[Primera] Gorące przednie koła
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[Primera] Gorące przednie koła
Witam,
ostatnio zauważyłem wredny objaw w mojej Primerce. Któregos pięknego dnia zaniepokoił mnie smród gumy. Po krótkim śledztwie odkryłem że gorące (baaardzo) są przednie koła (zwłaszcza lewe)
Byłem u mechanika, sprawdził i mówił że P11.144 maja bardzo blisko osadzone klocki do tarcz i czasem tak się zdarzyć może - w momencie jak sprawdzał to hamulce nie trzymały. Niestety u mnie zdarza się do dość często (choć na za każdym razem - czy to na pewno hamulce ?)
Co z tym zrobić ? Co wymienić ? Czy ktoś miał coś podobnego ? Samochód ma 10 lat i jechanie do ASO mi się nie uśmiecha - nie chce zostawić tak równowartości 1/3 samochodu. Ale... koła czasami są piekielnie gorące i boje się że może mi opona strzelić.
Samochód jest z automatem, tak wiec hamulce używane praktycznie cały czas.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
ostatnio zauważyłem wredny objaw w mojej Primerce. Któregos pięknego dnia zaniepokoił mnie smród gumy. Po krótkim śledztwie odkryłem że gorące (baaardzo) są przednie koła (zwłaszcza lewe)
Byłem u mechanika, sprawdził i mówił że P11.144 maja bardzo blisko osadzone klocki do tarcz i czasem tak się zdarzyć może - w momencie jak sprawdzał to hamulce nie trzymały. Niestety u mnie zdarza się do dość często (choć na za każdym razem - czy to na pewno hamulce ?)
Co z tym zrobić ? Co wymienić ? Czy ktoś miał coś podobnego ? Samochód ma 10 lat i jechanie do ASO mi się nie uśmiecha - nie chce zostawić tak równowartości 1/3 samochodu. Ale... koła czasami są piekielnie gorące i boje się że może mi opona strzelić.
Samochód jest z automatem, tak wiec hamulce używane praktycznie cały czas.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 2014-01-17, 10:52 przez zgredi, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze trzeba zrobić, żeby opona strzeliła, musi się mocno nagrzać i do tego raczej nie powinno dojść, ale prawdopodobnie załatwisz łożyska w kołach, bo wytopi się smar i je zatrzesz. Jak przegrzejesz tarcze, mogą się powyginać, zaczną "bić" i też będą do wymiany.
Powodem mogą być zapieczone cylinderki, lub pęknięta uszczelka przy tłoczku i dostały się zanieczyszczenia lub nawet rdza( tak miałem), a w dodatku jeszcze jak masz stare tarcze (już wytarte, zużyte) i cienkie klocki może to potęgować objawy, gdyż tłoczek musi się z cylinderka mocniej wysuwać.
Powodem mogą być zapieczone cylinderki, lub pęknięta uszczelka przy tłoczku i dostały się zanieczyszczenia lub nawet rdza( tak miałem), a w dodatku jeszcze jak masz stare tarcze (już wytarte, zużyte) i cienkie klocki może to potęgować objawy, gdyż tłoczek musi się z cylinderka mocniej wysuwać.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
ciekawe w jakim stanie jest lozysko?Moze nastapic w lozysku zmeczeniowe zniszczenie elementow tocznych lozyska,co powodowac moze blokowanie sie lozyska lub tarcie, co powoduje wytwarzanie sie duzej ilosci ciepla, ktore tez moze powodowac ze kola beda gorace i wsyztsko bedzie gorace
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP
mialem cos podobnego...prowadnice zaciskow....nie wystarczy sprawdzic czy sie przesuwaja...-rozbierz i przesmaruj smarem miedziowym albo specjalnym przeznaczonym do zaciskow i odpornym na wysokie temperatury...sprawdz czy oslonki prowadnic sa cale i czy dobrze siedza w tych zaciskach.. i jeszcze trzeba sprawdzic czy cylinderki i uszczelki cylinderow sa w dobrym stanie..nie musisz jechac do aso..jesli sam sobie nie dasz rady kazdy mechanior powinien dac sobie z tym rade...
pozdro
pozdro
U mnie też w mojej poprzedniej P10 miałem takie objawy że hamulce blokowały mi przednie koła w czasie jazdy i po chwili odpuszczały.co się okazało była "trafiona" pompa hamulcowa.Po jej wymianie wszystko jak ręka odjął
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Miałem dokładnie to samo niedawno. Najpierw lewe koło się grzało. Potem mechanik mi je zrobił. Po tygodniu zaczęło się grzać prawe. Tym razem sam to robiłem pod okiem mechanika. Sprawa banalna. Po prostu klocki były zapieczone w zacisku i nie chodziły swobodnie. Wystarczyło otworzyć zacisk, wyciągnąć klocek, który nawiasem mówiąc bardzo mocno siedział, wyczyścić szczotką drucianą z rdzy i innych zanieczyszczeń, przesmarować zacisk smarem miedziowym i poskładać wszystko do kupy. Po tym zabiegu śmiga bez problemu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
Mi też się zacinały hamulce tylko z tyłu. Czyszczenie dało radę na miesiąc. Kupiłem zestaw naprawczy - czyli zestaw gumek - 25zł na jedno koło, przeczyściłem, wymieniłem i tak dobrze to jeszcze nie było. Dodam że stare gumki wyglądały na dobre, ale widocznie przez jakieś mikroszczeliny dostawała się wilgoć - w końcu gumki miały 13 lat, a 50 zł za oś to nie majątek, a spokój na następne 10 lat.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
grzanie się hamulców
cześć posiadam nissana primere 2.0 td 1999r produkcji grzeją się wszystkie 4 koła tłoczki sprawdziłem suwaki też, wymieniłem pompę hamulcową i tu wszystko jest ok odłączyłem na 15 km serwo czy ma na to jakiś wpływ ABS prosiłbym o podpowiedz bo może czegoś nie wiem może coś jest ukryte . dziękuje.
Ostatnio zmieniony 2013-09-12, 19:02 przez lolusjp2, łącznie zmieniany 4 razy.
Najprostrzym, sposobem, żeby sprawdzić czy koła grzeją się od "nieodbijających" hamulców jest podnieść samochód na lewarku i zakręcić danym kołem. Jak się nie będzie kręcić swobodnie, tylko od razu się zatrzyma, to masz przyczynę.
Jeśli twierdzisz, że wszystko jest ok, to musisz odpowietrzyć hamulce.
Jeśli twierdzisz, że wszystko jest ok, to musisz odpowietrzyć hamulce.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
lolusjp2 przegląd hamulców - sprawdzenie jak jak pracują tłoczki i odpowietrzenie.
Tak jak napisał Vixo ABS nie ma tu nic do rzeczy.
Tak jak napisał Vixo ABS nie ma tu nic do rzeczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
PrzeRuSco odpowietrzasz zawsze od najdalej położonego koła od zbiorniczka...
tzn. prawe tylne --> lewe tylne --> prawe przednie --> lewe przednie od strony siedzącego
lolusjp2 moim zdaniem to sprawdź zaciski czy nie dociskają ci klocków w czasie jazdy i może się dlatego grzeją koła ja tak miałem w p10, rozebrałem nasmarowałem i już koło kręciło się lekko bez żadnych oporów.
tzn. prawe tylne --> lewe tylne --> prawe przednie --> lewe przednie od strony siedzącego
lolusjp2 moim zdaniem to sprawdź zaciski czy nie dociskają ci klocków w czasie jazdy i może się dlatego grzeją koła ja tak miałem w p10, rozebrałem nasmarowałem i już koło kręciło się lekko bez żadnych oporów.
u mnie ostatnio pojawił się problem z tylnymi hamulcami w momencie gdy z tyłu siedziały dwie osoby + bagaże w bagażniku
hamulce do tego stopnia sie rozgrzewały, że chwilami było czuć smród w środku samochodu, kwestia jest też taka, że na luzie samochód idzie bez problemu przepchnąć i gdy jeżdżę samemu (bez obciążenia) problem znika, a tarcze się nie grzeją
coś z korektorami siły hamowania? jeżeli tak to co ?
hamulce do tego stopnia sie rozgrzewały, że chwilami było czuć smród w środku samochodu, kwestia jest też taka, że na luzie samochód idzie bez problemu przepchnąć i gdy jeżdżę samemu (bez obciążenia) problem znika, a tarcze się nie grzeją
coś z korektorami siły hamowania? jeżeli tak to co ?