Stukanie przedniego prawego zawieszenia
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Stukanie przedniego prawego zawieszenia
Witam.
Nie dawno miałem problem ze stukaniem lewej strony, prawa skrzypiała. Wymieniłem tuleje na górnych wahaczach po obu stronach i kilka dni był spokój. Teraz męczę się z nowym problemem, mianowicie coś stuka z prawej strony. Podniosłem dziś samochodzik na la lewarku , poszarpałem kołem w lewo i w prawo i też słychać stukanie. Co to może być? Dodam jeszcze, że opony potrafią piszczeć przy skręcaniu nawet przy małych prędkościach (może dlatego, że jeszcze zimówki). Obstawiałem końcówkę drążka, poczytałem trochę i ludzie bardzo dużo piszą o łączniku stabilizatora. Czy to jest to samo co końcówka drążka czy zupełnie inna cześć? Zaraz jadę do znajomych mechaników, zobaczę co oni mi powiedzą.
Co Wy o tym myślicie?
Nie dawno miałem problem ze stukaniem lewej strony, prawa skrzypiała. Wymieniłem tuleje na górnych wahaczach po obu stronach i kilka dni był spokój. Teraz męczę się z nowym problemem, mianowicie coś stuka z prawej strony. Podniosłem dziś samochodzik na la lewarku , poszarpałem kołem w lewo i w prawo i też słychać stukanie. Co to może być? Dodam jeszcze, że opony potrafią piszczeć przy skręcaniu nawet przy małych prędkościach (może dlatego, że jeszcze zimówki). Obstawiałem końcówkę drążka, poczytałem trochę i ludzie bardzo dużo piszą o łączniku stabilizatora. Czy to jest to samo co końcówka drążka czy zupełnie inna cześć? Zaraz jadę do znajomych mechaników, zobaczę co oni mi powiedzą.
Co Wy o tym myślicie?
Jeśli dobrze się rozeznaję, to jedyna rzecz, trzymająca wahacz na wysokości drzwi, to jest poduszka tylna wahacza, przykręcona do podwozia. A taki pałak, to może być stabilizator. Był pęknięty, że pospawaliście?byczynho pisze:Winowajcą był taki pałąk, który trzyma wahacz mniej więcej na wysokości drzwi. Chłopaki pospawali migomatem i ma być na lata.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
No właśnie nie. Nie wiem czy kiedyś się temu przyglądałeś ale te tulejki są oryginalnie przyspawane do tego jak go nazwałeś korpusu. Patrzyliśmy na lewą stronę i tam jest taki ładny spaw/spoina. Jedynie, że ktoś kiedyś już próbował to uciszyć i to zaspawał, nie wygląda to jednak na pracę ludzkiej ręki. Także, chłopaki tulejkę przyspawali do korpusu i jest cacy, nic nie stuka i nie puka.
Tylko wiesz co się stało z tą gumą podczas spawania? Trochę się nadtopiła zaiste
ja bym pomyślał jednak nad wymianą tego w przyszłości, bo to niezdrowo dla wahacza.

P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Yhy, tam jest guma pomiędzy końcową częścią wahacza a korpusem, dlatego się poduszką nazywa cała ta część.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Bo Tobie pewnie chodzi o to, że to co się przykręca do podwozia było oddzielnie i to w czym siedzi wahacz też było oddzielnie. To się zgodzę, że jest połączenie spawane. Ale ogólnie to całe jest jako korpus uważane, a w korpusie jest gumowa tuleja.


P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik

Uploaded with ImageShack.us
To zaznaczone czerwona strzałka puściło w miejscu zaznaczone żółtą kropką i poruszało się swobodnie po tym zaznaczonym zieloną strzałą w miejscu zaznaczonym niebieską linią

[ Dodano: 2013-04-28, 22:58 ]
Miejsce żółtej kropki było przerdzewiałe trochę i dziurawe.
Nom, tak myślałem. Ale to dziwne, że przerdzewiało i sie urwało. Jak ja wymieniałem obydwie te poduszki dwa lata temu, to człowieku, napierniczałem w to młotkiem żeby zeszło i się wszystko pogięło a nie urwało. Fakt fakteem, nie przyjżałem się jaka to była firma, ale wyglądało na oryginalne.
Mówię Ci, jak będziesz miał możliwość, to zerknij sobie, czy czasem te gumy nie są już pozrywane. Bo u mnie to już tak siedziało na tych gumach, że koła były niestabilne.
Mówię Ci, jak będziesz miał możliwość, to zerknij sobie, czy czasem te gumy nie są już pozrywane. Bo u mnie to już tak siedziało na tych gumach, że koła były niestabilne.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Żebym kurcze miał kanał to bym sprawdził od ręki. Dziś pada więc się nawet nie położę pod niego. Tak czy siak sprawdzę jak będę zakładał nowe kółka do niego.
[ Dodano: 2013-07-09, 17:45 ]
Odświeżam temat.
Byłem dziś na przeglądzie auta, diagnosta zwrócił na to uwagę, kazał mi to wymienić. Powiedział, że zawieszenia nie powinno się spawać
Tak więc moje pytanie, czy to co mi wtedy pukało to tuleja wahacza przedniego? Jeszcze dziś chciałbym u zecika zamówić potrzebne części, ponieważ w piątek samochód oddaję do mechanika.
[ Dodano: 2013-07-09, 17:45 ]
Odświeżam temat.
Byłem dziś na przeglądzie auta, diagnosta zwrócił na to uwagę, kazał mi to wymienić. Powiedział, że zawieszenia nie powinno się spawać

Tak więc moje pytanie, czy to co mi wtedy pukało to tuleja wahacza przedniego? Jeszcze dziś chciałbym u zecika zamówić potrzebne części, ponieważ w piątek samochód oddaję do mechanika.