[A33] Wysoka temp. płynu chłodzącego
Moderator: janusz
[A33] Wysoka temp. płynu chłodzącego
Cześć, jakiś czas temu wymieniałem chłodnice, stara była już popękana, po czym wybrałem się w podróż do Paryża, przejechałem 3500km i zaczęły się kłopoty z zbyt wysoką temp. tylko i wyłącznie na gazie. Jednak po przerzuceniu na benzynę, problem ustępował. Winą obarczyłem instalację gazową (IV gen.) więc zacząłem jeździć na benzynie, póki co.
Dzisiaj jadąc na benzynie, jak ostatnio bywa, zauważyłem że stojąc na światłach temp. idzie w górę. Szybko zjechałem na bok i zacząłem patrzeć czy może jakiś wąż nie strzelił, ale wszystko okazało się być ok. Po chwili wsiadłem do auta, odpaliłem i wszystko było gitara. Temp. w normie, po około 7-8km znowu zaczęła rosnąc temp. (dynamiczne wyprzedzanie). Teraz Panowie liczę na Waszą wiedzę, co może być nie tak? Dodatkowo na niskich obrotach nie grzeje mi wentylacja, dopiero powyżej 2 tys. zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Wadliwa nagrzewnica, termostat czy coś innego? Nie mam zbyt dużej wiedzy ogólno-mechanicznej, a taki problem zdarzył mi się po raz pierwszy.
Pozdrawiam
Dzisiaj jadąc na benzynie, jak ostatnio bywa, zauważyłem że stojąc na światłach temp. idzie w górę. Szybko zjechałem na bok i zacząłem patrzeć czy może jakiś wąż nie strzelił, ale wszystko okazało się być ok. Po chwili wsiadłem do auta, odpaliłem i wszystko było gitara. Temp. w normie, po około 7-8km znowu zaczęła rosnąc temp. (dynamiczne wyprzedzanie). Teraz Panowie liczę na Waszą wiedzę, co może być nie tak? Dodatkowo na niskich obrotach nie grzeje mi wentylacja, dopiero powyżej 2 tys. zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Wadliwa nagrzewnica, termostat czy coś innego? Nie mam zbyt dużej wiedzy ogólno-mechanicznej, a taki problem zdarzył mi się po raz pierwszy.
Pozdrawiam
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...
idę na przejażdżkę, spróbuje zaobserwować wszystkie objawy, symptomy pracy układu wracam i pisze relację.
[ Dodano: 2014-06-13, 15:26 ]
wiatraki działają poprawnie, temp. rośnie do pewnego momentu, wiatraki zaczynają działać i spada temp. ale jest ciągły efekt wahania temp. Teraz napiszę moje przypuszczenia, czy możliwe że po prostu układ mi się zapowietrza? Co jeszcze ewentualnie może być nie tak?
[ Dodano: 2014-06-13, 15:26 ]
wiatraki działają poprawnie, temp. rośnie do pewnego momentu, wiatraki zaczynają działać i spada temp. ale jest ciągły efekt wahania temp. Teraz napiszę moje przypuszczenia, czy możliwe że po prostu układ mi się zapowietrza? Co jeszcze ewentualnie może być nie tak?
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...
Przycinający się termostat??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, dziś pojeździłem trochę żeby ugruntować się w przekonaniu, iż chodzi o tą nieszczęsną pompę wody i z dodatkowych obserwacji mogę dodać, że płyn chłodzący ma tendencję do wzrostu temperatury przy mocniejszym deptaniu lub żwawszym przyśpieszaniu. Jeżeli jadę po dziadkowemu, w okolicach 1,500 - 2,000 tys. obr. wtedy temp. jest na optymalnym poziomie. Po wzroście temp., wystarczy że uspokoję jazdę i wszystko wraca do normy. Zatem czy winę za takie objawy ponosi tylko i wyłącznie pompa wody, czy może coś jeszcze może wyskoczyć? Auto tak czy siak trafi do mechaniora lecz wolałbym bym mieć jakąś podstawę teoretyczną w razie gdyby się okazało, że wymiana pompy nie zda swojego zadania. Tymczasem miłego weekendu i bezawaryjnych kilometrów dla wybierających się w trasy, pozdro !
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
wszystkie moje wcześniejsze obserwacje poddałem kolejnym testom, jednoznacznie stwierdzam, że temperatura rośnie tylko i wyłącznie podczas przyśpieszania. Jazda z każdą, nawet wysoką stałą prędkością nie wpływa na wzrost temperatury. Także podczas jazdy w korku, temp. rośnie, ale jazda z każdą prędkością na stałym poziomie nie ma wpływu na to zjawisko. Czy w takiej sytuacji, nawet przy szybkiej jeździe stałą prędkością, niedomagająca pompa wody dawałaby radę?, i miała tylko problem przy przyśpieszaniu? niestety muszę czekać do dziesiątego z ewentualną naprawą/wymianą, więc oszczędzam autko i śmigam jednośladem. Mam nadzieję, że wymiana pompy wody rozwiąże sytuację, także Artur, jeśli możesz potrzymaj dla mnie pompę do 10-tego i biorę się za wymianę. Pozdro
... jedno życie masz, tylko raz możesz być wielki...