[N15] Zmiana licznika przedliftowego na poliftowy
Moderator: sergiej
[N15] Zmiana licznika przedliftowego na poliftowy
Witam. wczoraj dokonalem zakupu po liftowego licznika z nissana almery gti n15 angielskiej wersji. zmotywowany Tym iż wszyscy forumowicze zaprzeczali możliwości takiej przekładki. Postanowiłem zadziałać i sprawdzic to na własnej skórze. I o to wynik. Taka możliwość jest i nawet dla takiego ala elektryka jak ja było to proste zadanie.
potrzebny licznik z kostkami od polifotego licznika.
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541833 ... 6.jpg.html - stary licznik
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541834 ... 1.jpg.html - nowy licznik już podłączony:)
Tu sa linki do schematów które mi w tym pomogły:
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541836_ph1.jpg.html PH1 licznik przed liftem
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541837_ph2.jpg.html PH2 po lifcie
po prze drutowaniu zostały mi trzy przewody. ze starej instalacji PH1 pin 5 i 6
i przy liczniku ph2 pin 31 odpowiedzialny za kontrolkę od płynu spryskiwaczy
I do tego piny znajdujace sie na schematach których fizycznie nie było.
Dla ułatwienia dodam ze wiekszośc przewodów jest tak samo kolorystycznie oznaczona. różnica jest tylko w połączeniu jednego pinu. Przewód zółty łączy sie z przewodem niebieskim..
Wrzucam to dla potomnych. Może ktoś też się pobawi
potrzebny licznik z kostkami od polifotego licznika.
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541833 ... 6.jpg.html - stary licznik
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541834 ... 1.jpg.html - nowy licznik już podłączony:)
Tu sa linki do schematów które mi w tym pomogły:
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541836_ph1.jpg.html PH1 licznik przed liftem
http://www.fotoszok.pl/show.php/1541837_ph2.jpg.html PH2 po lifcie
po prze drutowaniu zostały mi trzy przewody. ze starej instalacji PH1 pin 5 i 6
i przy liczniku ph2 pin 31 odpowiedzialny za kontrolkę od płynu spryskiwaczy
I do tego piny znajdujace sie na schematach których fizycznie nie było.
Dla ułatwienia dodam ze wiekszośc przewodów jest tak samo kolorystycznie oznaczona. różnica jest tylko w połączeniu jednego pinu. Przewód zółty łączy sie z przewodem niebieskim..
Wrzucam to dla potomnych. Może ktoś też się pobawi
http://chomikuj.pl/Bandito16/*5bN15*5d+ ... +poliftowy
wersja do ściągnięcia
[ Dodano: 2013-08-27, 12:23 ]
ph1
ph2
lub Tu nauczyłem się dodawać zdjęcia
[ Dodano: 2013-08-27, 18:17 ]
wersja do ściągnięcia
[ Dodano: 2013-08-27, 12:23 ]
ph1
ph2
lub Tu nauczyłem się dodawać zdjęcia
[ Dodano: 2013-08-27, 18:17 ]
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
Już wiem ze sygnał dla obrotomierza jest z pinu nr2 w ECU. Z wiązki ma być odgałęzienie z wąską wtyczką i praktycznie tylko tym sygnałem. Ale u mnie nie ma jej po wyjęciu licznika. Trzeba będzie porzeźbić.bandito16 pisze:Trzeba by było prze drutować kostki i jakis sygnał dać na obrotomierz. Może z ECU ale z wyprowadzeniem przewodów do obrotka to Ci nie pomoge bo nie zagłębiałem sie w temat
Nic to, damy radę na razie muszę zakupić odpowiedni licznik bo obecny robi psikusy i od czasu do czasu zatrzymuje się licznik przebiegu (przestaje naliczać).
Problem był tez z prędkościomierzem który nie zawsze działał, ale po przelutowaniu - śmiga.
Niestety przelutowanie elektroniki modułu przebiegu nie pomogło i zatrzymuje się losowo nadal.
rolkowy nabijacz km tak ma:) to awaria mechaniczna rolki i lutowanie nie pomoże. Miałem tak w swojej n15 1.4. jeśli docelowo chcesz mieć poliftowy to proponował bym zakup razem z kostkami od niego z kawałkiem przewodów. Z tego co pamiętam to wszystkie kable praktycznie są tego samego koloru. Z tym że bodajże 1 jest inny. Ale wystarczy trzymać sie schematu i wszystko wyjdzie. Wolna chwila lukne u siebie te połączenie i wrzucę foto
Trzymaj, fotki takie sobie bo telefonem, złącza sa takie same przed liftem jak i po z tym ze właśnie inaczej usytuowane są piny. ale kostki pasuja
tak wyglada z wpiętymi
Tu masz mniej wiecej moje połączenie:
A tu lączenie kabla któłry był inny kolorem
pierwszy raz pomyliłem jeden przewód i musialem zrobić obejscie przewodem:)
tak wyglada z wpiętymi
Tu masz mniej wiecej moje połączenie:
A tu lączenie kabla któłry był inny kolorem
pierwszy raz pomyliłem jeden przewód i musialem zrobić obejscie przewodem:)
Dzięki wielkie. Do mnie niestety licznik nie doszedł może w piątek jeszcze zawita.
Z tego co widzę to łączyłeś kable,a nie otwierałeś wtyczki i wymieniałeś w nich piny (bo zauważyłem ze wtyczki są łatwo rozbieralne i piny można rotować do woli)
U mnie nie znalazłem do tej pory jeszcze wtyczki tej trzeciej płaskiej - z sygnałem obrotomierza. Może być tak ze wiązka silnika dla licznika bez obrotomierza nie ma tego złącza.
Jeszcze raz dzięki za fotki - będzie łatwiej jak licznik przyjdzie
Z tego co widzę to łączyłeś kable,a nie otwierałeś wtyczki i wymieniałeś w nich piny (bo zauważyłem ze wtyczki są łatwo rozbieralne i piny można rotować do woli)
U mnie nie znalazłem do tej pory jeszcze wtyczki tej trzeciej płaskiej - z sygnałem obrotomierza. Może być tak ze wiązka silnika dla licznika bez obrotomierza nie ma tego złącza.
Jeszcze raz dzięki za fotki - będzie łatwiej jak licznik przyjdzie
Już wiem ze z ECU wychodzi przewód z pinu nr 2 i wędruje gdzieś instalacją. Pierwsze jego wystąpienie jest na złączu tunelu środkowego po stronie pasażera na wprost sterownika. Kolor przewodu niebieski z różowym paskiem. Dalej idzie gdzieś pod deskę w stronę pasażera i ginie w instalacji. W każdym razie z tego miejsca podciągnę przewód do licznika.
Jest w sieci serwisówka do N15 niestety w języku rosyjskim, o ile coś z szkoły podstawowej pamiętam, to niestety pewnych zwrotów technicznych nie panimaju.
Ma ktoś może w j. angielskim ? bo w Sam Naprawiam nie ma wszystkich schematów.
Interesuje mnie schemat centralnego zamka - gdyż w aucie nie mam tego ulepszenia, a kopiąc w instalacji znalazłem złącze do modułu c.zamka. W drzwiach brak wiązki, ale do słupka coś dochodzi, nie wiem tylko czy to c.zamek, czy coś innego.
Jest w sieci serwisówka do N15 niestety w języku rosyjskim, o ile coś z szkoły podstawowej pamiętam, to niestety pewnych zwrotów technicznych nie panimaju.
Ma ktoś może w j. angielskim ? bo w Sam Naprawiam nie ma wszystkich schematów.
Interesuje mnie schemat centralnego zamka - gdyż w aucie nie mam tego ulepszenia, a kopiąc w instalacji znalazłem złącze do modułu c.zamka. W drzwiach brak wiązki, ale do słupka coś dochodzi, nie wiem tylko czy to c.zamek, czy coś innego.
Manual od n15 po angielsku. tylko dział EL. na stronie 128 licznik bez obrotomierza
http://przeklej.org/file/LsWmJr/EL.pdf
jak będą potrzebne inne działy to wrzuce
http://przeklej.org/file/LsWmJr/EL.pdf
jak będą potrzebne inne działy to wrzuce
Super. Dzięki. Mam i schemat centralnego zamka - wiec wszystko póki co potrzebuję.
Nie cytujemy ostatniego postu w temacie
Nie cytujemy ostatniego postu w temacie
Ostatnio zmieniony 2014-05-04, 12:04 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
jeszcze raz się wtrącę! odnośnie przekładki licznika wersja europa-prawostronna na anglika. mowa była że nie ma problemu z taką przekładką tylko owy "anglik" będzie liczył kilometry w milach - mam na myśli licznik przebytej odległości. i tu pojawia się moje pytanie, czy odległość ta będzie liczona w sposób jeden przejechany kilometr = 1 mila na liczniku?! innymi słowy gdyby licznik był wyzerowany i przejechałbym załóżmy na to 100km to na liczniku wyświetli się wartość liczbowa 100 czy 160?
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
zmien dilera - wyświetli 100 milcinek010283 pisze:ok! pomieszało mi się, czeski błąd! ale pytanie pozostaje, czyli - przejadę załóżmy na to 160 km i wtedy na zegarze wyświetli mi się wartość liczbowa 160 czy 60?
Do szkoły odmaszerować !
[ Dodano: 2014-05-08, 22:30 ]
Licznik wymieniony - czas potrzebny na operację: godzinka, do półtorej.
Wydrukowałem sobie schematy, na schemacie z mojego licznika opisałem pin - pin, stary w nowy licznik. Co nie byłem pewien - nie opisywałem - ale jak się okazało - kolor w kolor idzie, jedynie żółty zamienia się w niebieski.
Zrobiłem troszkę inaczej niż Krzysiek - nie ciąłem i nie lutowałem, ale rozebrałem wtyczki (otworzyłem) i przekładałem kable w prawidłowe miejsce w wtyku, po czym złącza zamknąłem. Opisy na kablach zrobiłem - by było łatwiej - opisy zawierają starą numerację. Na upartego korzystając z opisów można przywrócić do starego licznika złącza.
Sygnału do pbrotka oczywiscie u mnie nie było w wiązce, więc ciagnałem dodatkowy przewód od ECU - pin nr 2. Kolor niebieski z pomarańczowym paskiem.
Ponizej fotki:
Wtyczki przed zmianą
opisy numerów kabelków
opisy c.d
Schemat starego licznika z naniesionymi numerami w nowych złączach
schemat nowego licznika
Otwarty wtyk
wtyk otwarty c.d. -
Podłączone
podłaczone c.d.
Efekt końcowy
To jest dobry pomysł, szybszy i praktyczny. odpowiednio oznakowac przewody i działać.Ramzes_II pisze:Zrobiłem troszkę inaczej niż Krzysiek - nie ciąłem i nie lutowałem, ale rozebrałem wtyczki (otworzyłem) i przekładałem kable w prawidłowe miejsce w wtyku, po czym złącza zamknąłem.
u mnie wszystkie przewody były obcięte na jednej wysokości, pomimo tego że po lutowane i za izolowane to w wilgotniejszy dzien (przeważnie wczesnym rankiem) wskazówka stanu paliwa potrafi podnieść sie po woli do pionu i puźniej opaść. Ale niedługo małe poprawki
Zostały Ci kolego jakieś luźne przewody??
GRATULACJE!
Od strony licznika chyba 2 szt - biały kikut nawet widać z fioletowym paskiem i pomarańcz z czarnym paskiem = jeden to O/D off (automatyczna skrzynia wyłączniik nadbiegu) a drugi to kontrolka przeciwmgłowych.
Od strony samochodu wykorzystałem wszystko - nie został żaden nadprogramowy kabel.
Podświetlenie tez działa prawidłowo - czyli po włączeniu zapłonu podświetla ciągle licznik przebiegu i zegarek, a po włączeniu świateł podświetla dodatkowo tarcze.
Od strony samochodu wykorzystałem wszystko - nie został żaden nadprogramowy kabel.
Podświetlenie tez działa prawidłowo - czyli po włączeniu zapłonu podświetla ciągle licznik przebiegu i zegarek, a po włączeniu świateł podświetla dodatkowo tarcze.