
Witam.
Temat dotyczy wady fabrycznej solenoidów w silnikach z rodziny SR16VE/SR20VE. Jeśli ktoś nie ma tego problemu, niech się go na 90% spodziewa w niedalekiej przyszłości
 Ale nie taki diabeł straszny
 Ale nie taki diabeł straszny   
 Mowa jest o zaworach uruchamiających VVL. O takie coś:
Wada polega na tym, że po pewnym czasie, solenoid traci szczelność i wywala olej poprzez wtyczkę. Tak to wyglądało u mnie:
A tak u innych użytkowników:
 
  
  
 Istnieje opcja kupna nowych zaworów dostępnych na Ebay, ale to wydatek rzędu 1,5 tys. Więc jest mało opłacalna , za niewiele więcej mamy znowu całe VE.
Po kilku godzinach szukania po zagranicznych forach, okazuje się, że zawór ten montowany był nie tylko w VE, ale również w silnikach z rodziny QG, RB i doładowanych SR. Długo się nie trzeba zastanawiać, tylko brać z Allegro w razie czego. Solenoidy z lat 2000 w górę mają dodatkowo siateczkę wokół pierwszej komory, więc może wyeliminowało to przyczynę rozszczelniania się zaworu poprzez dostawanie się tam syfu…
Wygląda to tak:
I kosztuje max 100zł

Jak widać różnią się wtyczką, którą trzeba podmienić
 Zawór wczoraj wymieniony, wszystko działa jak należy.
 Zawór wczoraj wymieniony, wszystko działa jak należy.P.S.
Podziękowania dla kolegi onyxx, za potwierdzenie wiarygodności informacji zdobywanych na szybko i w strachu

Pozdrawiam














