Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Problem z przełożeniem zegarów P11 GT, zmiana pin

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] Problem z przełożeniem zegarów P11 GT, zmiana pin

Post autor: Arias » 2014-02-14, 17:30

Witam, wreszcie gdy wszystkie części do mnie doszły i chciałem włożyć odświeżone zegary do swojego GT, okazało się że zakupione na allegro zegarki są INNE.

Do rzeczy, poprzedni właściciel do GT'ka włożył zegary ze zwykłej 2.0, dlaczego ? Nie wiem.
Ja chciałem wrócić do zegarów z GT, zakupiłem takowe na allegro tyle że w milach, dałem do zrobienia tarcze, przeskalowanie itd wkładam do Primerki i....nic kompletnie nic nie działa.

Zegary, które działały to VDO 88 481 685
Te, które chce włożyć to VDO 88 481 723

Poniżej oba zegary od tyłu, górne to te co nie działają.
Obrazek
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-14, 17:57

Arias ostatnio u Risto żeśmy zmieniali zegary ze zwykłych na GT. Wszystko jest P&P. Mam podejrzenia co do dwóch rzeczy - nie ma kontaktu i nie dochodzi zasilanie do zegarów. Druga rzecz to mógł pęknąć lut przy złączce taśmy do płyty. Rozbierz zegary i zobacz jak wygląda elektronika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-02-14, 17:59

Na bank są sprawne, przyjrzyj się ścieżkom, właśnie próbuje rozkminić jakie piny gdzie trzeba przepiąć

Edit:
Na stole podświetlenie uruchomiłem w tych "nowych" zegarach, a w samochodzie nawet to nie działa

Edit2:

Już wiem, że zasilanie w starych zegarach jest na dwóch kostach tzn + i - na odzdzielnych kostach, a w nowych na jednej.
Ostatnio zmieniony 2014-02-14, 18:05 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-14, 18:05

Arias pin we wtyczce - nie ma kontakty. Miałem to samo z kontrolką ładowania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-02-14, 18:09

Ale się upierasz Janusz :] Spójrz na załączone zdjęcie, ścieżki są poprowadzone na różne piny, jak wyżej napisałem, już wiem , że zasilanie jest w nowych zegarach na jednej kostce, kolejność złącz do elektroniki też inaczej wychodzi

Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie schematów, a wpisanie typu licznika nic nie daje, tylko jakieś archiwa z VDO z opisem
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-14, 18:13

Arias pardon. Teraz dużo dokładniej się przyjrzałem zdjęciu i zobaczyłem różnice....

Tu masz service manuala do P11 - wersja EU.

http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... an+version
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-02-14, 18:16

Dzięki, teraz jeszcze spróbuję USA dorwać i może się coś wyjaśni
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-14, 18:31

Całkiem inna ta folia z tyłu... Jaja jak nie wiem. Powiem szczerze, że ja mam od GT'ka zegary u siebie w ropniaku i też były prawie że p&p (inne wskazania kompa, ale już ogarnięte oraz musiałem przełożyć prawą wkładkę od kontrolek). A nie da rady przełożyć samej tej folli? Aż mnie zaciekawiło to i zerknę jak wyglądają zegarki z eu i angola do diesla z kompem

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-02-14, 18:40

Teoretycznie jest to możliwe hmm

Niestety, nowe zegary mają o jeden wtyk więcej idący do kontrolki z ABS


Najgorsze jest to, że żaden schemat nie pasuje do moich "nowych" zegarów ;/ Co to za wynalazek ehhh



EDIT znalazłem:
http://www.mediafire.com/download/ymb24 ... P11%29.zip

Wszystko spoko wystarczy przepiąć piny i tak też robię :] Jutro jak skończe to dam znać co z tego wyszło

EDIT 2:

Poprzekładałem piny, ale już sam zwątpiłem czy czegoś nie pomieszałem. Zasilanie już dochodzi, ale żadne kontrolki się nie oświecają po przekręceniu kluczyka, a wskaźniki podrygują tylko. Komputer na wyłączonym silniku pokazuje godzine i kilometry, ale po przekręceniu kluczyka wszystko się traci.

Ma ktoś może zegary z kostkami, żeby rozpisać kolory przewodów w kostce ??

Edit 3:

Zrobione, po kilku podejściach do schematu ogarnięte :] Wsio działa tylko nie wiem czemu się abs świeci ciągle.

Efekt wstępny do oblookania w moim temacie :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”