Jaki plan na 140 KM z GA16DE?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Jaki plan na 140 KM z GA16DE?
Chce zrobic 140 KM z GA16DE. Swój plan modyfikacji mam jednak nie będe go podawał aby nie sugerować odpowiedzi. Czekam teraz na wasze pomysły.
Ps. Na chwilę obecną nie interesuje mnie swap więc rady w stylu "zrób swapa na SR20DE" na razie odpadają.
Ps. Na chwilę obecną nie interesuje mnie swap więc rady w stylu "zrób swapa na SR20DE" na razie odpadają.
tak się kiedyś zastanawiałem, czy obróbka głowicy coś ala na te w SR dałaby % podobne przyrosty?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Doprężyć trzeba by męsko i agresywne wałki dać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
delus8307, po podobnych modach jakiś czas temu uzyskano coś koło 125 km o ile mnie pamięc nie myli...
MacGayver, Ty coś masz dodatkowo wykonane? czy faktycznie zmienna faza Twojego silnika robi taką robote?
MacGayver, Ty coś masz dodatkowo wykonane? czy faktycznie zmienna faza Twojego silnika robi taką robote?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Najwyższy wynik jaki miałem był 130KM, później według hamowni było coraz gorzej, a wyniki i czasy były coraz lepsze po zrobionych dalszych modach, także póki co przestałem się opierać na hamowniach.
majchrzok, głowicę i blok mam całkowicie nieruszoną. kolektor, reszta wydechu, porting i polerka kolektora ssącego, przepustnica z Maximy, wtryski z Maximy, przepływka z Maximy, stożek, Ecumaster3 no i zmienna faza. Nic więcej nie mam, chyba że o czymś zapomniałem Myslę, że sporą robotę poza mocą robi na pewno waga - 840kg
majchrzok, głowicę i blok mam całkowicie nieruszoną. kolektor, reszta wydechu, porting i polerka kolektora ssącego, przepustnica z Maximy, wtryski z Maximy, przepływka z Maximy, stożek, Ecumaster3 no i zmienna faza. Nic więcej nie mam, chyba że o czymś zapomniałem Myslę, że sporą robotę poza mocą robi na pewno waga - 840kg
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
delus8307, Mac ma silnik "Sentrowki" (jego akurat z Almery X1R)
więc dochodzi też zmienny kąt wałka ssącego.
Ogólnie kolektor dolotowy z silnika NVCS jest bardziej rozwojowy.
Moim zdaniem bez wałków ciężko ogarnąć te 140KM w N/A
Na bank oprócz nich:
-przepustnica 60mm
-MAF z Maxi lub ory wklejony w dolot
-pełny porting oraz planowanie głowicy + ew. większe zawory
-pełny porting kolektora dolotowego
-wydech i dolot zrobiony z głową
-większe wtryski
-na koniec przestawianie wałków, zapłon i strojenie piggy back na hamowni.
To chyba tyle co można zrobić w N/A na tym silniku.
Można oczywiście też zamontować ITB, ale nie wiem jakie to daje przyrosty.
Nigdy się tym nie interesowałem.
więc dochodzi też zmienny kąt wałka ssącego.
Ogólnie kolektor dolotowy z silnika NVCS jest bardziej rozwojowy.
Moim zdaniem bez wałków ciężko ogarnąć te 140KM w N/A
Na bank oprócz nich:
-przepustnica 60mm
-MAF z Maxi lub ory wklejony w dolot
-pełny porting oraz planowanie głowicy + ew. większe zawory
-pełny porting kolektora dolotowego
-wydech i dolot zrobiony z głową
-większe wtryski
-na koniec przestawianie wałków, zapłon i strojenie piggy back na hamowni.
To chyba tyle co można zrobić w N/A na tym silniku.
Można oczywiście też zamontować ITB, ale nie wiem jakie to daje przyrosty.
Nigdy się tym nie interesowałem.
Jednego swapa już robiłem, co prawda w innym aucie i bardziej skomplikowanego. Chciałbym teraz spróbować swoich sił w modowaniu aktualnego silnika.MagicalFire pisze:powiedz mi tylko jedno czemu nie swap
Kompresor i turbo nie wchodzą w grę - tylko N/A.BaSsGrU pisze:Kompresorem będzie najłatwiej i najtaniej zrobić taką moc
Z moich wyszukiwań wychodzi, że w miarę tanim kosztem można zrobić z tego silnika około 120-130KM
Czyli:
- wałki GA16DS
- lekki porting głowicy i kolektora
- większa przepustnica
- dobry dolot
- wydech 4-2-1 + reszta do końca zrobiona od nowa
- zmiany w układzie zasilania typu większe wtryski, wydajniejsza pompa, regulator ciśnienia paliwa + świnia
Na 140-150KM koszty idą lawinowo w górę:
- dedykowane ostrzejsze wałki + regulowane kółka
- mocny porting głowicy + podniesienie stopnia sprężania do około 11.5
- większe zawory
- ITB
- wydech 4-2-1 + reszta
- wydajniejsza pompa + regulator ciśnienia paliwa
- strojenie świnią na hamowni - ustawienie wałków, dolanie paliwa, przestawienie zapłonu
- do tego dochodzi sprzęgło które zapewne przy takiej mocy już się podda
Szacunkowy koszt 140-150KM wychodzi więc około 9-10 tys. pln przy założeniu, że większość robimy we własnym zakresie. Hmm.. trochę dużo.
Sunny na zimę będzie wstawiany do garażu aby kompleksowo doprowadzić go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Zastanawiam się więc co by można było zrobić z silnikiem.
Nie bronię się przed swapem rekami i nogami i świetnie zdaję sobie sprawę, że tuning takiego silnika jest z ekonomicznego punktu widzenia kompletnie nie opłacalny. Chcę po prostu trochę pobawić się silnikiem i nauczyć czegoś nowego. Poprzedni mój projekt w którym było przebudowane prawie wszystko poczynając od swapa, a na poszerzeniu nadwozia kończąc został sprzedany. Teraz czas na coś nowego z inną marką. Może wspólnie uda nam się dojść do jakiegoś ciekawego rozwiązania, a jak nie to trzeba będzie powiększyć grono użytkowników SR20:)
Pozdrawiam
No właśnie...bombel pisze:Za tyle to wstawiasz VE plus wydech i masz 210 KM
Na razie mam inne rzeczy na głowie - drobna walka z rdzą, hamulce przód, zawieszenie.
Jest jeszcze czas aby wszystko przemyśleć i podjąć decyzję.
Kilka pytań:
Do jakich obrotów można bezpiecznie zakręcić GA16?
Czy można od jakiegoś nissanowskiego silnika przełożyć głowicę na mechanice lub samą mechanikę?
Jak na razie znalazłem wałki do GA16 od świątka - macie namiary na inne źródła?
Najkrótsza skrzynia to ta od GA14?
Vendo - coś ty się tak uparł na to ga16 Tylko szczerze ...
Będziesz startował w jakiś zawodach, polujesz na klasę 1,6 ?
Czytam ten cały temat i nadal Cię nie mogę zrozumieć .
Nawet jeśli osiągniesz swój cel mega kosztami ( potwierdzi to sunniak ) i będziesz miał to 140 km zawsze będziesz z tyłu.
Po pierwsze finansowo - ( Bombel na to zwrócił uwagę ) za koszty poniesione w taki projekt spokojnie kupisz kultowy silnik VE, wystroisz i jeszcze zostanie
Po drugie satysfakcja - logicznie myśląc, wkładam 9k w auto masz tego świadomość, podjeżdżasz pod światła obok honda z B16 i po paru sekundach widzisz jego D.... Co robisz ... Wku***sz się !
Po trzecie żywotność - wielu z nas, licząc w tym siebie, może śmiało Ci powiedzieć, że takie projekty rodzą się w bólu a wydatki nie kończą się wraz z pierwszym odpaleniem - to dopiero początek.
Zastanów się czy jest sens ...
Pozdo
Będziesz startował w jakiś zawodach, polujesz na klasę 1,6 ?
Czytam ten cały temat i nadal Cię nie mogę zrozumieć .
Nawet jeśli osiągniesz swój cel mega kosztami ( potwierdzi to sunniak ) i będziesz miał to 140 km zawsze będziesz z tyłu.
Po pierwsze finansowo - ( Bombel na to zwrócił uwagę ) za koszty poniesione w taki projekt spokojnie kupisz kultowy silnik VE, wystroisz i jeszcze zostanie
Po drugie satysfakcja - logicznie myśląc, wkładam 9k w auto masz tego świadomość, podjeżdżasz pod światła obok honda z B16 i po paru sekundach widzisz jego D.... Co robisz ... Wku***sz się !
Po trzecie żywotność - wielu z nas, licząc w tym siebie, może śmiało Ci powiedzieć, że takie projekty rodzą się w bólu a wydatki nie kończą się wraz z pierwszym odpaleniem - to dopiero początek.
Zastanów się czy jest sens ...
Pozdo
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
niestety nissanowskie 1.6 jest po prostu nie udane, kiepska baza do modów, w swojej klasie niestety ale hondy będą Cię zostawiać daleko z tyłu...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Boro1989, zależy pod jakim względem. co jak co ale jest najbardziej idiotoodpornym motorem w całej gamie silników nissana pozatym uważam, że proste mody takie jak wydech czy dolot dają % podobne przyrosty w GA i SR.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Do tego wałki inne i wydech lepiej ogarnięty i będzie już baardzo fajnie jak na 1.6sznikers99 pisze:Vendo, http://www.coobcio.pl/?p=410 tutaj coobcio zrobił ciekawy projekt który nawet się zwijał
z tym "nieudaniem" silników z serii GA .. to się nie zgodzę .. Są dość mocne i przez to wytrzymują dużo przeróbek (pomijam uturbianie).
Sam wydech i dolot przy moim nędznym DS-ie dał wg hamowni kilkanaśnie KM przyrostu ..
Sam wydech i dolot przy moim nędznym DS-ie dał wg hamowni kilkanaśnie KM przyrostu ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak naprawde to nie wiadomo co zniesie uturbione GA, bo takich projektow jest niewiele na swiecie. zrobione z glowa powinno zniesc wiele patrzac na bezawaryjnosc tej jednostki.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859