[Sunny/100NX] Sprzęgło
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Sprzęgło
Tu zamieszczajcie swoje pytania dotyczące pracy sprzęgła, wymiany tego elementu i obaw z tym związanych w Sunnym/100NX
[N14] skrzynia biegów/sprzegło
Witam, czy w skrzyni biegów jest jakieś okienko by móc sprawdzić grubość tarczy sprzęgła i ogólny stan sprzęgła? chodzi o cd20
solaris nie nic takiego nie znajdziesz.
[ Dodano: 2010-02-22, 12:24 ]
Bynajmniej ze swoich doznań i przeżyć to miałem cały komplet sprzęgła do cd20 firmy NKK, po około 9 miesiącach padł. Słoneczko nie wiem jakim cudem się wygięło, więc przy puszczaniu drgał cały samochód i po rozebraniu było widać przypalenie docisku, tarczy i koła zamachowego w jednym miejscu. Dodatkowo nity na tarczy się wyrobiły i cały koszyk trzymający sprężyny sobie latał.
Obecnie już od roku śmigam na AISIN i jestem mega zadowolony
[ Dodano: 2010-02-22, 12:24 ]
Bynajmniej ze swoich doznań i przeżyć to miałem cały komplet sprzęgła do cd20 firmy NKK, po około 9 miesiącach padł. Słoneczko nie wiem jakim cudem się wygięło, więc przy puszczaniu drgał cały samochód i po rozebraniu było widać przypalenie docisku, tarczy i koła zamachowego w jednym miejscu. Dodatkowo nity na tarczy się wyrobiły i cały koszyk trzymający sprężyny sobie latał.
Obecnie już od roku śmigam na AISIN i jestem mega zadowolony
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Witam mam problem ze SPrzegłem albo z Synchronizatorami bo na odpalonym silniku nie moge zmienic biegu a jak go zgasze i odpale ponownie samochód po puszczaniu sprzegła normlanie rusza co to moze byc?
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
źle wyregulowany luz pedału sprzęgła, pęknięty docisk, zwyczajnie nie wysprzęgla Ci całkowicie, jak zgasissz silnik wrzucisz bieg i jedziesz to wszystko jest OK bo zmiana biegów odbywa się po między obrotami poszczególnych biegów. Synchronizatorom łatwiej jest dopasować obroty wałków i poszczególnych biegów w trakcie jazdy gdy różnice obrotowe są małe niż wyhamować do zera wałem sprzęgłowy na który jest jeszcze nałożony jakiś mały moment. Za pewne biegi są do puki jdziesz, a jak staniesz to znów nie możesz żadnego wkleszczyć. Spróbuj zakleszczyć na postoju wsteczny który jest bez synchronizatora, za pewnie będzie zgrzyt. docisk do wymiany.
No jest duzoo zgrzytu przy wrzcaniu wstecznego.. Ale jak jade samochoodem znaczy rusze z 1 lub nawet 2 pozniej biegu nie zmienie chyba ze sie samo jakos wpasuje to na trojke wrzuce czyli docisk?
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Gdzie dostać solidną linkę sprzęgła do 100 NXa GTi rok 95'
2 juz zerwałem i w jednej uchwyt przy łapie sprzęgła Sprzęgło daje mi widocznie zbyt duży opór i dlatego one się zrywają po za tym ona tak dziwnie musi być ułożona (powywijana) by dojść do łapy sprzęgła
Ą i co jakiś czas słysze pstrykanie pod nogą podczas wciskania pedału sprzęgła Czuję, że już niedługo kolejna wymiana linki. Ale tym razem wymienię też tarcze, docisk i łożysko oporowe.
Co myślicie o tarczy i docisku z JC Auto bo takie dostałem od poprzedniego właściciela
Pozdro
2 juz zerwałem i w jednej uchwyt przy łapie sprzęgła Sprzęgło daje mi widocznie zbyt duży opór i dlatego one się zrywają po za tym ona tak dziwnie musi być ułożona (powywijana) by dojść do łapy sprzęgła
Ą i co jakiś czas słysze pstrykanie pod nogą podczas wciskania pedału sprzęgła Czuję, że już niedługo kolejna wymiana linki. Ale tym razem wymienię też tarcze, docisk i łożysko oporowe.
Co myślicie o tarczy i docisku z JC Auto bo takie dostałem od poprzedniego właściciela
Pozdro
Senior
100 NX GTi - 95'
Grafitowy Pocisk
100 NX GTi - 95'
Grafitowy Pocisk
Ja kupiłem NipParts'a no i pochodziło od wrzesnia do stycznia... JC pewnie cos podobnego do mojego ktos kiedys narzekał na forum... a ze skrzynia jest duzo roboty... trzeba miec kanał itp najlepiej ciepło teraz jakies... ja sie nie mam jak zabrac za swoją naparwe a bardzo bym chciał....
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Pytanie 1: moim zdaniem jest takie samo bo przeciez te same silniki, ale dla pewnosci zajrzyj tu http://www.japancars.ru/cat/nissan/index.php
Pytanie 2: tutaj slyszalem dwie wersje tak i nie, ale mechanik mowil ze do 1,4 jest po prostu mniejsza
Pytanie 3: sachs twardsze i na dluzej podobno wystarczy.
valeo jak oryginalny zamiennik tylko lubia sie posypac i nie lubia mocnych zmian biegów
ogólnie poszukałbym exedy, a jezeli na to nie posiadasz wystarczajaco gotowki to aisin
Pytanie 2: tutaj slyszalem dwie wersje tak i nie, ale mechanik mowil ze do 1,4 jest po prostu mniejsza
Pytanie 3: sachs twardsze i na dluzej podobno wystarczy.
valeo jak oryginalny zamiennik tylko lubia sie posypac i nie lubia mocnych zmian biegów
ogólnie poszukałbym exedy, a jezeli na to nie posiadasz wystarczajaco gotowki to aisin
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
ja zmieniałem u siebie sprzegło i czytałem ze LUKa jest niby dobre.. czy ja wiem? po zamontowaniu chodziło dobrze ale przy paleniu gumy lub szybszego ruszania sprzęgło sie ślizga... moze trafiłem na jakąś podrube tego to ja nie wiem ale na tarczy, docisku i łożysku pisało LUK. Tak ze jezeli chcecie kupić to sprzęgło to ja raczej bym go nie polecał...
złotym środkiem jest aisin. Wygodniccy narzekają na jego twardość... wg mnie jest ok.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a ja powiem od siebie ze tarcza z 1.4 jest o 10 mm mniejsza niz od 1.6 ale ta z 1.6 bez problemu wejdzie ... a ja jezdze na NKK i jest luzik juz 30 tys km i dalej daje rade a lekko nie ma
a teraz jeszcze jedno pytanie ...macie tez problem z regulacja linki sprzegla ...za kazdym razem jak ja podciagne to wraca do tego co bylo przedtem i sprzeglo mi lapie strasznie wysoko przez to ...ja sie przyzwyczailem ale moze macie jakis patent na to by ta linke jednak dalo sie naciagnac ...
a teraz jeszcze jedno pytanie ...macie tez problem z regulacja linki sprzegla ...za kazdym razem jak ja podciagne to wraca do tego co bylo przedtem i sprzeglo mi lapie strasznie wysoko przez to ...ja sie przyzwyczailem ale moze macie jakis patent na to by ta linke jednak dalo sie naciagnac ...
przed chwilą zakupiłem komplet Sachs za +/- 270zł. na ebay chyba niezła cena?
[ Dodano: 2010-05-06, 02:46 ]
Moje autko przeszło zabieg dziś i niestety ale sprzęgło z Almery GA16 nie podeszło do mojego sunnego GA14 Docisk a co za tym i łożysko nie pasowało do koła zamachowego także wymieniłem tylko tarczę a docisk i łożysko zostało stare (dobrze, że te elementy pozostały w idealnym stanie). Tarcza z GA16 nie dociska całą swoją powierzchnią do docisku z GA14 także chciałem poprawić a tylko pogorszyłem
różnica w umiejscowieniu otworów jest widoczna gołym okiem: z lewej nowy docisk SACHS do GA16 z prawej stary NKK do GA14
[ Dodano: 2010-05-06, 02:48 ]
a w ogóle to jak Wam brało sprzęgło po wymianie? U mnie bierze praktycznie jak stare czyli prawie przy końcu i nie idzie tego ustawić, żeby brało w połowie albo głębiej...czy ten typ tak ma?
[ Dodano: 2010-05-06, 02:46 ]
Moje autko przeszło zabieg dziś i niestety ale sprzęgło z Almery GA16 nie podeszło do mojego sunnego GA14 Docisk a co za tym i łożysko nie pasowało do koła zamachowego także wymieniłem tylko tarczę a docisk i łożysko zostało stare (dobrze, że te elementy pozostały w idealnym stanie). Tarcza z GA16 nie dociska całą swoją powierzchnią do docisku z GA14 także chciałem poprawić a tylko pogorszyłem
różnica w umiejscowieniu otworów jest widoczna gołym okiem: z lewej nowy docisk SACHS do GA16 z prawej stary NKK do GA14
[ Dodano: 2010-05-06, 02:48 ]
a w ogóle to jak Wam brało sprzęgło po wymianie? U mnie bierze praktycznie jak stare czyli prawie przy końcu i nie idzie tego ustawić, żeby brało w połowie albo głębiej...czy ten typ tak ma?
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
Nie przejmuj się tym. Wazne zebys miał luz coby nie ciagnelo a zarazem oporowego łożyska nie zjadło.mimier pisze:a w ogóle to jak Wam brało sprzęgło po wymianie? U mnie bierze praktycznie jak stare czyli prawie przy końcu i nie idzie tego ustawić, żeby brało w połowie albo głębiej...czy ten typ tak ma?
PS Co robisz z dociskiem i łożyskiem z GA16??
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
- Lokalizacja: Kutno
[N14] cd20 sprzeglo - awaria
Witam mam sunnego 3d 95 r ,2.0 diesel. Mialem do wymiany sprzeglo- dokladnie slizgala mi sie tarcza. Stwierdzilem ze wole kupic dobry komplet na allegro niz tania podrube ( sama tarcze ) w sklepie, znalazlem zamowilem, przyszla paczka wszystko idealne ( tarcza , docisk, lozysko) - zadowolony. Pojechalem na dzialke wzialem sie za robote, oczywiscie to byla jakas masakra na oko wszystko mialo pojsc gladko skonczylo sie na tym ze musialem wyjac cala skrzynie a z tym tez nie bylo latwo. Zmarnowalem kupe czasu ale wkoncu wszystko zlozylem bylo ok, kilkukrotnie sprawdzalem sprzeglo bez odpalania auta podczas skladania i po, bylo twarde. Wkoncu zrobilem wszystko na tip top wsiadam zapalam wciskam sprzeglo lape za drazek zmiany biegow a tu JEB puklo stuklo cos delikatnie drgnal pedal i wpadl w podloge ... caly czas jest miekki jak by byla pusta skrzynia nie odbija sam, na poczatku jeszcze odbijal teraz tylko mozna go recznie wyciagnac. Jak wcisne do samego konca czuc delikatny opor i wyje lozysko ale dosc dziwnie nie tak jak by bylo zuzyte.
No i teraz tak :
-samochod jezdzi bez najmniejszego problemu do tylu i do przodu jak sie go zapali na biegu
-linka jest chyba ok chociaz ma moze wiecej luzu niz wczesniej ale i tak porusza lapa skrzyni - raczej tak jak powinno byc , do tego recznie dopychalem lape i tak zaden bieg nie wchodzi
- gdy chwytam lape skrzyni reka chodzi lekko az za lekko .. w pewnym momencie czuc opor i przy uzyciu sily wchodzi troche dalej- na odpalonym silniku slychac jakies wycie i jakis okropny dzwiek jak by tarl o siebie metal-- jak lapa jest w normalnej pozycji nie slychac nic
- do puki nie odpalilem silnika sprzeglo bylo twarde jak powino , przy pierwszym wcisniciu poszlo sie je*ac i wpadlo
Puscily mi nerwy zadzwonilem po ojca samochod scholowalem pod blok. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
Peklo docisk ? raczej nie mozliwe asmochod jezdz bez problemu ?
spadlo lozysko ? ale w jaki sposob jak pracowalo dobrze nawet jak odpalilem silnik to dobiero na koncu pedalu cos puscilo pozatym jak ju bylo na woim miejscu to jak to jest mozliwe, moze frez lapy nie wiem ... ale jakis tam opor czuc...
krasnoludki ?
Prosze koledzy o rade, kazda sugestia moze pomoc. Pzdr
No i teraz tak :
-samochod jezdzi bez najmniejszego problemu do tylu i do przodu jak sie go zapali na biegu
-linka jest chyba ok chociaz ma moze wiecej luzu niz wczesniej ale i tak porusza lapa skrzyni - raczej tak jak powinno byc , do tego recznie dopychalem lape i tak zaden bieg nie wchodzi
- gdy chwytam lape skrzyni reka chodzi lekko az za lekko .. w pewnym momencie czuc opor i przy uzyciu sily wchodzi troche dalej- na odpalonym silniku slychac jakies wycie i jakis okropny dzwiek jak by tarl o siebie metal-- jak lapa jest w normalnej pozycji nie slychac nic
- do puki nie odpalilem silnika sprzeglo bylo twarde jak powino , przy pierwszym wcisniciu poszlo sie je*ac i wpadlo
Puscily mi nerwy zadzwonilem po ojca samochod scholowalem pod blok. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
Peklo docisk ? raczej nie mozliwe asmochod jezdz bez problemu ?
spadlo lozysko ? ale w jaki sposob jak pracowalo dobrze nawet jak odpalilem silnik to dobiero na koncu pedalu cos puscilo pozatym jak ju bylo na woim miejscu to jak to jest mozliwe, moze frez lapy nie wiem ... ale jakis tam opor czuc...
krasnoludki ?
Prosze koledzy o rade, kazda sugestia moze pomoc. Pzdr
No to tak kolego, nie dowiesz się co się stało nie rozbierając tego ponownie (tak bywa), a moje pytanko brzmi czy porównałeś każdy element nowego kompletu sprzęgła ze starym kompletem czy poprawną stroną włożyłeś tarczę sprzęgła, łożysko oraz czy poprawnie wycentrowałeś tarczę przed dokręceniem docisku
Jeżeli wszystko zrobiłeś dobrze i jesteś pewien tego, no to tylko pozostaje rozebranie i sprawdzenie co się stało.
pozdro
Jeżeli wszystko zrobiłeś dobrze i jesteś pewien tego, no to tylko pozostaje rozebranie i sprawdzenie co się stało.
pozdro
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
- Lokalizacja: Kutno
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-08-22, 22:39
- Lokalizacja: Kutno
Ja zmieniłem na aisina i jestem baardzo zadowolony, auto często dostaje po tyłku i dzielnie to sprzęgło to znosi...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx