
[ Sunny GTI-R] Nowy GTI-R na forum:)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 2012-11-26, 20:55
- Lokalizacja: Białystok
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wreszcie pozbierałem materiały i zabrałem się za opis prac nad silniczkiem tegoż zacnego GTI-Ra
A więc od poczatku:D
Blok został wyosiowany oraz zrobiony mu został szlif pod nowe kute tłoki 87mm (stare nosiły już ślady zatarcia i bardzo duże luzy miały dochodzące do 13 setek...)
Fajnie widać świeże ślady po osiowaniu na przykładzie stopek korbowodów:
Wleciał drugi i to nominalny wał, stary to był gruz po drugim szlifie na korbach i I na głównych, dodatkowo miał już uszkodzoną powierzchnię na 3ciej korbie, która jak się później okazało była jajowata i panewka była w stanie rozpadu, no nic nowy walik wypolerowany, wyważony dynamicznie i na miejscu:
Trefne korbowody wymienione i wyważone statycznie:
Dół poskładany i zakuty dzięki tłokom CP Pistons (takie same jak u Baniaka) ale o większej średnicy 87mm co zwiększa pojemność do 2045ccm:
Głowica splanowana i poddana kompleksowej reanimacji, prowadnice zaworowe po stronie wydechu miały spore luzy i trzeba było je wymienić, dodatkowo zostały zrobione wszystkie gniazda oraz zawory, wymienione uszczelniacze no i splanowanie o 0,15mm:
Miedzy blok a głowicę wleciała stalowa wyczynowa uszczelka Cometic no i po poskładaniu tego w całość ponownie musiałem ją regulować no i pół dnia zeszło się w męczarni i z bólem nóg...
No i nieco przyjemniejsza część roboty, osprzęcik + dodatkowe gadżety jak montaż podstawki pod filtr oleju + wyprowadzenie przewodów do chłodnicy oleju...
No i wjazd do budy, zalanie oleju i sprawdzenie poprawności smarowania krzywek:
[ Dodano: 2013-06-06, 10:34 ]
Zamiast dodawać mocy poprawiamy osiągi po przez wrzucenie sporo lżejszych kółek:
Coby poprawić lekko prowadzenie wjechały 25mm dystanse i dłuższe szpilki, Adam z Córką w ten weekend nową konfigurację przetestują podczas wyścigów Classic Cup na Ułęży

Blok został wyosiowany oraz zrobiony mu został szlif pod nowe kute tłoki 87mm (stare nosiły już ślady zatarcia i bardzo duże luzy miały dochodzące do 13 setek...)

Fajnie widać świeże ślady po osiowaniu na przykładzie stopek korbowodów:

Wleciał drugi i to nominalny wał, stary to był gruz po drugim szlifie na korbach i I na głównych, dodatkowo miał już uszkodzoną powierzchnię na 3ciej korbie, która jak się później okazało była jajowata i panewka była w stanie rozpadu, no nic nowy walik wypolerowany, wyważony dynamicznie i na miejscu:

Trefne korbowody wymienione i wyważone statycznie:

Dół poskładany i zakuty dzięki tłokom CP Pistons (takie same jak u Baniaka) ale o większej średnicy 87mm co zwiększa pojemność do 2045ccm:

Głowica splanowana i poddana kompleksowej reanimacji, prowadnice zaworowe po stronie wydechu miały spore luzy i trzeba było je wymienić, dodatkowo zostały zrobione wszystkie gniazda oraz zawory, wymienione uszczelniacze no i splanowanie o 0,15mm:

Miedzy blok a głowicę wleciała stalowa wyczynowa uszczelka Cometic no i po poskładaniu tego w całość ponownie musiałem ją regulować no i pół dnia zeszło się w męczarni i z bólem nóg...

No i nieco przyjemniejsza część roboty, osprzęcik + dodatkowe gadżety jak montaż podstawki pod filtr oleju + wyprowadzenie przewodów do chłodnicy oleju...

No i wjazd do budy, zalanie oleju i sprawdzenie poprawności smarowania krzywek:

[ Dodano: 2013-06-06, 10:34 ]
Zamiast dodawać mocy poprawiamy osiągi po przez wrzucenie sporo lżejszych kółek:


Coby poprawić lekko prowadzenie wjechały 25mm dystanse i dłuższe szpilki, Adam z Córką w ten weekend nową konfigurację przetestują podczas wyścigów Classic Cup na Ułęży
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 2012-11-26, 20:55
- Lokalizacja: Białystok
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Felgi lżejsze od poprzednich dokładnie o 1,4kg więc osiągi znacząco powinny się poprawić 
Hehe tanie konie i poprawa hamowania
Ps. W całości na wozie tak to się prezentuje:


Hehe tanie konie i poprawa hamowania

Ps. W całości na wozie tak to się prezentuje:

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe Limoniasty już zapomniałem co my tam z nim robiliśmy, trzeba znaleść chwileczkę czasu i skrobnąć co nieco w temacieLimon pisze:No rollbar w trax racing wykonany, kubełki z evo plus kuwety z włókna szklanego
Trzeba go jeszcze troszkę na glebę opuścić

Ps. Auto właśnie lata po "Ułęży"

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Seria jeśli chodzi o jazdę to do niczego się nie ndaje niestety, nie hamuje, nie skręca i do tego ma mega laga...
Żeby dawać frajdę w obecnych czasach trzeba wszystko odświeżyć i dostosować
No i po Ułęży ponoć zabawy co nie miara było, Adam dwa oberasy na trawie wykręcił jak wypadł z toru, no i córka kreci o niespełna 1,5sek wolniejsze czasy niż tato przy czym śmiga o wiele oszczędniej dla auta
Żeby dawać frajdę w obecnych czasach trzeba wszystko odświeżyć i dostosować

No i po Ułęży ponoć zabawy co nie miara było, Adam dwa oberasy na trawie wykręcił jak wypadł z toru, no i córka kreci o niespełna 1,5sek wolniejsze czasy niż tato przy czym śmiga o wiele oszczędniej dla auta

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM