[P11/WP11] Błąd 43, niskie obroty biegu jałowego, zacinanie
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Błąd 43, niskie obroty biegu jałowego, zacinanie
Witam.
Trochę czytałem na temat tego czarodziejskiego potencjometru w naszych autach. Wczoraj ten problem zaczął występować również u mnie. Obroty zatrzymywały się na 1100 i zapalała się kontrolka CHECK. Samochód od początku, zaraz po zakupie miał niewłaściwie obroty biegu jałowego - około 600. Przypuszczałem, że winowajcą jest potencjometr, teraz moje przypuszczenia się potwierdziły.
Moje pytanie, czy owe urządzenie da się jakoś naprawić, zregenerować czy trzeba szukać czegoś nowego? Druga sprawa, jak wymontować to coś z auta?
Trochę czytałem na temat tego czarodziejskiego potencjometru w naszych autach. Wczoraj ten problem zaczął występować również u mnie. Obroty zatrzymywały się na 1100 i zapalała się kontrolka CHECK. Samochód od początku, zaraz po zakupie miał niewłaściwie obroty biegu jałowego - około 600. Przypuszczałem, że winowajcą jest potencjometr, teraz moje przypuszczenia się potwierdziły.
Moje pytanie, czy owe urządzenie da się jakoś naprawić, zregenerować czy trzeba szukać czegoś nowego? Druga sprawa, jak wymontować to coś z auta?
A czy TPS to nie jest czujnik otwarcia przepustnicy? To w dieslach nie występuje... Bo z tego co kiedyś rzuciło mi się w oczy, to kolega byczynho ma diesla... Nieprawdaż?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiesz co, nie interesowałem się tym, ale jak będę miał chwilę czasu i nie zapomnę, to zerknę i Ci coś podrzucę. Ale pewnie jak reszta podobnych rzeczy, trzyma się na śrubach i gdzieś w okolicy musi być przewód, ktory to łączy z ecubyczynho pisze:a Ty wiesz może jak wymontować ten pedał?

edit:
Dobrze myślałem, masz tu zdjęcie poglądowe od naszego modelu.

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Patrząc po tamtym zdjęciu, to raczcej nie będzie zbyt dużo problemów. Musisz tylko zanurkować pod kolumnę i mieć sprawne ręce, żeby wtyczkę rozpiąć
nie wiem akurat czy się to regeneruje.

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Widać na tamtym zdjęciu, że ten cały czarny "kubek" jest skręcony śrubami do stelarza pedału. Możesz tam zajrzeć i będziesz widział co jest grane. Po prostu wymontuj cały pedał przyspieszenia, będzie Ci łatwiej, więcej światła później 

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik