[N14] Wymiana oleju od wspomagania kierownicy
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Wymiana oleju od wspomagania kierownicy
Jak w temacie. Jaka jest recepta samodzielnej wymiany tegoż oleju?
Tego oleju się nie wymienia o ile wiem, bo się nie brudzi ani raczej nie traci swoich właściwości. Podobnie nie wymienia się oleju w skrzyniach niemców i te skrzynie lepiej trzymają się od japońskich. Nawet chyba nie ma inego sposobu na wymianę jak rozmontowanie układu, ale może można go spuścić odkręcając jakiś wężyk...
Ja ściągnąłem ze zbiorniczka i dolałem nowego i tak kilka razy aż zużyłem 1l płynu i wspomaganie chodzi mi teraz o wiele lepiej. Każdy materiał ulega starzeniu i nie wierzę w takie zapewnienia że olej jest dożywotnio. A choćby woda? W końcu płyn się nagrzewa w zimę mamy różnicę temperatur i przez kilka lat coś tej wody się domiesza do płynu. Choć skoro współczesne auta liczy się na 6-7 lat bez awaryjnej eksploatacji to pewnie liczą, że olej tyle samo wytrzyma, a co potem to problem właściciela.
Z tego co wiem producent nie przewiduje okresowej wymiany płynu do wspomagania. Ale od każdej reguły są wyjątki. Jeżeli w płynie znajdują się jakieś papruchy lub inne stałe zanieczyszczenia płyn do wymiany. To samo jeśli płyn jest już bardzo gęsty(Z biegiem czasu w płynie mogą się pojawić różnego rodzaju osady, niewidoczne gołym okiem, ale powodujące zgęstnienie płynu). Gęsty płyn może spowodować szybsze zużycie pompy i zaworków zwrotnych w maglownicy. Odpal samochód pokręć trochę kierownicą po czym nabierz trochę płynu strzykawką ze zbiorniczka i oceń jak ten płyn wygląda. Jeżeli jest w miarę czysty i nie ma w nim widocznych osadów nie wymieniaj.
Mój ojciec(lekarz) wyciąga nadmiary płynów aparatem do przetaczania krwi za parę złotych z apteki. Najlepiej wyciągać po dłuższej jeździe. Wtedy olej jest ciepły i rzadszy. Nawet na bagneciku jest podzialka hot i cold.
Tak poza tematem to powoli przymierzam się do malowania tego rdzewiejącego kolanka od zbiorniczka. Robił to kto kiedyś.
Tak poza tematem to powoli przymierzam się do malowania tego rdzewiejącego kolanka od zbiorniczka. Robił to kto kiedyś.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.
Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.
Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Pierwszą oznaką do wymiany tego oleju było to, że nie było go w zbiorniczku. Poza tym autem już przejechałem 80 tyś. km i nie wymieniałem tego oleju. Ocena organoleptyczne po wymianie oleju też już wskazywała na wymianę. Olej się zrobił lekko mętny, zmienił kolor na ciemniejszy i zapach wskazywał na przepalenie go. Także temat można zamknąć. Problem rozwiązany.Coobcio pisze:Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.
Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować