Montaż poliuretanów
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Montaż poliuretanów
Jak wygląda montaż tulei poliuretanowych do wahaczy? Wsadza się najpierw jedną polowę potem drugą a na koniec tuleja metalowa? I najważniejsze czy obie połowy powinny wchodzić lekko (czyli ręką) czy ciężko czyli prasą? Smaruje się i wahacz w środku i całą tą tuleje metalową?
K10 GA16DE + Madzia 323
Dokładnie... Jeśli nie posiadasz typowej praski hydraulicznej to weź śrubę z nakrętką nakręconą do połowy włóż w wewnętrzny trzpień i na imadle wypchnij...ciapek pisze:Demontaż starych tulei gumowo-metalowych to jedynie prasą
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
najlepsze jest do tego to smarowidło zielone od wylkanizatora tylko ro do cięzarowych nie to białe mydło do osobówek.
chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa bo o ileprzód ma tylko dwie tuleje to tył ma ich od cholery i będzie to wszystko ciężko chodziło.
tak na marginesie ja mam na przód teflon założony do tyłu niestety nie mozna tak zrobić:(
chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa bo o ileprzód ma tylko dwie tuleje to tył ma ich od cholery i będzie to wszystko ciężko chodziło.
tak na marginesie ja mam na przód teflon założony do tyłu niestety nie mozna tak zrobić:(
strongflex, micra k10czajnik pisze:z jakiej firmy masz te tuleje i do jakiej fury. montowałem jakiś czas temu do siebie i mam pewne spostrzeżenia . nie jest to takie proste jak mówicie. jest trochęzabawy:)
http://nissan4u.com/parts/micra/el_k10/ ... tration_2/
zawieszenie to ze stabem po lewej stronie, wahacze dwie sztuki na strone, w sumie 8 tulei.
możesz pociągnąć temat, ew. wytłumaczyć jak krowie na rowieczajnik pisze:chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa
i czemu smar od strongflexa jest be?
K10 GA16DE + Madzia 323
Dobra metoda jak się zagina czasoprzestrzeń i robi na przyśpieszeniu Próbowałem u siebie i o ile metoda dobra to niesamowicie powolna wymagająca cierpliwości...foo pisze:A jak nie chcesz wypalić, to cienkie wiertło i jedziesz gumę naokoło jak frezem
Nie wiem jak inni ale wazelina od ES jest super, raz posmarowałem przy zakładaniu i ani raz do tej pory nie zaskrzypiało.foo pisze:Nie kładłbym ich na glucie producenta, a od kopa na miedzi jak już coś.
Jest problem ale tylko przy montażu wahacza wleczonego do budy bo trzeba wcisnąć w gniazdo ale tak to robota przyjemnaczajnik pisze:chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
montaż tak jak tu piszą jest łatwy,tylko wciskasz rekami ,demontaż starych jest trudniejszy -najlepiej na prasie,trzeba pamiętać tez o smarze,który miałem w komplecie.
ja montowałem takie
http://rpmotorsport.pl/auta/nissan-alme ... 19328.html
a na e baju znalazłem takie
http://www.ebay.com/itm/N15-Almera-GTi- ... 20b2acbc80
zdjęć nie mogę dołączyć chyba, ze chcesz to na priva ci prześle jak to wygląda już zamontowane
ja montowałem takie
http://rpmotorsport.pl/auta/nissan-alme ... 19328.html
a na e baju znalazłem takie
http://www.ebay.com/itm/N15-Almera-GTi- ... 20b2acbc80
zdjęć nie mogę dołączyć chyba, ze chcesz to na priva ci prześle jak to wygląda już zamontowane
Czy będzie przerwa czy nie to nie istotne, ważne żeby się na zawnątrz nie wyciskały bo będzie skrzeczeć jak cholera. A od siebie dodam że warto byłoby te tuleje w ogóle wkleić do wahacza, żeby nie było szansy, że je wyciśnie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to ja mam problem z moimi poli tulejkami w górnych wahaczach P11, od jakiegoś czasu z jednej strony zaczęło się odzywać i ostatnio naszła mnie wena że rozbiorę, posmaruję i poskładam ale niestety d...
w szerszej części górnego wahacza śruba się zablokowała w metalowej tulei i nie idzie jej wybić, już uchwyt się pogiął nawet od wybijania młotkiem:/ ktoś coś doradzi?
tak w ogóle to co w czym ma pracować? ta metalowa tulejka ma się ruszać w poli tulejkach czy jak?
i wahacz bardzo ciężko ruszyć góra dół ręką, a te oryginalne na plastikowych tulejkach chodzą leciutko..
w szerszej części górnego wahacza śruba się zablokowała w metalowej tulei i nie idzie jej wybić, już uchwyt się pogiął nawet od wybijania młotkiem:/ ktoś coś doradzi?
tak w ogóle to co w czym ma pracować? ta metalowa tulejka ma się ruszać w poli tulejkach czy jak?
i wahacz bardzo ciężko ruszyć góra dół ręką, a te oryginalne na plastikowych tulejkach chodzą leciutko..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Dlatego ja raczej nie założę do górnego poli. Dość długo szperałem po amerykańskich forach szukając info o poli, które oni zakładają, dzięki nismojoe mam kilka sztuk ES na aucie. I teraz tak, hamburgery wręcz odradzają montowanie takich tulei w górnych wahaczach, bo wg nich jest z tego więcej problemów niż pożytku. Twierdzą, że oryginalne rozwiązanie jest bardzo dobre, bo nowy wahacz OEM jest wystarczająco sztywny nawet do jazdy po torze, a poli jest po prostu za miękkie i po zamontowaniu zawsze są problemy z geometrią. Tylko oni mają OEM części w normalnych cenach to im łatwo mówić, że szkoda zachodu na kombinacje.
Oczywiście dorabiają też tuleje np z tego materiału, który się nazywa derlin, ale wtedy zazwyczaj robią kanapkę: gruba otoczka zewnętrzna z aluminium, w środku tuleja z derlinu (stosunkowo niedużo materiału) i metalowa tuleja na śrubę. Czyli wynikowo taka tuleja zrobiona jest ze sztywniejszego materiału, którego jest mniej, więc zapewnia mniejsze ugięcie.
Tu jest też odpowiedź, dlaczego niektórzy klubowicze po zamontowaniu poli (szczególnie czerwonych) w górnych wahaczach uzyskują pochylenie koła: 10mm krótszy wahacz to camber -1 st w stosunku do serii, w wahaczu na zbyt miękkiej tulei uginają się i tuleje od strony zwrotnicy i te od strony auta, co daje efekt skrócenia wahaczy (tuleje ze śrubami przesuwają się do wewnątrz wahacza).
Oczywiście dorabiają też tuleje np z tego materiału, który się nazywa derlin, ale wtedy zazwyczaj robią kanapkę: gruba otoczka zewnętrzna z aluminium, w środku tuleja z derlinu (stosunkowo niedużo materiału) i metalowa tuleja na śrubę. Czyli wynikowo taka tuleja zrobiona jest ze sztywniejszego materiału, którego jest mniej, więc zapewnia mniejsze ugięcie.
Tu jest też odpowiedź, dlaczego niektórzy klubowicze po zamontowaniu poli (szczególnie czerwonych) w górnych wahaczach uzyskują pochylenie koła: 10mm krótszy wahacz to camber -1 st w stosunku do serii, w wahaczu na zbyt miękkiej tulei uginają się i tuleje od strony zwrotnicy i te od strony auta, co daje efekt skrócenia wahaczy (tuleje ze śrubami przesuwają się do wewnątrz wahacza).
pozdr. Kamil
ja mam żółte poli, i to by wyjaśniało dlaczego mam łyse opony po brzegach z przodu ciekawe jak u innych.. także czas wrócić do oem wersji
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
oczywiście, bo końcówki drążków zmieniałem i później lekko mi ściągało więc byłem na ustawieniu zbieżności, sprzęt laserowy i jedyne co wyszło to delikatnie kąt skrętu był poza normą ale Pan stwierdził że to wina obniżenia samochodu bo był o jakieś 40-45mm niższy bo mam sprężyny Weitec
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
które poli lepsze? czerwone czy żółte?
duża różnica pomiędzy nimi jest?
oczywiście mowa o strongflexach
duża różnica pomiędzy nimi jest?
oczywiście mowa o strongflexach
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Żółte zdecydowanie twardsze, ale szybko się układają i mniej skrzypią. U mnie wcale. Jak do dupowozu, żeby mieć spokój z wymianą to czerwone, jak progress to żółte plus dobry amor i sprężyny, rozpórki itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT