[N15] Almera n15 nie odpala na ciepłym silniku

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
lukas79
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-11-30, 12:25
Lokalizacja: Krosno

[N15] Almera n15 nie odpala na ciepłym silniku

Post autor: lukas79 » 2013-11-30, 12:56

Witam Wszystkich obecnych na forum.
Mam problem ze swoją almerą N15 z 96 r, silnik 1,4 75 KM.
Problem jest następujący :
kiedy np. rano odpalam zimny silnik to samochód odpala bez najmniejszego problemu ale problem zaczyna się po przejechaniu nim jakichś 10 km i zgaszę zostawię go na jakieś 5 min i chce odpalić go ponownie , wtedy rozrusznik kręci normalnie a silnik nie daje znaku życia
czasem tylko lekko szarpnie ale nie odpali . Kiedy zostawię go na jakieś 20 do 30 min i ponownie spróbuje odpalać to silnik odpala za pierwszym razem . Co może być tego przyczyną ? . Kiedy kiedy samochód nie chce odpalać to check engine nie mruga więc immobilizer nie blokuje odpalenia silnika , po włączeniu zapłonu słychać jak pompka dobija paliwo . Samochód czasem szarpie przy dodawaniu gazu i kiedy to mam miejsce to przeważnie po jego zgaszeniu występują takie objawy. Dodam że ostatniej zimy samochód tak samo zachował się jakieś 4 razy ale zima się skończyła i problem znikł . Na wiosnę wymieniłem filtr paliwa i powietrza bo myślałem że może filtr był już przybrudzony i było fajnie do czasu kiedy pojawiły się pierwsze mrozy i almera znowu nie chce odpalać :( .
Z góry dziękuje za wszelką pomoc .

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-11-30, 14:35

Zwykle w takiej sytuacji zaczął bym od świec, natomiast ostatnio znajomy miał podobny problem i uszkodzony był czujnik położenia wału.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

lukas79
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-11-30, 12:25
Lokalizacja: Krosno

Post autor: lukas79 » 2013-12-01, 13:18

kolego Misiek wiesz gdzie jest zlokalizowany czujnik położenia wału w tej almerze ?
bardzo prosił bym o pomoc ponieważ nie mam pojęcia gdzie go szukać .

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-12-01, 13:38

odpisałem Ci na pw, ale wrzucę to też tutaj:

cytat z SN:
(...) Zastosowano czujnik optoelektroniczny umiesz^
czony w aparacie zapłonowym na końcu wałi|
rozrządu zaworów wylotowych. Tarcza czujnika^
obracająca się razem z wałem rozrządu, zawieraj
cztery szczeliny rozmieszczone co 90°, przesu*,
wające się między diodą elektroluminescencyj-j
ną i fotodiodą, która przekazuje (przez układ!
formujący) do elektronicznego urządzenia steru-!
jącego silnika sygnał prostokątny o amplitudzie'
5 V i częstości proporcjonalnej do prędkości!
obrotowej silnika. i
Położenie diod względem szczelin w tarczy i
jest tak dobrane, że przekazywane sygnały
odpowiadają górnym martwym położeniom tłoków
w cylindrach. Jedna ze szczelin jest nieco
szersza i pozwala zidentyfikować GMP tłoka
pierwszego cylindra. Na wirującej tarczy, na
średnicy większej niż opisane cztery szczeliny,
znajduje się 360 szczelin rozstawionych co 1°.
Przekazywane za ich pośrednictwem impulsy
służą do określania chwilowej prędkości obrotowej
silnika.
Oznaczenie barwne złącza: szare.
Napięcie zasilania: 12 V.

(...)

[ Dodano: 2013-12-01, 13:44 ]
aa i standardowo w takim przypadku czyszczenie przepływki i przepustnicy nie zaszkodzi.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
słoma79
fanatyk nissana
Posty: 1355
Rejestracja: 2009-12-09, 19:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: słoma79 » 2013-12-01, 16:13

czujnik temperatury (ten który podaje do ECU) walnięty i zalewa silnik, bo podaje złą temperaturę...miałem to samo u siebie 2 lata temu...parę złotych i po problemie :)
Pozdrawiam Słoma79

Z nissanem od 27.03.2009

www.emilka.org.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-12-01, 16:18

Także w pierwszej kolejności obstawiam czujnik temp. (ten dwupinowy) :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”