Witam
Mam problem tego typu:
Jak silnik jest zimny klapka mieszająca Ciepłe/Zimne powietrze w dolocie jest otwarta - zrozumiałe.
Problem pojawia się jak silnik nagrzeje się to klapka wciąż jest podniesiona przez co silnik bierze ciepłe powietrze i mieszanka nie jest optymalna - auto ewidentnie ma za bogatą mieszankę.
A najlepsze jest to że jak ściągnę przewód podciśnieniowy z obudowy filtra to auto ma kopa lecz silnik nie chodzi równo - przerywa. Jakieś sugestie ? może bimetal uszkodzony w obudowie ? .
[N14] Nie zamykająca się podciśnieniowa klapka w dolocie
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
Tak, uszkodzony bimetal (zaworek) - to cos przy tym wezyku.
Mialem taki przypadek i odpiolem ten wezyk, jezdzilem tak jakis czas, ale nic sie nie dzialo i nie przerywal.
Wiem ze to nie rozwiazanie problemu, ale u mnie sie sprawowalo.
Byc moze, masz jeszcze gdzies nieszczelne podcisnienia, ktore wplywaja na takie objawy .
Choc z drugiej strony, u mnie mogl sie inaczej zachowywac, poniewaz juz byl po modach: EGR,AVI, tlumnik szmerow, zaplon i wiele innych, ktorych nie jestem w stanie wymienic.
Obecnie nie jestem ci w stanie wiecej powiedziec poniewaz, juz dluzszy czas moj jezdzi na dolocie (zima-krotki, lato-dlugi).
Pozdrawiam i zycze znalezienia lekarstwa DVD
Mialem taki przypadek i odpiolem ten wezyk, jezdzilem tak jakis czas, ale nic sie nie dzialo i nie przerywal.
Wiem ze to nie rozwiazanie problemu, ale u mnie sie sprawowalo.
Byc moze, masz jeszcze gdzies nieszczelne podcisnienia, ktore wplywaja na takie objawy .
Choc z drugiej strony, u mnie mogl sie inaczej zachowywac, poniewaz juz byl po modach: EGR,AVI, tlumnik szmerow, zaplon i wiele innych, ktorych nie jestem w stanie wymienic.
Obecnie nie jestem ci w stanie wiecej powiedziec poniewaz, juz dluzszy czas moj jezdzi na dolocie (zima-krotki, lato-dlugi).
Pozdrawiam i zycze znalezienia lekarstwa DVD
108 KM / 144 Nm
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Nie zamykająca się podciśnieniowa klapka w dolocie
Spróbuj przy pomocy wężyka wyssać powietrze z tego siłownika na dolocie i sprawdź czy klapka wtedy się podnosi.Może jest lekko przytarty mechanizm podnoszenia klapki lub coś go tam blokuje.Jeśli podczas wysysania będzie słychać syczenie oznaczać to może że masz uszkodzoną membranę na siłowniku.dualowiec1111 pisze:Witam
Mam problem tego typu:
Jak silnik jest zimny klapka mieszająca Ciepłe/Zimne powietrze w dolocie jest otwarta - zrozumiałe.
Problem pojawia się jak silnik nagrzeje się to klapka wciąż jest podniesiona przez co silnik bierze ciepłe powietrze i mieszanka nie jest optymalna - auto ewidentnie ma za bogatą mieszankę.
A najlepsze jest to że jak ściągnę przewód podciśnieniowy z obudowy filtra to auto ma kopa lecz silnik nie chodzi równo - przerywa. Jakieś sugestie ? może bimetal uszkodzony w obudowie ? .

