korekta mapy w sr20de-ustawianie od zera+wskazówki
Moderator: Maniek-ol
korekta mapy w sr20de-ustawianie od zera+wskazówki
siemano
jako że lubie sie pobawić zaczne od początku, mam nyske po swapie i po przelozeniu lpg z QG jakie miałem chcę dobrze wystroić krok po kroku moją sekwoje
reduktor; nie wiem jaka firma bo zgubiłem papiery ale wiem ze jest do 120kw?
listwa: OMVL fast
sterownik: STAG4
od czego zacząć...hmmm pewno przydał by się kabel. Jaki najlepiej kupić i nie przepłacić
jak poprawnie ustawić parametry? jakies screeny poprosze i łopatą wytłumaczyć
chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd
czekam na wskazówki
jako że lubie sie pobawić zaczne od początku, mam nyske po swapie i po przelozeniu lpg z QG jakie miałem chcę dobrze wystroić krok po kroku moją sekwoje
reduktor; nie wiem jaka firma bo zgubiłem papiery ale wiem ze jest do 120kw?
listwa: OMVL fast
sterownik: STAG4
od czego zacząć...hmmm pewno przydał by się kabel. Jaki najlepiej kupić i nie przepłacić
jak poprawnie ustawić parametry? jakies screeny poprosze i łopatą wytłumaczyć
chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd
czekam na wskazówki
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Zróbmy coś takiego i tu niektórzy użytkownicy będą wdzięczni a na pewno ja
Sam zastanawiam się nad kupnem interfejsu ale nie chce za dużo wydać. planuje zamówić coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 40627.html
Zna to ktoś??
Sam zastanawiam się nad kupnem interfejsu ale nie chce za dużo wydać. planuje zamówić coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 40627.html
Zna to ktoś??
>chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd
nie ma takich rzeczy
mapy do zabawy i na codzień to można robić w ECU benzynowym jeżeli:
a. mamy turbo i jego doładowanie jest kontrolowane przez ECU - tu można osiągnąć wiele
lub
b. jeżeli jesteśmy w stanie przestawić w ECU wartości AFR do których ma dążyć w pętli zamkniętej TEORETYCZNIE można by ustawić na jednej mapie AFRy optymalne dla max mocy na drugiej dla max ekonomii, ale realne różnice będą typu kilka%, zupełnie bez sensu.
Jeżeli chodzi o to co można zrobić w kompie gazowym:
Przez cały czas kiedy nie wbijamy gazu w blachę silnik i tak pracuje w pętli zamkniętej i domyślnie dąży do tego samego, stechiometrycznego AFR (wartości są różne dla różnych paliw, ale zawsze lambda=1). Jak mu dolejesz korektę + na gazie, to on sobie zrobi - na benzynie i i tak wyjdzie na jego
(czaswtryskugazu=współczynniki*czaswtryskubenzyny)
Jedyne na co mamy wpływ w sensie potencjału "tuningowego" to AFR po wyjściu z pętli zamkniętej tj. właśnie przy nodze w podłodze. Ale z nogą w podłodze chyba nie ma mowy o żadnej ekonomii
>znają fochy i nastawy sr20
a masz identyczny silnik o identycznym zużyciu pracujący na tym samym oleju w identycznym samochodzie, nie wspominając oczywiście o dokładnie takiej samej instalacji?
nie nastawiałbym się tak na te nastawy (pun intended), do każdej instalacji trzeba podejść indywidualnie. wystarczy, że ktoś ma inne wtryski i mapa może wyglądać zupełnie inaczej, pomijając "osobnicze" różnice w egzemplarzach silników
nie ma takich rzeczy
mapy do zabawy i na codzień to można robić w ECU benzynowym jeżeli:
a. mamy turbo i jego doładowanie jest kontrolowane przez ECU - tu można osiągnąć wiele
lub
b. jeżeli jesteśmy w stanie przestawić w ECU wartości AFR do których ma dążyć w pętli zamkniętej TEORETYCZNIE można by ustawić na jednej mapie AFRy optymalne dla max mocy na drugiej dla max ekonomii, ale realne różnice będą typu kilka%, zupełnie bez sensu.
Jeżeli chodzi o to co można zrobić w kompie gazowym:
Przez cały czas kiedy nie wbijamy gazu w blachę silnik i tak pracuje w pętli zamkniętej i domyślnie dąży do tego samego, stechiometrycznego AFR (wartości są różne dla różnych paliw, ale zawsze lambda=1). Jak mu dolejesz korektę + na gazie, to on sobie zrobi - na benzynie i i tak wyjdzie na jego
(czaswtryskugazu=współczynniki*czaswtryskubenzyny)
Jedyne na co mamy wpływ w sensie potencjału "tuningowego" to AFR po wyjściu z pętli zamkniętej tj. właśnie przy nodze w podłodze. Ale z nogą w podłodze chyba nie ma mowy o żadnej ekonomii
>znają fochy i nastawy sr20
a masz identyczny silnik o identycznym zużyciu pracujący na tym samym oleju w identycznym samochodzie, nie wspominając oczywiście o dokładnie takiej samej instalacji?
nie nastawiałbym się tak na te nastawy (pun intended), do każdej instalacji trzeba podejść indywidualnie. wystarczy, że ktoś ma inne wtryski i mapa może wyglądać zupełnie inaczej, pomijając "osobnicze" różnice w egzemplarzach silników
ja mam oryginalny kabelek z AC taki: http://allegro.pl/oryginalny-interfejs- ... 32904.html nie ma z nim żadnych problemów, testowany na razie na STAGACH i KME. W sumie kupiony po to aby na spokojnie skontrolować gazownika
r00ty, juz od wczoraj poczytałem troche i wiem ze jak bedzie za biednie z lpg to nie bedzie wcale eko a jak za bogato to pętle sekwencji wtrysku będą się nachodziły i też nie bedzie dobrze
jeśli chodzi o fochy i nastawy to chodziło mi o podobne wskazówki jakimi rządzi się ustawiania LPG:D
bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach
jeśli chodzi o fochy i nastawy to chodziło mi o podobne wskazówki jakimi rządzi się ustawiania LPG:D
bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jeśli chcecie dobry interfejs do Staga to tylko taki jak Niedział podał. Przerabiałem 2 interfejsy tańsze i nie działy dość długo.
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
DINO777 Czemu za mało? Myślę że trochę podstawowej wiedzy, wasze podpowiedzi i ja jako laik będę potrafił sobie jakoś to wystroić.
Dziś mi dotarł kabel ten z linku pare postów wyżej. Z kompem dzieki usludze ubdate sam sobie pobrał stery i łączy się z ACGasSynchro 6.0.0.37 bez problemu. nie wiem jeszcze jak z samochodem bo na razie jest rozczłonkowany
Dziś mi dotarł kabel ten z linku pare postów wyżej. Z kompem dzieki usludze ubdate sam sobie pobrał stery i łączy się z ACGasSynchro 6.0.0.37 bez problemu. nie wiem jeszcze jak z samochodem bo na razie jest rozczłonkowany
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
bandito16, ponieważ wiedza tylko o kalibracji jest żadną wiedzą, poprostu wciskasz guzik i tyle, bal zaczyna sie ze strojeniem na korety paliwowe i z korektami po obrotach z zapięta sondą AFR w wydechu
i zaktualizuj sterownik http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/oprogramowanie-ac bo to co masz jest bardzo stare
i zaktualizuj sterownik http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/oprogramowanie-ac bo to co masz jest bardzo stare
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
DINO777, w takim razie podpowiedz mi bo robilem juz korekte i ustawianie mapy i lpg jest slabsze od PB
zastanawiam sie czy dysz nie zmienic? dobrze mysle? bo jak na razie mnożniki mii sie zgadzaja...
podpowiedzieli mi na lpg forum zeby calkiem wywalic dysze i probowac potem ustawic nizsze cisnienie na listwie
zastanawiam sie czy dysz nie zmienic? dobrze mysle? bo jak na razie mnożniki mii sie zgadzaja...
podpowiedzieli mi na lpg forum zeby calkiem wywalic dysze i probowac potem ustawic nizsze cisnienie na listwie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
czegoś nie kumam, jak zassałeś program ze strony AC to powinna być najnowsza wersja, bo bez sensu pakować coś starego.
nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje a sondy się nie zmienia na szerokopasmową, tylko dodatkowo wkłada w wydech aby mieć skład mieszanki w OL
nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje a sondy się nie zmienia na szerokopasmową, tylko dodatkowo wkłada w wydech aby mieć skład mieszanki w OL
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
DINO777, bombel, po to jest ten temat żeby laika trochę podszkolić:)
nie wiem jak ten temat się dalej rozkręci, na razie idzie ciężkooooo
żadna pomocDINO777 pisze:ale co Ci podpowiedzieć???????????????? mam wywróżyć ????????
nas w ogóle do tej pory to nie interesowało i chcemy teraz wkońcu wiedzieć z czym to się je, tak jak Bandito pisał, w życiu nie widziałem żeby mój gaziarz sondą AFR stroił auto, dlatego warto zainteresować się tematemDINO777 pisze:nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje
nie wiem jak ten temat się dalej rozkręci, na razie idzie ciężkooooo
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Już wszystko aktualne. Czekam na graty i po złożeniu wrzucę screeny jak to się prezentuje. Na razie mam tak że się bardzo dławi na zimnym silniku na ciepłym troche mniej szczególnie i najbardziej na niskich obrotach, po wciśnięciu gazu na chwile obroty spadają i zaraz rosną. Dodam jeszcze że spalanie przy jezdzie ekonomicznej i dynamicznej różni się tylko litrem. 11/12 l lpg
Ad@mus na początek to wrzuć podstawowe rzeczy jak DINO777 radzi, czyli screeny tego co zrobiłeś: ustawienia oraz zebrana mapka w tych samych warunkach na gazie i lpg. OSC z jazdy w twoim przypadku to i tak porażka skoro na razie nie chcesz kręcić po obrotach (w sensie czekasz aż się wszystko ułoży w silniku). Nie kombinuj na razie z ciśnieniem i dyszami, pokaż jak wygląda to z pozycji programu. Bo bez sensu jest wróżyć z fusów.
BTW. U mnie w "mieście" niestety nikt nie stroi z sondą AFR, a gaziarzy sporo...zresztą DINO777 sam dobrze wiesz jacy zdarzają się magicy
BTW. U mnie w "mieście" niestety nikt nie stroi z sondą AFR, a gaziarzy sporo...zresztą DINO777 sam dobrze wiesz jacy zdarzają się magicy
porobie jutro skriny i powrzucam
ale te dysze najbardziej mnie na razie bolą bo wyczytałem w mądrej tabeli ze pownny miec 2.5mm a mam 2,2mm
listwa omvl dream (fast reg) niebieskie
reduktor mam zavoli N
cisnienie na listwie 1.18
i tym tropem dedukuję sprawę dysz... screeny będą ale na moje oko początkującego to lepiej tej mapy zrobić nie umiałem
ale te dysze najbardziej mnie na razie bolą bo wyczytałem w mądrej tabeli ze pownny miec 2.5mm a mam 2,2mm
listwa omvl dream (fast reg) niebieskie
reduktor mam zavoli N
cisnienie na listwie 1.18
i tym tropem dedukuję sprawę dysz... screeny będą ale na moje oko początkującego to lepiej tej mapy zrobić nie umiałem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
no właśnie doczytałem, że zavoli N to max 150ps, ale nigdy nie myślałem o LPG do sportu wiec poprosty LPG to darmowóz, na benzynce będę szalał:)
aczkolwiek chętnie jakieś polecenie dotyczące przerobienia instalki będzie wskazane
jaki reduktor byłby lepszy i jakie wtryskiwacze?
aczkolwiek chętnie jakieś polecenie dotyczące przerobienia instalki będzie wskazane
jaki reduktor byłby lepszy i jakie wtryskiwacze?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ja u siebie też mam zavoli N i chciałbym zmienić na mocniejszy bo lekkie mody wprowadziłem i inne są jeszcze w planach, i z tego co widzę to u mnie średnice przewodów są następujące:
- miedź 6
- chłodzenie 16
- LPG 12
a AC R-01 250KM ma 8, 16, 16 a shark 1500 8, 16, 12 i teraz pytanie czy dużo roboty by było żeby dopasować przewody do mocniejszych reduktorów czy lepiej dać zavoli S który ma chyba takie same jak N.
I jeszcze takie pytanie czy żeby zwiększyć ciśnienie na reduktorze to muszę wkręcić śrubę na imbus?
- miedź 6
- chłodzenie 16
- LPG 12
a AC R-01 250KM ma 8, 16, 16 a shark 1500 8, 16, 12 i teraz pytanie czy dużo roboty by było żeby dopasować przewody do mocniejszych reduktorów czy lepiej dać zavoli S który ma chyba takie same jak N.
I jeszcze takie pytanie czy żeby zwiększyć ciśnienie na reduktorze to muszę wkręcić śrubę na imbus?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
S1500 obrabia takie auto bez problemu na + ma zintegrowaney EZ i filtr na - jak gdzieś schowany to trzeba się zmęczyć aby wymienić
ACR01 (250) jakoś nie były udane, nie wiem jak teraz bo montuje to bardzo sporadycznie, trzeba dodatkowy EZ
Zavolak S osobiście by nie montował
ile tam masz kucyków??
ACR01 (250) jakoś nie były udane, nie wiem jak teraz bo montuje to bardzo sporadycznie, trzeba dodatkowy EZ
Zavolak S osobiście by nie montował
ile tam masz kucyków??
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
a z innej beki, jakie są ceny wybranych reduktorów.
Laickie pytanie ale wymieniajć poszczególne elementy układanki trzeba potem to wszystko dostroić-em aj rajt?
dodatkowo-co lepiej na pierwszy ogien wymienić? reduktor czy wtryski? co da lepsze efekty? (rozważamy rozwijanie instalacji systemem gospodarczym)
Laickie pytanie ale wymieniajć poszczególne elementy układanki trzeba potem to wszystko dostroić-em aj rajt?
dodatkowo-co lepiej na pierwszy ogien wymienić? reduktor czy wtryski? co da lepsze efekty? (rozważamy rozwijanie instalacji systemem gospodarczym)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
-
- doświadczony forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
www.phjacus.pl chyba najtaniej w sieci, nieraz i moje ceny dostawcy pobijają
kolejność wymiany zależy od aktualnego stanu, jeżeli reduktor nie kleka i daje radę to proponuję wymianę wtryskiwaczy na pojedyncze Barakudy na trójnikach, i w tym przypadku niestety nie obejdzie się bez strojenia od nowa ale efekt zadowoli własciciela
kolejność wymiany zależy od aktualnego stanu, jeżeli reduktor nie kleka i daje radę to proponuję wymianę wtryskiwaczy na pojedyncze Barakudy na trójnikach, i w tym przypadku niestety nie obejdzie się bez strojenia od nowa ale efekt zadowoli własciciela
montaż, strojenie LPG, AFR
kontakt przez NKP
kontakt przez NKP
Nie mam pojęcia bo na hamownie pojadę po zakończeniu modów, jak na razie mod rozrządu, kolektor od p10gt no i stożek, w najbliższej przyszłości wydech 2,5 cala na jednym końcowym (czeka na montaż) ssac a w przyszłości planowanie głowicy 1,5 mm
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT