[P12/WP12] Raz przyspiesza raz nie.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] Raz przyspiesza raz nie.
Witam.
Mam dość dziwny problem. Otóż u ojca w p12 1.9 dci przy dodaniu gazu auto raz zachowuje się normalnie a czasem jak wcisnę pedał gazu to nie przyspiesza.
Powiedzmy jadę spokojnie i chcę przyspieszyć, a tu auto żadnej reakcji mimo gazu do dechy, ale jak trochę odczekam bądź odpuszczę pedał gazu i wcisnę ponownie to jest ok.
Czy te primerki mają pedał gazu elektroniczny? Możliwe jest, że w nim jest problem?
POZDRAWIAM!
Mam dość dziwny problem. Otóż u ojca w p12 1.9 dci przy dodaniu gazu auto raz zachowuje się normalnie a czasem jak wcisnę pedał gazu to nie przyspiesza.
Powiedzmy jadę spokojnie i chcę przyspieszyć, a tu auto żadnej reakcji mimo gazu do dechy, ale jak trochę odczekam bądź odpuszczę pedał gazu i wcisnę ponownie to jest ok.
Czy te primerki mają pedał gazu elektroniczny? Możliwe jest, że w nim jest problem?
POZDRAWIAM!
P11.144 2.0 16V 
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
Miałem podobny problem co prawda w innym aucie. Z czasem wgl przestał przyspieszać pod górę ledwo się toczył, v-max 110 na trasie tyle się udało. Przyczyną był potencjometr gazu. Tu może być podobnie
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
podłączyłem się pod kompa i pokazało mi coś takiego.
Pending Diagnostic Trouble Codes:
p0722 - to akurat już było zrobione bo kabelek czujnika ABS się zerwał.
B1618 - no description
P0017 - Crankshaft position - Crankshaft position Correlation
Te ostatnie 2 to nie wiem co to może być.
Macie jakieś opcje?
Może rozrząd? Jeżeli był by to pedał gazu to myślę, że byłoby pokazane.
Pending Diagnostic Trouble Codes:
p0722 - to akurat już było zrobione bo kabelek czujnika ABS się zerwał.
B1618 - no description
P0017 - Crankshaft position - Crankshaft position Correlation
Te ostatnie 2 to nie wiem co to może być.
Macie jakieś opcje?
Może rozrząd? Jeżeli był by to pedał gazu to myślę, że byłoby pokazane.
P11.144 2.0 16V 
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
Właśnie o wycieraczce znalazłem, ale ona działa
Tylko spryskiwacz coś nie za bardzo 
Natomiast czy czujnik położenia wału może dawać takie objawy?
[ Dodano: 2013-07-06, 22:23 ]
No to mogę powiedzieć, że objawy zaczęły się nasilać
Do tego jak się delikatnie dodaje gaz to właśnie nie ma mocy (szczególnie przy 1500 obrotów i w tych okolicach), natomiast jak odpuszczę i gwałtownie wcisnę pedał to idzie. To, że przy tych obrotach bałem się, że to turbina, ale jednak nie kopci z tyłu i jak się załączy to działa poprawnie.
A czy może być jeszcze filtr paliwa? Bo będzie dopiero wymieniany.
[ Dodano: 2013-07-10, 16:03 ]
No to podejrzenie jest wyciągniętego rozrządu
zobaczymy co pomoże. Pedał gazu po wymianie nic nie zmienił
Jeszcze pytanie. W którym miejscu jest czujnik położenia wału korbowego? Szukałem i znaleźć nie mogłem
[ Dodano: 2013-07-13, 17:58 ]
No to rozrząd wymieniony, filtr paliwa też, pedał gazu również i lipa dalej to samo
Może jeszcze jakieś pomysły?


Natomiast czy czujnik położenia wału może dawać takie objawy?
[ Dodano: 2013-07-06, 22:23 ]
No to mogę powiedzieć, że objawy zaczęły się nasilać

Do tego jak się delikatnie dodaje gaz to właśnie nie ma mocy (szczególnie przy 1500 obrotów i w tych okolicach), natomiast jak odpuszczę i gwałtownie wcisnę pedał to idzie. To, że przy tych obrotach bałem się, że to turbina, ale jednak nie kopci z tyłu i jak się załączy to działa poprawnie.
A czy może być jeszcze filtr paliwa? Bo będzie dopiero wymieniany.
[ Dodano: 2013-07-10, 16:03 ]
No to podejrzenie jest wyciągniętego rozrządu



[ Dodano: 2013-07-13, 17:58 ]
No to rozrząd wymieniony, filtr paliwa też, pedał gazu również i lipa dalej to samo

Może jeszcze jakieś pomysły?
P11.144 2.0 16V 
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
Hmm... Tak się przyglądałem i 2 miejsca przy rurze doładowania jakby były nieszczelne, mianowicie jakby coś wyciekało. Zaznaczone są na zdjęciach. Czy to może mieć jakiś wpływ na to wszystko?
Plus jeszcze jedno miejsce (na żółto zaznaczone) tam też było mokre ale zacisnąłem opaską samozaciskową
http://ifotos.pl/zobacz/P1020292J_nneahqe.JPG/
Czy może to być jeszcze przepływomierz? Jakie napięcia powinny na nim być?
W którym dokładnie miejscu znajduje się zawór EGR? Czy jego czyszczenie może coś poradzić?
I jak sprawdzić można czujnik położenia wału czy jest sprawny?
Plus jeszcze jedno miejsce (na żółto zaznaczone) tam też było mokre ale zacisnąłem opaską samozaciskową
http://ifotos.pl/zobacz/P1020292J_nneahqe.JPG/
Czy może to być jeszcze przepływomierz? Jakie napięcia powinny na nim być?
W którym dokładnie miejscu znajduje się zawór EGR? Czy jego czyszczenie może coś poradzić?
I jak sprawdzić można czujnik położenia wału czy jest sprawny?
P11.144 2.0 16V 
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca