Post
autor: Vendo » 2014-05-07, 17:47
Jeśli omawiany silnik to wtrysk bezpośredni, a właściciel nie robi >30 tys. km/rok to odpuściłbym temat. Instalacje do wtrysku bezpośredniego są albo drogie albo zwracają się bardzo długo. Zapewne jak właściciel usłyszy cenę dobrej instalacji do jego silnika to dwa razy się zastanowi zanim założy gaz.
Pierwsze z brzegu google:
Tradycyjne instalacje LPG (wykorzystujące gaz odparowany) przystosowane do silników z bezpośrednim wtryskiem nie należą do tanich. Koszt takiego układu waha się w granicach 4,5-6 tys. zł. Auto z taką instalacją zużywa zarówno LPG jak i benzynę, która stanowi co najmniej 25 proc. spalonego paliwa. Często powyżej pewnej prędkości obrotowej, a także na wolnych obrotach silnik zasilany jest wyłącznie benzyną. Takiej konieczności nie ma w przypadku instalacji Vialle LPdi, pozwalającej na wykorzystanie gazu w 100 proc. Koszt takiego układu sięga 8 tys. zł. Warto dodać, że tego typu systemy funkcjonują w samochodach fabrycznie przystosowanych do zasilania wyłącznie gazem, a więc nieposiadających układu benzynowego.