[P11/WP11] Wymiana oleju skrzyni biegów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Wymiana oleju skrzyni biegów
Witam.
Jutro ewentualnie po jutrze będę wymieniał olej w skrzyni biegów na Millers TRX Synth.
Chciałem się dowiedzieć jak ten olej się spuszcza i jak się go wlewa? Czytałem, że są straszne problemy z odkręceniem korków, jaki klucz do tego celu kupić? Co w ogóle przygotować na taką wymianę aby czynność przebiegła sprawnie i bezboleśnie?
Jutro ewentualnie po jutrze będę wymieniał olej w skrzyni biegów na Millers TRX Synth.
Chciałem się dowiedzieć jak ten olej się spuszcza i jak się go wlewa? Czytałem, że są straszne problemy z odkręceniem korków, jaki klucz do tego celu kupić? Co w ogóle przygotować na taką wymianę aby czynność przebiegła sprawnie i bezboleśnie?
vixo z tego co pamiętam to tam jest raczej metryczny a nie calowy. Calowy był za luźny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1/2 " za duży 3/8 " pasuje i idzie odkręcić. U siebie przez metrową rurkę odkręcalem i poszło
Ostatnio zmieniony 2014-04-02, 08:20 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
U mnie spustowy jak u vixo wlazł, ze spuszczeniem nie było najmniejszego problemu. Co innego zalanie nowego, nie wiem co za idiota daje aluminiowy korek do aluminiowej obudowy, skończyło się na rozwierceniu i nagwintowaniu otworu na nowy korek stalowy.
Olej spuszczasz otworem po środku obudowy skrzyni od strony krótszej półosi, widać od razu jak spojrzysz na skrzynię z kanału, zaś otwór do napełniania jest od strony chłodnicy mniej więcej na połowie wysokości obudowy. Do zalania potrzebujesz kawałek rurki z lejkiem.
powodzenia
Olej spuszczasz otworem po środku obudowy skrzyni od strony krótszej półosi, widać od razu jak spojrzysz na skrzynię z kanału, zaś otwór do napełniania jest od strony chłodnicy mniej więcej na połowie wysokości obudowy. Do zalania potrzebujesz kawałek rurki z lejkiem.
powodzenia
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
http://allegro.pl/zestaw-do-korkow-olej ... 01380.html
Takie coś mam.
Kiedyś w skrzyni odkręcałem grzechotką 3/8 to była skrzynia od SR20. Ma chyba delikatny luz ale jak jakoś mocno zapieczony korek nie jest to można odkręcić.
Spuszcza olej się korkiem który jest na samym dole skrzyni. Spuszczasz olej, dobrze jak jest rozgrzany, zakręcasz korek i odkręcasz drugi korek który jest nieco wyżej. Przez ten drugi korek nalewasz oleju to tego miejsca aż zacznie się wylewać tym drugim korkiem, wtedy poziom jest oleju ok. Najlepiej nalewać szprycą. Ja mam metrowy wąż przezroczysty który średnicą jest troche mniejszy od otworu po korku wlewu oleju. W otwór wkładam wąż na drugi koniec lejek. Wąż z lejkiem wystawiam ponad silnik i tam sobie nalewam olej.
[ Dodano: 2014-04-02, 09:27 ]
Arias, szybciej napisał niż ja
Takie coś mam.
Kiedyś w skrzyni odkręcałem grzechotką 3/8 to była skrzynia od SR20. Ma chyba delikatny luz ale jak jakoś mocno zapieczony korek nie jest to można odkręcić.
Spuszcza olej się korkiem który jest na samym dole skrzyni. Spuszczasz olej, dobrze jak jest rozgrzany, zakręcasz korek i odkręcasz drugi korek który jest nieco wyżej. Przez ten drugi korek nalewasz oleju to tego miejsca aż zacznie się wylewać tym drugim korkiem, wtedy poziom jest oleju ok. Najlepiej nalewać szprycą. Ja mam metrowy wąż przezroczysty który średnicą jest troche mniejszy od otworu po korku wlewu oleju. W otwór wkładam wąż na drugi koniec lejek. Wąż z lejkiem wystawiam ponad silnik i tam sobie nalewam olej.
[ Dodano: 2014-04-02, 09:27 ]
Arias, szybciej napisał niż ja
Tylko trzeba uważać przy dokręcaniu korków. Nie można za mocno, bo będzie kaplica. Te korki mają gwint stożkowy. Najlepiej jest mieć do tego klucz dynamometryczny, moment dokręcania chyba 25-30 Nm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Klucz dynamometryczny mam. Chyba już wszystko wiem, wielkie dzięki Panowie
[ Dodano: 2014-04-02, 23:00 ]
Olej wymieniony skrzynia działa jak działała więc chyba po prostu działa dobrze i lepiej już nie może, zrobię parę km to się jeszcze okaże. Starego oleju było pod sam korek, po spuszczeniu okazał się siwy.
Co do odkręcania to korki odkręciły się bez najmniejszych problemów przy pomocy kluczy, na które się natyka nasadki; otwory w korkach są różnej wielkości.
Dokręcałem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 30 Nm bo mniej się nie dało i klucza nie udało mi się "przełamać" pomimo tego, że korlo wkręciły się bardziej niż były poprzednio. Nie kręciłem więc na siłę tyko dokręciłem z wyczuciem. Za parę dni pojadę sprawdzić czy nie cieknie.
Dzięki za pomoc panowie, zwłaszcza Janusz i Wiooreck
[ Dodano: 2014-04-02, 23:00 ]
Olej wymieniony skrzynia działa jak działała więc chyba po prostu działa dobrze i lepiej już nie może, zrobię parę km to się jeszcze okaże. Starego oleju było pod sam korek, po spuszczeniu okazał się siwy.
Co do odkręcania to korki odkręciły się bez najmniejszych problemów przy pomocy kluczy, na które się natyka nasadki; otwory w korkach są różnej wielkości.
Dokręcałem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 30 Nm bo mniej się nie dało i klucza nie udało mi się "przełamać" pomimo tego, że korlo wkręciły się bardziej niż były poprzednio. Nie kręciłem więc na siłę tyko dokręciłem z wyczuciem. Za parę dni pojadę sprawdzić czy nie cieknie.
Dzięki za pomoc panowie, zwłaszcza Janusz i Wiooreck
To u Ciebie się coś działo ze skrzynią, że zmieniałeś olej? W mojej primie od nowości przez 15 lat nie wymienany i biegi wchodzą do tej pory leciutko
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck olej z wiekiem traci właściwości smarne i lepkościowe. Po 15-stu latach to już w ogóle.
Ja u siebie wymieniłem olej w skrzyni po 250kkm. Zlewałem to olej miał kolor ładny, czysty, słomkowy. Tylko co z tego jak stracił swoje właściwości.
U mnie skrzynia lepiej pracuje po zmianie oleju.
Ja u siebie wymieniłem olej w skrzyni po 250kkm. Zlewałem to olej miał kolor ładny, czysty, słomkowy. Tylko co z tego jak stracił swoje właściwości.
U mnie skrzynia lepiej pracuje po zmianie oleju.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Owszem, olej traci swoje właściwości smarne. Z tym, że oleje do skrzyń i same skrzynie manualne są tak konstruowane od jakiegoś czasu, aby zminimalizować częstotliwość wymian do 0 w przeciągu całego żywota auta Z resztą, ilu mechaników, tyle teorii na ten temat. Przy takiej zmianie oleju, wypadałoby również usunąć opiłki ze skrzyni, część spłynie z olejem, ale część nadal zostanie i będzie mieszać się z nowym olejem.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
To jest fakt, rozbierałem kompletnie skrzynię i dużo tego ustrojstwa jest tam. Przy wymianie sprzęgła jeśli zrzucamy skrzynię to warto tam zajrzećWiooreck pisze:Przy takiej zmianie oleju, wypadałoby również usunąć opiłki ze skrzyni, część spłynie z olejem, ale część nadal zostanie i będzie mieszać się z nowym olejem.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
Tu masz odpowietrzenia każdej ze skrzyni. Generalnie z góry szukaj wejścia do skrzyni
Tu masz odpowietrzenia każdej ze skrzyni. Generalnie z góry szukaj wejścia do skrzyni
Voy78, problem z korkiem wlewu i spustowym jest następujący - tam jest gwint stożkowy i jak ktoś już to raz ruszał i za mocno dokręcił to tego już raczej nie odkręci. Korki powinno się dokręcać momentem z zakresu 10-15Nm dla wlewu, 22-27Nm dla spustowego
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zdaje sobie z tego sprawe , ale diabli wiedzą czy ktoś ruszał .
W sumie znając życie - być może nie ruszał nikt bo ludziom się zazwyczaj nie chce wymieniać oleju .
W każdym aucie wymieniałem olej w skrzyni i zawsze słyszałem pytania wkoło ( Po co ty to robisz ? )
Może spróbuje na spokojnie w weekend na kanale to ruszyć . Mam nadzieje że nie bede żalował
W sumie znając życie - być może nie ruszał nikt bo ludziom się zazwyczaj nie chce wymieniać oleju .
W każdym aucie wymieniałem olej w skrzyni i zawsze słyszałem pytania wkoło ( Po co ty to robisz ? )
Może spróbuje na spokojnie w weekend na kanale to ruszyć . Mam nadzieje że nie bede żalował
Addicted to driving
Voy78, to jak masz P11 przed liftem to poszukaj sobie kluczy kwadratowych metrycznych - 10mm i chyba 14mm jak mnie pamięć nie myli
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak . Ta średnia . Nie mała ani ta duża .
[ Dodano: 2015-07-17, 02:48 ]
Dylemat Max - czy ruszać te korki . Jedni twierdza ze skoro biegi chodzą normalnie to lepiej nie ruszać bo jak się uwali to tylko sobie problemów narobie itd .
A z drugiej strony siedzi tam stary olej i pewnie jego właściwości są znikome .
[ Dodano: 2015-07-17, 02:48 ]
Dylemat Max - czy ruszać te korki . Jedni twierdza ze skoro biegi chodzą normalnie to lepiej nie ruszać bo jak się uwali to tylko sobie problemów narobie itd .
A z drugiej strony siedzi tam stary olej i pewnie jego właściwości są znikome .
Addicted to driving