Uniwersalne zawieszenie gwintowane
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zapytaj Pume. ma w N15. jedna n14 startuje w GSMP na tym zawieszeniu. chwalił sobie.
zawias ogólnie drogi z racji tego że wkłady Bilsteina nie sa tanie. ale za to mozna serwisować jak coś sie zuzyje. a to istotne bo każdy wie jakie mamy drogi. można sobie zakupić również KYB i jak się z nia cos stanie wywalić do smietnika i kupić nowy:)
ogólnie kto zna firmę Bilstein to wie że to niezniszczalne amory
zawias ogólnie drogi z racji tego że wkłady Bilsteina nie sa tanie. ale za to mozna serwisować jak coś sie zuzyje. a to istotne bo każdy wie jakie mamy drogi. można sobie zakupić również KYB i jak się z nia cos stanie wywalić do smietnika i kupić nowy:)
ogólnie kto zna firmę Bilstein to wie że to niezniszczalne amory
zapewne żaden...
Do konkretów, ma ktoś na wierzchu amortyzator z P11 Bo bez pomiarów to nie ma co kminić
1,2,3,4 to potrzebne wymiary.
Ja to widzę w zasadzie tak jak u Czajnika:
Od dołu: c2, to podkładka z poliuretanu czy teflonu, żeby wyrównać powierzchnię kielicha, następnie tulejka o drobnym gwincie, średnica wewnętrzna "4" + ok2mm, zewnętrzna tyle co by pod sprężynę weszła, P1 i P2 to nakrętki do ściskania sprężyny i kontra, okrągłe z nacięciami, do których trzeba by klucz dorobić na wzór klucza do zawieszeń gwintowanych. Sprężyna to nie wiem, czy potrzeba zmieniać, czy spring z GT da sobie rade pracować ściśnięta. C1 to podkładka tłumiąca na sprężynę również z poliuretanu, od biedy z gumy. Górne mocowanie myślę, że wystarczy fabryczne.
Do konkretów, ma ktoś na wierzchu amortyzator z P11 Bo bez pomiarów to nie ma co kminić
1,2,3,4 to potrzebne wymiary.
Ja to widzę w zasadzie tak jak u Czajnika:
Od dołu: c2, to podkładka z poliuretanu czy teflonu, żeby wyrównać powierzchnię kielicha, następnie tulejka o drobnym gwincie, średnica wewnętrzna "4" + ok2mm, zewnętrzna tyle co by pod sprężynę weszła, P1 i P2 to nakrętki do ściskania sprężyny i kontra, okrągłe z nacięciami, do których trzeba by klucz dorobić na wzór klucza do zawieszeń gwintowanych. Sprężyna to nie wiem, czy potrzeba zmieniać, czy spring z GT da sobie rade pracować ściśnięta. C1 to podkładka tłumiąca na sprężynę również z poliuretanu, od biedy z gumy. Górne mocowanie myślę, że wystarczy fabryczne.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias to rozwiazanie ne będzie dobrze działać
1.spręzyny fabryczne maja inne zakończenia- trzeba przerobić
2. spręzyna musi mieć jakies osadzenie bo inaczej będzie sie przesuwać
3 te podkładki teflonowe - nie do końca rozumiem po co generować koszty dolna C2 jest kompletnie bez sensu
4. i podstawowy bład . ograniczyłeś skok amortyzatora górne mocowanie przy posadzeniu samochodu na glebe moze dobijać do tulei gwintowanej
1.spręzyny fabryczne maja inne zakończenia- trzeba przerobić
2. spręzyna musi mieć jakies osadzenie bo inaczej będzie sie przesuwać
3 te podkładki teflonowe - nie do końca rozumiem po co generować koszty dolna C2 jest kompletnie bez sensu
4. i podstawowy bład . ograniczyłeś skok amortyzatora górne mocowanie przy posadzeniu samochodu na glebe moze dobijać do tulei gwintowanej
Ad. 1czajnik pisze:Arias to rozwiazanie ne będzie dobrze działać
Wiem, sprężyny fabryczne nie są płaskie dlatego, żeby je zastosować potrzebne byłyby jakieś podkładki, żeby fedra osiadła centrycznie
Ad. 2
Góra sprężyny trzyma się w OEM kielichu, dół trzeba by albo odpowiednio wyprofilować tulejkę, albo podkładkę
Ad. 3
Podkładka C2, wydawało mi się że byłaby dobra, żeby tulejka nie tłukła po amortyzatorze, ale ok przemyślałem, to będzie na tyle sztywne, że nie potrzebna
Ad. 4
Ta tuleja ma mieć długości niewiele więcej niż wymiar "2", narysowałem go większym, żeby było wiadomo o co chodzi, ale bardzo słuszna uwaga, żeby nie walnąć gafy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
odgrzewam gwint do P11 to koszt jakieś 3k , i teraz czy znacie kogoś kto robi gwint na podstawie oryginalnego zawieszenia ? i jak to wygląda ruchowo i cenowo ?
Chciałbym obniżyć więcej niż -40 ale na gwint nie będzie mnie stać jeszcze trochę
Chciałbym obniżyć więcej niż -40 ale na gwint nie będzie mnie stać jeszcze trochę
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie