[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
onyxx
Pompa od VE jak najbardziej pasuje i da się ją zaadoptować do DE. Wszystko jest w poniższym temacie
http://www.sr20-forum.com/howto-s/24618 ... ained.html
Shadows Dzięki za dobre słowo. Oby ten sen się ziścił
Coobcio Również to rozwiązanie jest brane pod uwagę. Wszystko jednak zależy od $$
Pompa od VE jak najbardziej pasuje i da się ją zaadoptować do DE. Wszystko jest w poniższym temacie
http://www.sr20-forum.com/howto-s/24618 ... ained.html
Shadows Dzięki za dobre słowo. Oby ten sen się ziścił
Coobcio Również to rozwiązanie jest brane pod uwagę. Wszystko jednak zależy od $$
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No i VE ma wydajną pompę oleju oraz dodatkowy natrysk oleju na denka tłoków coby nie puchły przy wysokim EGT jakie generują silniki turbo
Nie ma co się zastanawiać - rób wyprzedaż garażową i pobieraj VE
Nie ma co się zastanawiać - rób wyprzedaż garażową i pobieraj VE
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No gdzie no poco, jak piec nie tykany nie rozbeirany to bezawaryjnie te 300KM przyjmie
Ps. Całkowita seria VE + dołożone turbo jakieś chińskie T3/7065 od ponad roku bezawaryjnie śmiga a gość jest katem mordercą nie spotykanym wśród NAS
Silnik nie odprężany taki jaki przyszedł z krakowa tylko to wspomniane turbo...
Hehe fajną rekomendacje tej suszarki chłopaką zapodałem przy okazji:
http://www.re5pect.pl/turbosprezarka-t3-70.html
Ps. Całkowita seria VE + dołożone turbo jakieś chińskie T3/7065 od ponad roku bezawaryjnie śmiga a gość jest katem mordercą nie spotykanym wśród NAS
Silnik nie odprężany taki jaki przyszedł z krakowa tylko to wspomniane turbo...
Hehe fajną rekomendacje tej suszarki chłopaką zapodałem przy okazji:
http://www.re5pect.pl/turbosprezarka-t3-70.html
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dokładnie to miałem na myśli Przecież napisałem, że nei podejdzie bezpośrednio. Potrzebny jest napęd pompy i koło pasoweRyba pisze:onyxx
Pompa od VE jak najbardziej pasuje i da się ją zaadoptować do DE. Wszystko jest w poniższym temacie
Robienie softa z VE bym odpuścił, już lepiej mieć fajne NA. Jak ma być nie za wiele dmuchane to bym wsadził tłoki i korby z DET żeby się nie martwić, że za chwilę coś klęknie.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Do 300KM nie ma w ogóle co dotykać się do seryjnego VE bo więcej się spsuje jak poprawi
Cel 330-340KM and UP to tłoki z DET...
A jak wolnossaczek to minium coś takiego:
Ale to drożej wyjdzie taki zgrzebany N/A
Cel 330-340KM and UP to tłoki z DET...
A jak wolnossaczek to minium coś takiego:
Ale to drożej wyjdzie taki zgrzebany N/A
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
tloki z det maja pierscienie 3mm/1,3mm/1.3mm?? podobno sa takie same jak w p11(wymiary rozmiary polki tlokowe etc), jak nie są podcinane denka pod zawory to chyba dal bym tloki z p10/sunny gti, sa masywniejsze, szersza tuleja sworznia, grubsze scianki tloka i pierscienie tanie i grubsze bo 3x1,5x1,5
mi daje to takie pojecie, ze jak cos grube to mocne:)
oczywiscie teoretyzuje teraz... a sam skladam sr z lekkim ukladem walu korbowego z p11 i tlokami sunny gti
mi daje to takie pojecie, ze jak cos grube to mocne:)
oczywiscie teoretyzuje teraz... a sam skladam sr z lekkim ukladem walu korbowego z p11 i tlokami sunny gti
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
SR20DET ma takie same pierścieinie jak SR20DE z P10, N14...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tak jest, te cienkie były w P11, N15 i w SR20VE...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Także nie zapomnijcie że SR20VE ma lepszy wał od SE20DE czy SR20DET - lżejszy lepiej pod wysokie obroty i mniejsze obciążenia przez to dostaje
Tak samo jak nie masz zamiaru przekraczać 450Nm to pozostawił bym seryjne korby z VE są znacznie lżejsze od tych z DET.
Do mojego GTi-R właśnie taki silniczek będę składać - oszczędny ale przemyślany tylko że zamiast tłoków z DET zapodam kuciznę CP Pistons...
Tak samo jak nie masz zamiaru przekraczać 450Nm to pozostawił bym seryjne korby z VE są znacznie lżejsze od tych z DET.
Do mojego GTi-R właśnie taki silniczek będę składać - oszczędny ale przemyślany tylko że zamiast tłoków z DET zapodam kuciznę CP Pistons...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
VE nie ma wcale lepszego wału od DE czy DET. Stwierdzenie "lepsze" jest bardzo subiektywne. Lżejszy nie znaczy lepszy, a już tym bardziej w doładowanym silniku i wysoko kręconym. Wał, który ma więcej przeciwwag jest lepiej wyważony i wpada w mniejsze wibracje przy wysokich RPM, jest też mnie na wichrowanie - jest mniej plastyczny (mniejsze siły na niego działąją). Żeby było ciekawiej to w SR20VE 20V powrócono do wału z 8 przeciwwagami. Blok i podpory wału w SR20 są tak skonstruowane, że w bardzo dużym stopniu odciążają wał. W silnikach Hondy k20, wersji 160hp (A3) wał jest 4CW i kręci się do 7500rpm, w wersjach 200hp> (A1, A2, Z3) 8-9k rpm użyto 8CW. Na pewno będzie uczucie lepszego wkręcania się silnika mającego 4cw, ale ten sam efekt można uzyskać zakładając lżejszy zamach przy 8CW. Korba z VE nie przyjmie dużo Nm, zwłaszcza przy niskich obr. i nie ma co jej porównywać do korby z DET. Lepiej zbudować dobry motor od razu niż potem się szczypać, że może się coś zesrać.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
O Kurczaki tak przeglądam moje fotki z budowy mojego EX SR20VE bazującego na SR16VE no i jaja bo w 1.6-tce jest 8 przeciwag
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Tak dostałem, Dzięki
Kurczaki chłopaki heh ale namieszaliście. Oboje macie zajebistą wiedzę więc może trochę konkretów
Mój pan jest taki:
Mam drugi silnik z 100nx gti od Pawła100NX zupełnie seryjny, nierozbierany brak uszkodzeń mechanicznych. Jeździł na doładowaniu. Ponad rok temu wymieniane panewki ( profilaktycznie ). Chciałbym zbudować na jego bazie silnik do swojego auta.
Ze swojej obecnej jednostki chce zabrać tylko głowicę z górnym kolektorem ssącym którą mam po pełnym portingu oraz wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworowych
I teraz tak... rozważam,
Plan numer 1
- głowica moja ( lowport )
- blok:
a) Tłoki mam z DET by Pulsar
b) korby z SR20
c) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
d) nowa pompa oleju z VE
Plan numer 2
- głowica moja ( lowport )
- blok od onyxx Avenir-a ( ewentualne honowanie )
a) Natryski na denka
b) pompa oleju z Avenira - Pytanie czy ta pompa jest taka sam jak w GTiR ? Jaki ma rozmiar koła zębatego
c) Tłoki mam z DET by Pulsar
d) korby z SR20
e) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
Plan numer 3
- kupić VE
- Wsadzić Tłoki z DET by Pulsar
Po waszych doświadczeniach, z czym się wiąże honowanie. Warto to zrobić Będę mógł nadal wsadzić ori tłoki z Pulsara Co z pierścieniami
Nie chce się rozczarować kolejny raz. Autko ma oscylować w okolicy tych 300 km nie więcej. Doładowanie 0,8 ~ 0,9 bara. Taki miałem plan od zawsze.
Ma mnie w końcu cieszyć jazdą a nie tylko grzebaniem i rozważaniem a co tu zrobić by było ok.
Kurczaki chłopaki heh ale namieszaliście. Oboje macie zajebistą wiedzę więc może trochę konkretów
Mój pan jest taki:
Mam drugi silnik z 100nx gti od Pawła100NX zupełnie seryjny, nierozbierany brak uszkodzeń mechanicznych. Jeździł na doładowaniu. Ponad rok temu wymieniane panewki ( profilaktycznie ). Chciałbym zbudować na jego bazie silnik do swojego auta.
Ze swojej obecnej jednostki chce zabrać tylko głowicę z górnym kolektorem ssącym którą mam po pełnym portingu oraz wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworowych
I teraz tak... rozważam,
Plan numer 1
- głowica moja ( lowport )
- blok:
a) Tłoki mam z DET by Pulsar
b) korby z SR20
c) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
d) nowa pompa oleju z VE
Plan numer 2
- głowica moja ( lowport )
- blok od onyxx Avenir-a ( ewentualne honowanie )
a) Natryski na denka
b) pompa oleju z Avenira - Pytanie czy ta pompa jest taka sam jak w GTiR ? Jaki ma rozmiar koła zębatego
c) Tłoki mam z DET by Pulsar
d) korby z SR20
e) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
Plan numer 3
- kupić VE
- Wsadzić Tłoki z DET by Pulsar
Po waszych doświadczeniach, z czym się wiąże honowanie. Warto to zrobić Będę mógł nadal wsadzić ori tłoki z Pulsara Co z pierścieniami
Nie chce się rozczarować kolejny raz. Autko ma oscylować w okolicy tych 300 km nie więcej. Doładowanie 0,8 ~ 0,9 bara. Taki miałem plan od zawsze.
Ma mnie w końcu cieszyć jazdą a nie tylko grzebaniem i rozważaniem a co tu zrobić by było ok.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wszystkie DET miały męskie pompy oleju czy to z 200SX S14 czy z GTI-R...
Jak ma być męsko i bez bawienia się w VE to bym zapodał dół cały od Onyxa czyli:
Normalny SR20DET z natryskiem oleju i mocną pompą oleju a na to położył twój łep.
Odrazu wyjście będziesz mieć na wodę i olej elegancko od przodu
Jak ma być męsko i bez bawienia się w VE to bym zapodał dół cały od Onyxa czyli:
Normalny SR20DET z natryskiem oleju i mocną pompą oleju a na to położył twój łep.
Odrazu wyjście będziesz mieć na wodę i olej elegancko od przodu
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ładując blok od Avenira, lub VE zyskujesz natrysk na denko tłoka co wg mnie jest bardzo pożyteczną rzeczą. Ładujać blok z VE nie masz dolnego wzmocnienia bloku. Pompa z Avenira wg mojej opinii jest taka sama jak w DE - na pewno bliżej jej do niej niż do pompy z GTiR. Żeby założyć pompę od VE czy GTiR, oprócz napędów pompy i kól pasowych trzeba mieć jeszcze odpowiedni smok - ten z DE się nie nadaje. Honowanie warto zrobić, likwiduje wszystkie wzdłużne mikoryski, których gołym okiem czasem ciężko zobaczyć - po tej operacji jak najbardziej te tłoki co były dadzą radę.Ryba pisze:Tak dostałem, Dzięki
Kurczaki chłopaki heh ale namieszaliście. Oboje macie zajebistą wiedzę więc może trochę konkretów
Mój pan jest taki:
Mam drugi silnik z 100nx gti od Pawła100NX zupełnie seryjny, nierozbierany brak uszkodzeń mechanicznych. Jeździł na doładowaniu. Ponad rok temu wymieniane panewki ( profilaktycznie ). Chciałbym zbudować na jego bazie silnik do swojego auta.
Ze swojej obecnej jednostki chce zabrać tylko głowicę z górnym kolektorem ssącym którą mam po pełnym portingu oraz wymianie uszczelniaczy i prowadnic zaworowych
I teraz tak... rozważam,
Plan numer 1
- głowica moja ( lowport )
- blok:
a) Tłoki mam z DET by Pulsar
b) korby z SR20
c) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
d) nowa pompa oleju z VE
Plan numer 2
- głowica moja ( lowport )
- blok od onyxx Avenir-a ( ewentualne honowanie )
a) Natryski na denka
b) pompa oleju z Avenira - Pytanie czy ta pompa jest taka sam jak w GTiR ? Jaki ma rozmiar koła zębatego
c) Tłoki mam z DET by Pulsar
d) korby z SR20
e) wał 8CW z 100nx gti w zależności od stany i wymiarów chciałbym zostawić w nominale. Jeżeli będzie potrzeba zrobimy I szlif i luźne pasowanie około 0,004~0,005
Plan numer 3
- kupić VE
- Wsadzić Tłoki z DET by Pulsar
Po waszych doświadczeniach, z czym się wiąże honowanie. Warto to zrobić Będę mógł nadal wsadzić ori tłoki z Pulsara Co z pierścieniami
Nie chce się rozczarować kolejny raz. Autko ma oscylować w okolicy tych 300 km nie więcej. Doładowanie 0,8 ~ 0,9 bara. Taki miałem plan od zawsze.
Ma mnie w końcu cieszyć jazdą a nie tylko grzebaniem i rozważaniem a co tu zrobić by było ok.
Do wszystkich opcji brakuje korb z DET, które by stworzyły w całości pełnoprawnego DET (jeżeli uwzględniasz natrysk oleju).
Wg mojej opinii zawsze lepszy będzie DET od DE+T, pozostaje pewna rezerwa w razie wzrostu apetytu i spokój sumienia. Nie trzeba będzie na silę osłabiać mapy żeby zdjąć teoretyczny "nadmiar" Nm, który słabszą korbę mógłby zgiąć. W myśl zasady - setup jest tak mocny jak jego najsłabszy element.
Ja nie jestem zwolennikiem dużych sprężarek. Może i finalnie moc osiągają taką samą przy niższych doładowaniach, ale pełen przeciąg w okolicach 4k obr i wyżej to dla mnie nieporozumienie - podobnie brak ciosu. W FWD też są sposoby, żeby nad tym odpowiednio zapanować i przenieść to na asfalt
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Do VE mozna dołożyć to dolne wzmocnienie - ja tak u siebie zrobiłem dwano dwano temu wsio pnp tylko że wzmocnienie (podporę aluminiową) trzeba przełożyć wraz ze śrubami z SR20DE...
Niektóre DE miały duże pompy jak SR20DET - widać to gołym okiem
Warto będzie dać na planowanie jak blok i pompa oleju nie jest tego samego pochodzenia by całość wyrównali.
Będzie dobrze ryba nie rozkminiaj już tak
Niektóre DE miały duże pompy jak SR20DET - widać to gołym okiem
Warto będzie dać na planowanie jak blok i pompa oleju nie jest tego samego pochodzenia by całość wyrównali.
Będzie dobrze ryba nie rozkminiaj już tak
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Pompa SR20DE i DET nie różni się niczym Rozebrałem kilka tych pomp i o ile z zewnątrz delikatnie się różniły to napęd pompy miały ten sam, a to o tym decyduje wydajność pompy. Robiłem rewizje pomp FWD i RWD - przekrój poszukiwań spory. Więc Kuba proszę nie wprowadzaj w błąd Jedynym wyjątkiem jest pompa z GTiR (największa wydajność) i VE (słabsza od GTiR ale największe ciśnienie). Gołym okiem to można dziewczyny oglądać
Tu się zgadzamCoobcio pisze:Do VE mozna dołożyć to dolne wzmocnienie - ja tak u siebie zrobiłem dwano dwano temu wsio pnp tylko że wzmocnienie (podporę aluminiową) trzeba przełożyć wraz ze śrubami z SR20DE...
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Miodzio lodzio Panowie miodzio lodzio
Decyzja już zapadał zapewne, z pewnością zestaw onyxx już nie bawem będzie u mnie
Dyskusja ta temat prac nad nowym piecem jeszcze nie raz będzie kwitła.
W chwili obecnej autko zostało trochę odciążone i 80% przygotowane do następnego etapu.
Prawy próg jeszcze jest zdrowy
Z lewym jest gorzej ...
Kolejna czynności która wypada zrobić, to zabezpieczenie całego wnętrze obklejenie szyb wnęk. Szlifierka oscylacyjna w dłoń i jedziemy
Decyzja już zapadał zapewne, z pewnością zestaw onyxx już nie bawem będzie u mnie
Dyskusja ta temat prac nad nowym piecem jeszcze nie raz będzie kwitła.
W chwili obecnej autko zostało trochę odciążone i 80% przygotowane do następnego etapu.
Prawy próg jeszcze jest zdrowy
Z lewym jest gorzej ...
Kolejna czynności która wypada zrobić, to zabezpieczenie całego wnętrze obklejenie szyb wnęk. Szlifierka oscylacyjna w dłoń i jedziemy
Ryba teraz musi być dobrze,mam nadzieję że w końcu będzie śmigał,co do progu,u mnie też ciut zaczęło się pojawiać jakoś z 4 lata temu,ale jak pospawasz i pomalujesz polecam rozgrzać jakiś gęsty olej wraz z fluidolem do profili zamkniętych,wstrzyknąć to w progi sprężarka i naprawde już korozja ich nie ruszy,tak zrobiłem w mojej,stary ale skuteczny sposób
do konserwacji profili zamknietych sa tez gotowe preparaty np Boll, 3m, ja osobiscie polecam wurth. Z rozgrzewaniem oleju tak jak pisze Chemik bedzie dobrze ale jaka mamy pewność że taka mieszanina ma wlasciwosci antykorozyjne?? owsze, jakos powloka zabezpieczy powierzchnie przed wodą i tlenem i chyba tylko tyle,
trzeba pamietac ze nawet najtanszy preparat np Boll'a jest masą żywiczną, twardnieje pod wplywem powietrza, a w sobie ma ww srodki antykorozyjne, wiec nie tylko zabezbiecza na sposob mechaniczny.
I tak warto prysnąć progi, drzwi, ranty nadkoli, wnęki bagażnika, kielichy, słupki ABC, maskę i tylną klapę, każdą inną korozję podwozia wyskrobać szczota i flexem (polecam krążki z włukna ściernego-35zl) i potem na to farba okrętowa choć nawet hammerek poradzi (kupuje cos podobnego nazywa sie Silver mont, jest mniej gęste od hammerka wiec mozna nakladac pistoletem) jak wysztko wyschnie oczywiście na to bitex, i na koniec zeby ladnie wygladalo mozna kupic najtanszy akryl, np renolak czy co kolwiek innego i wypsikać pistoletem po baranie.
Rdza zawsze wyjdzie, my mozemy jej tylko tą możliwość utrudniać, konserwacja wymaga odnawiania najlepiej po kazdej zimie
trzeba pamietac ze nawet najtanszy preparat np Boll'a jest masą żywiczną, twardnieje pod wplywem powietrza, a w sobie ma ww srodki antykorozyjne, wiec nie tylko zabezbiecza na sposob mechaniczny.
I tak warto prysnąć progi, drzwi, ranty nadkoli, wnęki bagażnika, kielichy, słupki ABC, maskę i tylną klapę, każdą inną korozję podwozia wyskrobać szczota i flexem (polecam krążki z włukna ściernego-35zl) i potem na to farba okrętowa choć nawet hammerek poradzi (kupuje cos podobnego nazywa sie Silver mont, jest mniej gęste od hammerka wiec mozna nakladac pistoletem) jak wysztko wyschnie oczywiście na to bitex, i na koniec zeby ladnie wygladalo mozna kupic najtanszy akryl, np renolak czy co kolwiek innego i wypsikać pistoletem po baranie.
Rdza zawsze wyjdzie, my mozemy jej tylko tą możliwość utrudniać, konserwacja wymaga odnawiania najlepiej po kazdej zimie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
majchrzok, dzięki za link. Na pewno się przyda
[ Dodano: 2013-11-25, 07:05 ]
Kolejny weekend i kolejne wyzwania. Razem z Kamilem zabraliśmy się za podłogę, nadkola i progi.
Na szczęście nie było aż tak tragicznie jak myślałem. Przy takich pracach można odkryć wiele kwiatków jakie zakryła duża ilość szpachli po ostatnich pracach lakierniczych. Szczegóły w poniższych fotach
Zagadka - co przedstawia zdjęcie poniżej
[ Dodano: 2013-11-25, 07:05 ]
Kolejny weekend i kolejne wyzwania. Razem z Kamilem zabraliśmy się za podłogę, nadkola i progi.
Na szczęście nie było aż tak tragicznie jak myślałem. Przy takich pracach można odkryć wiele kwiatków jakie zakryła duża ilość szpachli po ostatnich pracach lakierniczych. Szczegóły w poniższych fotach
Zagadka - co przedstawia zdjęcie poniżej