Przepustnica
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Przepustnica
Przymierzam się do przełożenia przepustnicy z Maximy do silnika 1.6 w Micrze. Zrobiłem już flansze pod adaptery i teraz powstaje pytanie. Czy długość rury między flanszami zrobić jak najkrótszą czy dać jakiś kawałek na np 8cm. Wiadomo że w tym momencie zwiększy się pojemność układu dolotowego. Jak będzie się to odnosić do użytkowania auta? Im mniejsza pojemność układu tym lepsza reakcja na gaz? Jakaś teoria?
Było coś na ten temat odnośnie hight port i low porta. I ktoś rzucił hasło że low port jest lepszy bo ma większą pojemność
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
MacGayver, zrób duży airbox tak jak to chociażby "oplarze" robią .. chodzi o powiększenie pojemności dolotu , więc niekoniecznie o "długość" tu idzie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
MacGayver, a może idź przetartym szlakiem i zaadoptuj kol. dolotowy od SR20 .. tak jak u Sunniaka.. wiesz, że to działa, a pojemność jest większa ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
no to skoro temat o przepustnicy to się podepnę, rozebrałem wczoraj przepustnice z sr20ve. Jak wiadomo jest to z automatu, ale po oględzinach wychodzi, że różni się od tej z manuala tylko czujnikiem położenia przepustnicy. Wlot kolektora mam rozwiercony na 65 mm wlot przepustnicy też jest 65 mm, ale wylot jest 60. Mam w planie rozfrezować tą przepustnice na 65 na wylocie pytanie o motylek - dorabiać czy dobierać, a jeśli dobierać to może macie info z czego?
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 09:29 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.
Ej, trochę off, ale nie będę śmiecił całego forum. Czy ma ktoś patent na jakiś adapter przepustnicy / wtrysku / gaźnika, do montażu kolanka 90'?
Chodzi o to, że rant wtrysku / gaźnika w n13 jest tak niski, że przy montażu kolanka nie da się go ścisnąć cybantem, bo rant na wtrysku jest o połowę niższy od cybantu i kolanko spada
Jak widać, rant jest baaardzo niski, ma ktoś jakiś pomysł, żeby to się trzymało sztywno ?
Zdjęcie pożyczone
Chodzi o to, że rant wtrysku / gaźnika w n13 jest tak niski, że przy montażu kolanka nie da się go ścisnąć cybantem, bo rant na wtrysku jest o połowę niższy od cybantu i kolanko spada
Jak widać, rant jest baaardzo niski, ma ktoś jakiś pomysł, żeby to się trzymało sztywno ?
Zdjęcie pożyczone
Ostatnio zmieniony 2015-02-02, 22:52 przez garygary, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak miałem Exe z E16 na pokładzie to zrobiłem to samo, w moim temacie sprzed lat na pewno jest fota całego dolotu i jego wykonania i tez przykrecalem na motylka do tej szpilki, rant w tym momencie nie ma znaczenia jak jest wysoki bo i tak go dociska motylek, ważne żeby był jakikolwiek żeby się nie przesuwaloDubSon pisze:MacGayver, w E13 (i jak mniemam w E16) jest mniejszy rant niż w GA16 (przynajmniej DE)
Szpilki są dwie, a kolanko jest skierowane w stronę skrzyni, ja wykręciłem te szpilki bo robią niepotrzebne zawirowania, tym bardziej, że przepływomierz słabo dostaje powietrze z kolanka bo jest z boku. Ze szpilkami trochę się dławił, bez jest ok.MacGayver pisze:W miejscu gdzie masz ta wystajaca szpilke z dolot u robisz dziurę w kolanka, szpilka wystaje nad kolanko i zakrętach motylkiem, w ten sposób nie ma prawa się zsunac? Jak myślisz, sprawdzi się u Ciebie?
DubSon pisze:garygary, identycznie jak w E13
U Ciebie jest więcej miejsca do góry, między maską a gaźnikiem, u mnie w n13 prawie każde kolanko wadzi o maskę .
Ogólnie to myślałem żeby zrobić tak:
Zdjąć ten czarny plastik z rantem, dociąć z kibelrury o odpowiedniej średnicy kawałek nieco wyższy niż cybant, następnie dokleić / dospawać go do rantu tak żeby w sumie rant był wyższy. A potem pilniczek i wypiłować rant w miejscu gdzie ma być wlot kolanka. Co Wy na to?
DubSon, W miejscu gdzie jest przepływomierz na w/w zdjęciu wtrysku, jest taka siateczka metalowa, weź to wyjmij sobie, dużo lepiej jest bez tej siatki.
VE Killer,
ciężko spasować, ja już adaptowałem obudowy od, seiciento (za duża średnica)
od opla (za bardzo poje*!#e "kształty w środku, dławi się)
od CC (Boże uchowaj)
od golfa ( znaczek VW na górze obudowy jest zły)
Obecnie mam tak, że na ten rant jest założony kawałek starej manszety od przegubu, na tym jest cybant tak, że go sciska do rantu, w tą konstrukcje jest wsadzone kolanko fi 75 90' gumowe jacky czy coś takiego i dookoła jest pojechane klejem do szyb, żeby uszczelnić ( cyknę później foto ).
Ogólnie zdaje to egzamin, ale... Nie jest to tak bardzo pewna konstrukcja bo rant jest tak niski, że na dołkach poprostu może się to zsunąć z rantu
[ Dodano: 2015-02-03, 08:24 ]
VE Killer, tak chyba będzie trzeba zrobić, bo chciałbym startować w kjs, i musze mieć to na tip top, a nie, że mi odpadnie po drodze
ciężko spasować, ja już adaptowałem obudowy od, seiciento (za duża średnica)
od opla (za bardzo poje*!#e "kształty w środku, dławi się)
od CC (Boże uchowaj)
od golfa ( znaczek VW na górze obudowy jest zły)
Obecnie mam tak, że na ten rant jest założony kawałek starej manszety od przegubu, na tym jest cybant tak, że go sciska do rantu, w tą konstrukcje jest wsadzone kolanko fi 75 90' gumowe jacky czy coś takiego i dookoła jest pojechane klejem do szyb, żeby uszczelnić ( cyknę później foto ).
Ogólnie zdaje to egzamin, ale... Nie jest to tak bardzo pewna konstrukcja bo rant jest tak niski, że na dołkach poprostu może się to zsunąć z rantu
[ Dodano: 2015-02-03, 08:24 ]
VE Killer, tak chyba będzie trzeba zrobić, bo chciałbym startować w kjs, i musze mieć to na tip top, a nie, że mi odpadnie po drodze