Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] Problem ze wskazówkami od poziomu paliwa i temperatury

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

[N13] Problem ze wskazówkami od poziomu paliwa i temperatury

Post autor: garygary » 2013-09-23, 09:34

Mam problem ze wskazówkami od poziomu paliwa i temperatury, ogólnie to jest tak:

Rano zimny silnik po nocy, wskazówki działają przez 10 min, potem jak silnik złapie trochę temperatury to wskazówki opadają na dół i już nie wskazują nic.

Sprawdziłem i wyczyściłem kostki i styki - styki dodatkowo podgięte do góry żeby lepiej stykały i nic. Dalej nie działa.

Miał ktoś może podobnie, albo wie czym to może być spowodowane?
Ogólnie to te wskaźniki (paliwo, temp) działają na zasadzie oporników, może ktoś z Was
ma wiedzę na temat elektroniki?
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 20:24 przez garygary, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2013-09-23, 20:29

Wyjmij zegary i zobacz czy kabel masowy z zegarów jest pociągnięty do linki prędkościomierza. Jak tak to zamocuj go bezpośrednio do nadwozia i sprawdź czy pomoże...u mnie w K10 pomogło ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-09-24, 10:16

ok, poszperam. Dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-09-25, 14:05

mi wygląda na zimne luty .. zerknij na wszystkie styki przy zegarach .. i ew.. popraw luty przy wskaźnikach ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-10-12, 12:55

Ani masa (nie ma masy do linki), ani luty. Wczoraj zamontowałem nowe zegary i też du**.
Dziś wyciągnąłem pompę paliwa z pływakiem, sprawdzałem ręką czy coś się dzieje i nic.

Dziwi mnie to, że nie działają dwa wskaźniki na raz, paliwo i temp. Bezpieczniki też ok.
Nie mam już pomysłu co to może być, zaraz posprawdzam jeszcze miernikiem czy dochodzi prąd.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, to....

CZEKAM :shock:

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-10-12, 13:50

Nie malowałeś wskazówek ostatnio ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-10-12, 15:38

Nie, sprawdzałem miernikiem, oporność 42,3 mniej więcej. Pytanie jaka powinna być właściwa?
Ogólnie to wskaźniki waha,temp, są opornikami(?) (Prędkościomierz z linki, obrotomierz podpięty do kostki)
może być tak, że np. jakieś przepięcie zakłóca ich prace? i np. oporność przez to spada, co w efekcie nie daje odczytów poziomu p. i temp?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2013-10-14, 10:21

Znajomy miał podobnie w b12, nie mogliśmy dojść do ładu aż któregoś dnia pojawił się dym z pod deski. Okazało się że przewód w wiązce pod licznikami się przecierał aż w końcu się przetarł i zwarł. Generalnie bardzo ciężkie było by skontrolowanie całej wiązki pod licznikami i sprawdzanie kabli, jeśli masz cierpliwość to spróbuj bo to jedyny sposób wg. mnie.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-10-18, 16:40

Ok, temat wskazówek ogarnięty, przyczyną był ten oto regulator.
Na zdjęciu widać, że jedno z połączeń poprostu pękło i przez to wskazówki nie dygały :mrgreen: polutowane, ogarnięte, mało co się nie pourywają :lol:
Obrazek
Obrazek

Dzięki wszystkim za pomoc pozdro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”