Budujemy dolot.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Cesiu111 tylko musisz uważać, żeby Ci wody nie łykną albo, żeby ktoś Cię nie zalał.... Porozmawiaj z Ariasem on przerabiał temat zalania - remont całego silnika.
Tak więc budując dolot trzeba poważnie przemyśleć kwestię brania powietrza. Powietrze można brać z nadkola jednak lepiej nie umieszczać tam filtru powietrza.
Tak więc budując dolot trzeba poważnie przemyśleć kwestię brania powietrza. Powietrze można brać z nadkola jednak lepiej nie umieszczać tam filtru powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, dzięki za uwagi. Na razie sesja przede mną, ale jak tylko przepchnę egzaminy, to biorę się za dolot
Rzeczywiście chyba najlepiej z nadkola zebrać powietrze i raczej w tą stronę będę szedł (podobnie do wod2a tyle że na stożku) ,
bo przy chłodnicy miejsca jak na lekarstwo, a dodatkowo, tak jak piszesz, wszystko się od niej i od węży nagrzewa.
Pytanie troszkę z innej beczki. Ma ktoś może rysunek w CADzie uszczelki pod kolektor wydechowy do silników GA/QG?
Rzeczywiście chyba najlepiej z nadkola zebrać powietrze i raczej w tą stronę będę szedł (podobnie do wod2a tyle że na stożku) ,
bo przy chłodnicy miejsca jak na lekarstwo, a dodatkowo, tak jak piszesz, wszystko się od niej i od węży nagrzewa.
Pytanie troszkę z innej beczki. Ma ktoś może rysunek w CADzie uszczelki pod kolektor wydechowy do silników GA/QG?
Cesiu111 mitsubishi ma ciekawie rozwiązany dolot - patrz galant. Można spróbować pokombinować coś takiego
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
O ten plastik mi chodzi co jest nad chłodnicą. A kwestia wody to myślę, że inżynierowie mitsubishi zadbali o to. Weź pod uwagę, że ten dolot nie jest wystawiony bezpośrednio na zewnątrz, maska go zasłania
Zresztą ten lejek jest cudny - muszę pomyśleć o takim czymś do siebie.
Zresztą ten lejek jest cudny - muszę pomyśleć o takim czymś do siebie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
http://allegro.pl/04-13-galant-96-03-2- ... 18207.html dostępność jest pytanie czy się upchnąć uda pod maskę w p11
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias to może być problem właśnie ze względu na kształt maski. Ale tak spróbować gdzieś pod reflektorem
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
hmm jutro zajrzę pod maskę i zobaczę co by można wykminić Zawsze można coś wyrzeźbić z żywicy i mat szklanych jeżeli by był wymagany jakiś nietypowy kształt
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
W galancie ten lejek jest właśnie zakryty maską a między maską a grilem jest mała szpara. Wlot w grilu nie jest skierowany ma ten lejek. Co ciekawe w A-klasie jest to rozwiązane trochę inaczej. Jutro jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie.
Tak to jest w galancie
[ Dodano: 2014-01-11, 23:39 ]
Przepraszam za jakość zdjęć.
Tak to jest w galancie
[ Dodano: 2014-01-11, 23:39 ]
Przepraszam za jakość zdjęć.
3-cia opcja, bo gdzieś widziałem więcej fot chyba na NPOC.
Zastanawia mnie co było by bardziej zdatne, dopływ zimnego na układ dolotowy (PODKREŚLAM NA UKŁAD, NIE DO UKŁADU), czy odpływ ciepłego spod maski
Zastanawia mnie co było by bardziej zdatne, dopływ zimnego na układ dolotowy (PODKREŚLAM NA UKŁAD, NIE DO UKŁADU), czy odpływ ciepłego spod maski
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
to samo jest w corsie bzuh pisze:W galancie ten lejek jest właśnie zakryty maską
wersja z silnikiem benzynowym :
wersja z silnikiem Isuzu diesel:
rura widoczna w dolnym lewym rogu fotki ..
Ja sam kiedyś zastosowałem coś takiego:
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ja mam zrobione u siebie nieco inaczej - z racji posiadania GTka mam w zderzaku wlot powietrza do chłodzenia skrzyni. Wcisnąłem tam kawałek rury od odkurzacza, a drugi koniec wystawiłem przed początek dolotu. Jednak przydałoby się to jakoś odizolować, ponieważ podczas postoju temperatura w dolocie rośnie (na jego wejściu).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
to chyba troche mały przepływ ma czyż nie chyba, że z takiego przemysłowegojanusz pisze:kawałek rury od odkurzacza
A co do modyfikacji maski to tak bezinwazyjnie (przynajmniej na początek ) to odprowadzenie ciepła można osiągnąć poprzez podniesienie maski, na głupich podkładkach, bo za te "hood spacers" to se jak za zboże liczą, gorzej jest z nadmuchem
a ma ktoś potwierdzone informacje na temat temperatury w dolocie odseparowanym uszczelką atermiczną jak te które sprzedaje kolega w dziale giełda
Bo być może wystarczyłyby właśnie takie uszczelki, do tego odizolować dolot matą z aluminium i dźwignąć maskę
PS: Ktoś zapyta po co to wszystko, koniów z tego nie będzie....owszem może i koniów nie będzie, ale na elastyczności silnik może dużo zyskać jak nie będzie musiał "czekać" na zimne powietrze
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias mi wystarcza, zresztą im szybciej się jedzie tym więcej powietrza wpada Ja mam samochód w pełni cywilny.
Co do pomiaru temperatury to ja mam pomiar temperatury na początku dolotu. Przepustnicy nie chce mi się wiercić, żeby wrzucić tam DS18B20.
Zimnie powietrze zwiększa efektywność spalania mieszanki - jest więcej tlenu. Im powietrze jest zimniejsze, tym jest bardziej gęstsze. Im gęstsze tym jest więcej tlenu w tej samej objętości.
Co do pomiaru temperatury to ja mam pomiar temperatury na początku dolotu. Przepustnicy nie chce mi się wiercić, żeby wrzucić tam DS18B20.
Zimnie powietrze zwiększa efektywność spalania mieszanki - jest więcej tlenu. Im powietrze jest zimniejsze, tym jest bardziej gęstsze. Im gęstsze tym jest więcej tlenu w tej samej objętości.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja też dopóki mnie jakiś szajswagen nie próbuje skompromitowaćjanusz pisze:Ja mam samochód w pełni cywilny.
bardziej chodzi mi o temperaturę w kolektorze ssącym, bo to tam chcemy mieć jak najniższą temperaturęjanusz pisze:Co do pomiaru temperatury to ja mam pomiar temperatury na początku dolotu. Przepustnicy nie chce mi się wiercić, żeby wrzucić tam DS18B20.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
W zasadzie czemu nie zrobić 3 punktów pomiarowych - początek dolotu, przepustnica i kolektor ssący. Tylko w tym 3 (i być może 2) punkcie trzeba będzie jakoś zabezpieczyć czujnik przed parami oleju. Trzeba zrobić jakąś izolację przed czynnikami chemicznymi.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
no mając tyle pomiarów, można by budować dolot idealny eliminując po kolei słabe punkty....hmm chyba też pomyślę nad tymi czujnikami, a co najmniej 2, w ssącym i za stożkiem, żeby wiedzieć jakie straty są na trasie stożek kolektor
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias nie idealny, a optymalny. Bo jak polepszasz jedną rzecz to psuje się druga - to jest norma i standard . Schemat do mojego pomiaru temp. gdzieś mam, tylko nie wiem gdzie....
W każdym razie jak ten termometr wygląda i gdzie jest umiejscowiony jest u mnie w temacie
W każdym razie jak ten termometr wygląda i gdzie jest umiejscowiony jest u mnie w temacie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No to już wiemy, że to jednak działa Ale jak z wodą nie zalewa silnika podczas deszczu bo wiadomo na zimę by trzeba obniżać maskę, jeśli samochód stoi pod chmurką
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, Nie nie zalewa . Na błotniku masz specjalne "rynienki" które nawet jeśli woda się tam dostanie to ją odprowadzą . Mój stał na śniegu z specerami i tez nic się nie działo Z tego co pamiętam to Pawłowi w jego ex silniczkiem z kompresorem te podkładki obniżyły temp oleju o chyba 8 stopni , a to już jest sporo jak na tak banalny zabieg .
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
A ja mam pytanie nieco inne. O ile w lecie jest powiedzmy wszystko ok z temperaturą silnika to co się dzieje w zimie? Jak jest z dogrzaniem silnika?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Trzeba u nas takie coś wymyślić
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_