[N15] sr20DEH szarpanie na zimnym na pb (na LPG ok)
Moderator: sergiej
[N15] sr20DEH szarpanie na zimnym na pb (na LPG ok)
Witam
Mami taki objaw podczas jazdy na benzynie (na zimnym silniku), że jak wcisne więcej niż 2cm gazu to następuje szarpanie, dławienie, jakby brakowało paliwa (obchodząc się a gazem bardzo delikatnie - szrpanie nie występuję), jak się nagrzeje to jest ok. Mam LPG (2 gen i blos) i tutaj nic takiego się nie dzieje.
Wymieniłem świece, kable, filtr paliwa - problem nadal występuje
Wtryski, sonda, przepływomierz (czyli to co podejrzewam nie jest używane podczas jazdy na LPG) wydaje się, że jest ok - bowiem po rozgrzaniu silnik ma moc i nie dławi się na żadnym zakresie obrotów...
Czyżby to był czujnik temperatury ? Jak go sprawdzić ? Ktoś miał podobne objawy ?
Dodam, że kiedyś było wszystko w porządku.. to się stało po długim i częstym jeżdzeniu na LPG, a rzadkim na PB
Mami taki objaw podczas jazdy na benzynie (na zimnym silniku), że jak wcisne więcej niż 2cm gazu to następuje szarpanie, dławienie, jakby brakowało paliwa (obchodząc się a gazem bardzo delikatnie - szrpanie nie występuję), jak się nagrzeje to jest ok. Mam LPG (2 gen i blos) i tutaj nic takiego się nie dzieje.
Wymieniłem świece, kable, filtr paliwa - problem nadal występuje
Wtryski, sonda, przepływomierz (czyli to co podejrzewam nie jest używane podczas jazdy na LPG) wydaje się, że jest ok - bowiem po rozgrzaniu silnik ma moc i nie dławi się na żadnym zakresie obrotów...
Czyżby to był czujnik temperatury ? Jak go sprawdzić ? Ktoś miał podobne objawy ?
Dodam, że kiedyś było wszystko w porządku.. to się stało po długim i częstym jeżdzeniu na LPG, a rzadkim na PB
Dla mnie problem jasny. Pewnie zajechałes pompę paliwa. Nawet jeżdżąc na gazie trzeba mieć co najmniej 1/4 baku.
Do tego wtryski pewnie się zastały i nie podaje dobrze benzyny
Do tego wtryski pewnie się zastały i nie podaje dobrze benzyny
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 20:05 przez bombel, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej na zimnym przy 2kRPM nie osiąga max czasu wtrysku. dev02, zacznij od prostych rzeczy: zresetuj mapę benzynową (klema na 24h out) jak to nie pomoże, to zakręć butle od gazu (lub wyjeździj log do końca), dalej pojeździj trochę na pb, żeby wtryski wyczyścić a na końcu sprawdź jakie ciśnienie daj pompa paliwa.
Może być tak, że wtryski pb leją na zimnym (wtedy korekty nie działają) i go zalewa.
Może być tak, że wtryski pb leją na zimnym (wtedy korekty nie działają) i go zalewa.
no ok, jest to też jakiś argument, nie wypada się z moderatorem spierać
ale.. sądziłem, że ciśnienie pompowanego paliwa przy 6-7 tys obrotów z pedałem gazu w podłodze na ciepłym silniku jest jednak mimo wszystko większe niż przy 2 tys obrotów i gazem wciśniętym na 2 cm na ssaniu...
może się mylę, nie popieram tego niczym poza chłopskim rozumem
ale.. sądziłem, że ciśnienie pompowanego paliwa przy 6-7 tys obrotów z pedałem gazu w podłodze na ciepłym silniku jest jednak mimo wszystko większe niż przy 2 tys obrotów i gazem wciśniętym na 2 cm na ssaniu...
może się mylę, nie popieram tego niczym poza chłopskim rozumem
to jest bardzo możliwe, bowiem czuć mocno benzyną w spalinach.. tylko pytanie czy specyfik do czyszczenia (typu STP itp) tutaj coś pomoże ?ulisses pisze:Może być tak, że wtryski pb leją na zimnym (wtedy korekty nie działają) i go zalewa.