
[A33] Wady i zalety maximy 2.0
Moderator: janusz
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
[A33] Wady i zalety maximy 2.0
Witam. Zamierzam kupić autko większe niż primera i tutaj (Irlandia) zacząłem śledzić stronkę Donedeal.ie. Jest kilka maxim i cefiro za normalne pieniądze, a że powiększyła mi się rodzinka to wybór padł na A33. I teraz pytanie do forumowiczów... Automat czy manual? Na co zwracać uwagę przy kupnie? Jakie są bolączki tego modelu? Czy tylna kanapa pomieści fotelik dziecięcy, podkładkę dla siedmio latka oraz mamę (szczupła
) Skóra czy welur, oraz jakie jest wyposażenie dwulitrówki? Wiem też że tylna klapa ma staroświeckie zawiasy i czy przez tą bolączkę zmieści mi się wózek dla dziecka? Pozdrawiam.

SR20VE + ?
Witaj, Maxima to bardzo duże auto i na brak miejsca na pewno nie będziesz narzekał. Moim zdaniem jedynym słusznym silnikiem to tego auta jest 3,0 ( mimo dużej pojemności pali praktycznie tyle samo co 2,0 ). Co do skrzyni do raczej kwestia gustu. Ja mam A32 3,0 w automacie i jak trzeba to auto potrafi pokazać pazur. Minusy automatu to w przypadku awarii wysokie koszty naprawy.
No to rzeczywiście lepiej wybrać 2,0, a co do środka to nie wiem jak w A33 ale w mojej A32 jest czarna skóra i pomimo przebiegu 207tys mil, jest w bardzo dobrym stanie, wiadomo że delikatne przetarca są, ale da się je wyeliminować poprzez farbę do skór czy jak to tam się nazywa, i dodam że użyta skóra jest bardzo dobrej jakości.
Jeżeli chodzi o skrzynię to myślę że do tego auta najlepszy jest automat gdyż jest to limuzyna, i znacznie poprawia to komfort jazdy.
Jeżeli chodzi o skrzynię to myślę że do tego auta najlepszy jest automat gdyż jest to limuzyna, i znacznie poprawia to komfort jazdy.
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn

była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn

Ciężko będzie z fotelikiem podkładką i jeszcze 1 osobą, komfortu dużego nie będzie ale się zmieszczą. Fotelik za dużo miejsca zabiera. U mnie 2 foteliki i na styk dorosła osba się zmieściła, ale płakała że ciasno
W A33 jest lekko większy bagażnik niż A32. Mieszczę wózek z gondolą, składane łóżeczko, 8cm materac (nieskładany) i rzeczy na 2 tyg dla 3 osobowej rodziny
lub rower dla 4 latka bez składania kółek bocznych lub koszyka na przodzie.

W A33 jest lekko większy bagażnik niż A32. Mieszczę wózek z gondolą, składane łóżeczko, 8cm materac (nieskładany) i rzeczy na 2 tyg dla 3 osobowej rodziny

100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Dzięki za odpowiedzi na temat przestronności
Mam zamiar auto użytkować na codzień ( więcej po mieście ) więc mam mieszane uczucia co do automatu, no chyba że się mylę. A jak sama konstrukcja silnika 2.0? Jakieś newralgiczne punkty odnośnie wycieków, grzechotania itp ? Na jake elementy zawieszenia zwracać przy kupnie? Ostatnio wyczytałem na forum żeby zobaczyć tylne nadkola ponieważ lubią rdzewieć (gdzie dokładnie) ?

SR20VE + ?
Mam zamiar auto użytkować na codzień ( więcej po mieście ) więc mam mieszane uczucia co do automatu, no chyba że się mylę.
- Ja chwalę sorię automat, zwłaszcza w mieście, na trasie czasem brakuje aby móc jechać na wysokich obrotach czekając na możliwość wyprzedzenia, ale coś za coś, w korku mogę czytać gazetę i nie martwię się o sprzęgło jak korek jest pod górę i co parę sekund trzeba podjechać kilka metrów

A jak sama konstrukcja silnika 2.0? Jakieś newralgiczne punkty odnośnie wycieków, grzechotania itp ?
- Silnik jest udany, sprawdź czy obroty są równe i nie falują, możesz zerknąć przy paskach czy nie poci się zwłaszcza przy pompie wody.
- belkę pod chłodnicą zobacz, kielichy, spody drzwiNa jake elementy zawieszenia zwracać przy kupnie? Ostatnio wyczytałem na forum żeby zobaczyć tylne nadkola ponieważ lubią rdzewieć (gdzie dokładnie) ?
- zawias nie jest drogi i raczej nie masz się co martwić, możesz belkę z tyłu zobaczyć czy na tych dużych gumach jakiejś rzeźby nie ma, to jedyna droga i ciężko wymienialna część zawiasu chyba.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

do miasta automat najlepszy, sprawdź czy nie szarpie przy zmianie biegów, czy nie słychać jakiś dziwnych odgłosów, sprawdź jak się wkręca na obroty, a nadkole jak będzie rdzewieć to zauważysz purchle, patrz przy chlapaczach tylnich i nad nimi
Chłopak z japońca, co kręci do końca
była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn

była: A32B 3.0 Automat California Edyjszyn
jest: s210 3.0TD Szkop Edyjszyn

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
MacGayver, Lombardo88, tak podpowiem, że wchodząc w wiadomości -> do wysłania, widać wiadomości które wysłaliśmy, a które jeszcze nie zostały otworzone i przeczytane przez adresata. Jeżeli znikną z "do wysłania", a pojawią się w "wysłane" to znaczy, że adresat je otworzył i przeczytał. To tak na marginesie 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Byłem dzisiaj na oględzinach pewnej czarnej maxi z 2004 roku.Jestem pod wrażeniem i autko zagości pod mym domem 8-go lipca
Muszę tylko dostać prawy spryskiwacz od reflektora. Ogólnie nie myślałem że z takiego silnika można wykrzesać dodatkowe 30 koników
Lombardo88, przy zmianie wtrysków jestem zmuszony zapodać świnkę? ciepanek, CAI zagości napewno, z wydechem pomyślę ale nie w tym roku a kolektor z DEK`a na przepływce od dwu czy trzylitrówki? Oczywiście jeżeli miałbym zmieniać kolektory to raczej porting łbów by się przydał na moje rozumowanie 



SR20VE + ?
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
Ja bym na tym etapie wtryskow nie ruszal. vq30de (wiec pewnie vq20de tez) seryjnie jest troche przelane wiec jak mu sie doda mocy to dawka staje sie na tyle dobra ze od razu nie trzeba swinki dawac. Co do przeplywki to musisz zmierzyc ile ma w srodku jej srednica - jakbym mial strzelac to bym powiedzial ze jest taka sama jak 3.0 (czyli 68mm) - ale pewny nie jestem. Kolejna sprawa przy budowei cai to sprawdzenie jaka srednice ma przepustnica w trzylitrowne 60mm - jezeli w 2.0 mniej to masz kolejnego moda
co do kolektorow to trzeba zdjac obecne i sprawdzic jak one sie maja do tych z 3.0 i jak duze kanaly masz w glowicy. Fajnym modem jest tez przesuniecie momentu zmiany dlugosci kolektora ssacego na okolo 5000obr co jest optymalne w tych silnikach. Pzdr

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
zdecydowanie tak
a świnka będzie moim zdaniem tak czy inaczej potrzebna....no chyba że komputer to skoryguje, w co wątpię bo powietrza będzie się dużo więcej dostawać, ale!... vq20 z kolektorami od vq30 oczywiście MEVI to byłoby idealne połączenie moc/spalanie po dokładnym wystrojeniu
myślę,że popularność Maximy zabił brak VQ25DE. taki 175 hp kompromis trafiłby do dużego grona ludzi, którzy bali się 3.0 ale uważali 2.0 w takim aucie za niewystarczającą pojemność
stereotypowe myślenie ma połowa ludzi,chcących kupić auto.



Ekhm najmocniejszy SR20 wolnossący seryjny miał troszę więcej 

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Auto dopiero trafi w moje ręce 8-go lipca ponieważ obecny właściciel jest umówiony na przegląd autka dzień wcześniej.Jak będzie to zmierzę. Też jestem ciekawy jak w vq20 są spasowane kolektory z głowicą i pewnie w niedługim czasie je zdejmę. W tym roku nie będę planował zabawy z wydechem (kilka większych wydatków) ale z CAI owszemciepanek pisze:Co do przeplywki to musisz zmierzyc ile ma w srodku jej srednica

SR20VE + ?
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
ja mówiłem o a32 więc pozwoliłem sobie na OT.ciepanek pisze:mowa jest o maximie a33 wiec po co sie pchac w mevi jak mozna od razu 00VI?
[ Dodano: 2014-06-30, 21:13 ]
akurat vq20 nie dostało dd i hr serii, więc i tak to jest sukces. Inżynierowie w oppamie stwierdzili,że 2.0 to za mało męska pojemność żeby cokolwiek z tym robićPawel18PL pisze:Ekhm najmocniejszy SR20 wolnossący seryjny miał troszę więcej

a tak serio porównując sr20de i vq20de myślę że generują podobne moce, ale to nie forum hondy żeby się na mocą przechwalać, spojrzeć trzeba
moment obrotowy...

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine#SR20DE
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ20DE
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Witam ponownieciepanek pisze:jakbym mial strzelac to bym powiedzial ze jest taka sama jak 3.0 (czyli 68mm) - ale pewny nie jestem. Kolejna sprawa przy budowei cai to sprawdzenie jaka srednice ma przepustnica w trzylitrowne 60mm - jezeli w 2.0 mniej to masz kolejnego moda



SR20VE + ?