czasami pojawia się na forum pytanie, jak rozpoznać co który licznik w P11/WP11 posiada (zazwyczaj dotyczy to pytania o komputer pokładowy). Z tego co się zorientowałem w temacie i bazując na informacjach z forum i internetu, to w wersjach benzynowych (i tylko na nich obecnie się skupię, diesel musi poczekać )występowały 4 wersje liczników. Zbierając wszystko w jedno miejsce:
1)licznik podstawowy
(zdjęcie zapożyczone z aukcji nr 2963692060 i wykadrowane - jakby ktoś podesłał własne zdjęcie to będę wdzięczny)
Jest to podstawowy licznik, który będzie naszym licznikiem wyjściowym i porównawczym. Najczęściej spotykany w 1.6, choć i w 2.0 da się go czasami odnaleźć.
2)licznik 3-funkcyjny
Ten jest w sumie najczęściej występujący i najłatwiej go dostać na serwisach aukcyjnych, czy ogłoszeniowych. Występował w 1.6 i 2.0. Wyposażony dodatkowo w kontrolkę niezamkniętych drzwi oraz niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy (obie po lewej stronie licznika). Co nas bardziej interesuje to prawy wyświetlacz obejmujący tutaj zegarek, termometr i datę. Zmiany pomiędzy tymi parametrami dokonuje się "magicznym" przyciskiem na końcu przełącznika od wycieraczek.
3)licznik z SE (pełny komputer pokładowy w p11/wp11)
Najbardziej rozbudowana wersja licznika. Występowała na pewno w 2.0 w wersji wyposażenia SE (ale patrząc obecnie po ofertach sprzedaży także w innych wersjach?). Na wyposażeniu kontrolka niezamkniętych drzwi oraz niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy (tak jak w liczniku 2))
Prawy wyświetlacz obejmuje zaś:
- zegarek
- temperaturę
- przejechaną odległość (de facto drugi tymczasowy licznik kilometrów obok tego występującego na lewym wyświetlaczu pod przebiegiem całkowitym pojazdu)
- kilometry możliwe do przejechania (do wyczerpania paliwa)
- średnie spalanie
- średnią prędkość
- czas podróży
Co ciekawe, nie znalazła tutaj zastosowania funkcja "data"... Zmian pomiędzy funkcjami dokonuje się oczywiście "magicznym" przyciskiem opisanym powyżej.
3a)pełen licznik z diesla (pełny komputer pokładowy w p11/wp11)
Ot, podobno ktoś słyszał, że ktoś widział takie coś. Niezwykle ciężki do dostania.
Za fotografię dziękuję marlosowi90
funkcje jak w przypadku punktu 3.
4)licznik p11GT (pełny komputer pokładowy w p11gt)
Za fotografię dziękuję Rysiowi83.
Primera p11GT otrzymała własny licznik, który w praktyce w porównaniu do SE różni się jedynie kolorem tarcz (spotykane tylko w GT) i innym wyskalowaniem prędkościomierza (do 240km/h) i obrotomierza (do 9k).
Powyższe są oczywiście licznikami w wersjach kontynentalnych. Liczniki angielskie można rozpoznać po wyskalowaniu w milach na godzinę (czasami tarcza prędkościomierza wyskalowana jest jednocześnie w km/h i mph, jak również przy prawym wyświetlaczu występuje jednostka mph (tak, licznik wsadzony od anglika będzie pokazywał wszystko w milach).
DRAZIG pisze:Mam licznik z komputerem z wersji angielskiej auta i po podłączeniu od razu pokazywało wszystko co trzeba tyle że w galonach i milach.
Czy liczniki są zamienne? Tak i nie. Nikt do końca nigdy nie posprawdzał, albo przynajmniej nigdzie się tym nie chwalił.
Z pewnością można wsadzić do sr20 licznik oznaczony wyżej jako 3), jeżeli mamy aktualnie licznik 2) (tym samym mamy już "magiczny przycisk"). Wtedy nie powinno byc problemów i cała operacja polega na wyjściu starego licznika i zastąpienia go nowym (sprawdzone m.in. przez zuh'a i przeze mnie ) Wydaje się prawdopodobne, że wsadzenie zamiast 2) licznika od 4)GT, też powinno działać - pozostaje jedynie pytanie, czy prawidłowe będą wskazania prędkościomierza i obrotomierza (wyżej wyskalowany).
Co w przypadku kiedy nie mamy magicznego przycisku, a więc posiadamy licznik 1)?
Ważną informacją jest to, że licznik przebiegu kilometrów w p11/wp11 zapisany jest na stałe w liczniku - wymieniając licznik wymieniamy także całkowity przebieg... Aby zachować aktualny przebieg wypadałoby przeprogramować zawartość odpowiedniej kości, bądź próbować ją przełożyćdawhell pisze: Sam licznik wymienić to pikuś. Problem zaczyna się w momencie wymiany manetki sterowaniem wycieraczek i tym magicznym guzikiem, w moim przypadku nie było pociągnietych dodatkowych przewodów do tego ów magicznego przycisku, ale i do tego doszedłem. Panowie problem zaczął się w momencie iż komputer mój nie miał sterownika do przetwarzania danych. Podsumując musiałbym wymienić komputer z całym osprzętem NATS.
To chyba wszystko. Jeżeli coś pominąłem/przekręciłem to proszę o informację
Dodatkowo odsyłam:
viewtopic.php?p=196820
viewtopic.php?t=9258
Pozdrawiam