Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Montaż rezonatora powietrza w dolocie (SR20)

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P11/WP11] Montaż rezonatora powietrza w dolocie (SR20)

Post autor: Zielkq » 2014-01-20, 12:33

Tytułem wstępu:
Tym razem zabieramy się do montażu rezonatora powietrza w dolocie silnika SR20. Nie wszystkie wersje były w niego wyposażone, a opinie wyrażone w temacie viewtopic.php?t=7745 w większości pozytywnie opisują jego posiadanie :)
Niektórzy mają gumową rurę dolotu już z wyjściem na rezonator, ale bez samego rezonatora. Polecam wpierw sprawdzić przed rozpoczęciem poszukiwań części.

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P

Co potrzebujemy?
- śrubokręt płaski
- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne
- rura dolotu z wyjściem na rezonator
- rezonator powietrza
- wspornik (+ 2 śruby)
- 3 metalowe opaski zaciskowe (można wykorzystać dwie ze starej rury)

Obrazek
Zdjęcie 1. Część potrzebnych elementów do modyfikacji.

Obrazek
Zdjęcie 2. Porównanie gumowej rury dolotu. Na górze wersja z wyjściem na rezonator powietrza.

Jedziemy:
Całość można wykonać bez demontażu puszki filtra powietrza, ale po co sobie życie utrudniać. Postępujemy jak w poniższym poradniku: viewtopic.php?t=15276

Zdejmujemy dwa gumowe wężyki [zaznaczone na zdjęciu 4.] dochodzące do gumowej rury. Odkręcamy dwie obejmy (jedna od strony przepustnicy, druga od strony przepływomierza) [zaznaczone na zdjęciu 4.] i wyjmujemy cały element z komory silnika [zdjęcie 5.].
Obrazek
Zdjęcie 4. Widok przed rozpoczęciem prac.

Obrazek
Zdjęcie 5. "Dziura w komorze"

Mając dostęp do przepustnicy warto przeczyścić jej wnętrze. :)

Montujemy rezonator powietrza w dwóch miejscach (ja mam tylko w jednym, gdyż nie udało mi się jeszcze znaleźć oryginalnego wspornika). Standardowo jedno z miejsc znajduje się poniżej aparatu zapłonowego. Używając "nowej" gumowej rury składamy całość - wciskamy rurę na rezonator (pamiętając o wcześniejszym założeniu metalowej opaski zaciskowej), następnie wciskamy dwie gumowe rurki (zabezpieczamy je zaciskami), wciskamy rurę na przepustnicę oraz na przepływomierz. Dociągamy opaski i składamy puszkę filtra powietrza.

Obrazek
Zdjęcie 6. Zamontowany rezonator powietrza.

Cieszymy się nowym dolotem :)

Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-01-20, 13:10

Czy patent ten pasuje też do primer po lifcie?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-20, 13:40

Zielkq, byś napisał, czy coś lepiej jedzie na tym, a nie tylko jak zamontować :-P
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-22, 14:28

wod2u, najpierw montaz, potem sprawdzenie, czy czegos przy okazji nie popsulem, potem poradnik (jak jeszcze pamietam co i jak), a dopiero dalej sprawdzenie efektow :P
Tu kilka slow: viewtopic.php?p=328219#328219
Wydaje mi sie, ze lepiej reaguje na wcisniecie gazu.

PrzeRuSco, hm... Rura w polifcie w identycznych miejscach ma wyprowadzenia, przeplywka i przepustnica sa takie same, a roznia sie dopiero kolektorem dolotowym. Takze na moje, jezeli tylko ponizej tej gumowej rury jest miejsce, to powinno pasowac ;)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-22, 15:08

Zielkq pisze:przepustnica
Jest inna. P11.144 nie ma krokowego w kolektorze, tylko w przepustnicy. Także otwory montażowe są inne (przynajmniej w P11 GT vs. P11.144).

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-22, 15:12

DubSon, bije sie w piers =P
Ale patrzac na przepustnice od strony tej gumowej rury, gdzie tylko sie ja wciska i zabezpiecza opaska, nie powinno to robic roznicy.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-22, 15:16

Zielkq pisze:patrzac na przepustnice od strony tej gumowej rury
Taa, średnicą są takie same :P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-22, 15:48

Zielkq widziałeś jak wygląda przepustnica w P11.144 - o zgrozo jedna wielka porażka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”