4 jak pisałem wyżej .
Z wiązki przewodów zasilających cewki zapłonowe wychodzi w moim autku samotny przewód masowy podłączony do obudowy silnika.
Odkręciłem przewód , poprawiłem utlenioną końcówkę - przeczyściłem delikatnie papierem ściernym i skręciłem.
Odpaliłem Nissana raz ,drugi - na biegu jałowym wygląda Ok
Przejechałem ok .30 km majdrując biegami i przyspieszeniem .
Znów wszystko Ok.
Wygląda więc , że pomogło temat do dalszych testów.
[ Dodano: 2014-08-20, 20:40 ]
No niestety tak łatwo nie ma , dziś znów drgania całego auta , wyraźne falowanie obrotów (spadek głównie w dół ).
Diagnostykę wykonałem własnym skanerem diagnostycznym ,błąd P0304 (Przerwa zapłonu w cylindrze nr.4 ).
Wychodzi więc, że na 100 % cewka do wymiany.
Nasuwa się pytanie wymieniać profilaktycznie wszystkie ,czy tylko uszkodzoną.
Czy jest wielce prawdopodobne, że zadziała prawo serii
[ Dodano: 2014-08-31, 20:53 ]
Wymieniłem cewkę z cylindra nr.4 - wykasowałem błąd .
Ponad tydzień jeździłem na " nowej " cewce - wszystko wróciło do normy tzn. praca silnika , obroty itd.
Skanerem wykonałem "test gotowości" wszystkie parametry ok.
Łącznie z sondą i katalizatorem
Myślę, że temat do zamknięcia, jednocześnie liczę, że moje opisy usterki i jej diagnostyka przydadzą się na przyszłość forumowiczom .
Opis mam nadzieję też nie budzi wątpliwości
Rozumiem, że komputer by się przydał dlatego też moja prośba , pytanie do szerokiego grona forumowiczów.
Czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje jakimś sensownym programem , sprzętem i czasem by zdiagnozować problem w moim Nissanie.
Oczywiście Łódź i okolice - Warunki myślę,że do ustalenia na na PW.
[ Dodano: 2014-08-15, 12:24 ]
Wczoraj zaobserwowałem nowy objaw , mianowicie "falowanie" obrotów silnika na biegu jałowym , połączone z wyraźnym szarpnięciem całym samochodem.
Ostatecznie jakby problemu było mało , zaświeciła się na stałe kontrolka silnika ( żółta )
Postanowiłem nie czekać , telefon do warsztatu ( ul.Admiralska ).
(Opis jakości usługi w odpowiednim wątku.Uwaga ! Wszystko - Gratis )
Na komputerze błąd p 302 ( tzw.wypadanie zapłonu - cylinder nr.2 )
Ponoć przyczyn tego błędu jest kilka , ze względu na długi weekend ,kasowanie błędu (kontrolka silnika zgasła ).
Problem do dalszej obserwacji - Diagnozy.
Postanowiłem zamienić cewkę zapłonową z drugiego cylindra i czwartego ( cylindry liczymy od strony rozrządu w kierunku skrzyni biegów - Oczywiste ? Okazało się, że nie do końca .
Jeśli błąd po zamianie cewek pojawi się na czwartym cylindrze - wiadomo cewka do wymiany.
Jak pisałem wyżej, wcześniej profilaktycznie wymieniłem wszystkie świece na nowe NGK.
[ Dodano: 2014-08-15, 12:35 ]
Proszę śmiało o wszelkie sugestie ,nadal liczę na pomoc w diagnostyce komputerowej
[ Dodano: 2014-08-15, 16:03 ]
Zamieniłem cewki zapłonowe 2 z 4 jak pisałem wyżej .
Z wiązki przewodów zasilających cewki zapłonowe wychodzi w moim autku samotny przewód masowy podłączony do obudowy silnika.
Odkręciłem przewód , poprawiłem utlenioną końcówkę - przeczyściłem delikatnie papierem ściernym i skręciłem.
Odpaliłem Nissana raz ,drugi - na biegu jałowym wygląda Ok
Przejechałem ok .30 km majdrując biegami i przyspieszeniem .
Znów wszystko Ok.
Wygląda więc , że pomogło temat do dalszych testów.
[ Dodano: 2014-08-20, 20:40 ]
No niestety tak łatwo nie ma , dziś znów drgania całego auta , wyraźne falowanie obrotów (spadek głównie w dół ).
Diagnostykę wykonałem własnym skanerem diagnostycznym ,błąd P0304 (Przerwa zapłonu w cylindrze nr.4 ).
Wychodzi więc, że na 100 % cewka do wymiany.
Nasuwa się pytanie wymieniać profilaktycznie wszystkie ,czy tylko uszkodzoną.
Czy jest wielce prawdopodobne, że zadziała prawo serii
[ Dodano: 2014-08-31, 20:53 ]
Wymieniłem cewkę z cylindra nr.4 - wykasowałem błąd .
Ponad tydzień jeździłem na " nowej " cewce - wszystko wróciło do normy tzn. praca silnika , obroty itd.
Skanerem wykonałem "test gotowości" wszystkie parametry ok.
Łącznie z sondą i katalizatorem
Myślę, że temat do zamknięcia, jednocześnie liczę, że moje opisy usterki i jej diagnostyka przydadzą się na przyszłość forumowiczom .
Opis mam nadzieję też nie budzi wątpliwości
Już gdzieś to pisałem, że u mnie przy tym błędzie niestety łańcuch musiał być wymieniony gdyż ten się nadmiernie rozciągnął (mechanik mówił że tani zamiennik był założony pewno do sprzedaży) od momentu zakupu primerki przejechałem niecałe 30 tys,
Natomiast u mnie nadal jest problem z cewkami które padają jak muchy jedna za drugą już mi nie chcą reklamacji uwzględniać. Z resztą nie zdążyłem poprzedniej oddać na reklamację a już następna do wymiany.
Natomiast u mnie nadal jest problem z cewkami które padają jak muchy jedna za drugą już mi nie chcą reklamacji uwzględniać. Z resztą nie zdążyłem poprzedniej oddać na reklamację a już następna do wymiany.