[ Inny] BLuebird T72 90' 2.0i
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Inny] BLuebird T72 90' 2.0i
Witajcie koledzy!
Jestem jeszcze młodym i mało doświadczonym użytkownikiem tegoż właśnie Nissana. Kupiłem go w październiku 2012 r. Sprowadzony został z Niemiec, gdzie starszy Pan bardzo o niego dbał(sugeruje to pełna książeczka serwisowa) Ma w tej chwili zrobione 139 tys. przebiegu. Jest to silnik 2.0i 105KM tzw. twinspark. W środku zadbany wręcz idealnie, zero przetarć brudu śladu po jakimkolwiek dymie lub tytoniu. Ładnie przedstawiłem moje autko a teraz do rzeczy Zarejestrowałem się na forum, ponieważ w aucie zakochałem się od samego początku. Zapłaciłem za nie (chyba sporo) 6 tys zł i od razu zainwestowałem prawie 2 tys. (pełen przegląd, wymiana płynów, rozrządu itp). Auto niesamowicie mruczy i ogólnie ach i och. Teraz pytania
1. Czy dobrze rozszyfrowałem model mojego auta? Dodam, że jest to Hatchback 90'
2. Miałem problem z termostatem ( wskaźnik od temperatury ledwo drgał powyżej stanu "0") teraz wymieniłem sam termostat (na taki który otwiera się przy 88 st. C) i wskazówka leci mi powyżej idealnego pionu na postoju. Nigdy jednak nie dochodzi do czerwonego stanu gdyż włącza się wentylator. W trasie wskazówka czasami jest w pionie czasami lekko powyżej czasami poniżej. I tu moje pytanie czy to jest normalne zachowanie? mogłem coś źle zrobić, gdyż mechanikiem nie jestem a chciałem spróbować zrobić to sam. Dodam jeszcze, ze płyn chłodniczy który uciekł przy wymianie uzupełniłem na nowo, żeby nie było braków.
3. Problem z lampą wstecznego. Mianowicie, gdy wrzucę wsteczny "do końca", tzn. dopchnę gałkę do końca w dół to lampka się nie świeci. Wystarczy jednak puknąć gałkę delikatnie w przód (max 0.5 - 1 mm) i już się świeci. Jakieś pomysły jak się do tego zabrać?
4. Jakie spalanie powinno mieć to auto w trasie i w mieście +-? Moje wydaje mi się troszkę za duże ( nie zdążyłem jeszcze sprawdzić na chyba sprawnym termostacie). Do tej pory wynosiło w trasie - 8.5 - 9.5l przy jeździe 100-110 i w mieście nawet do 13-14l. Czy po zmianie termostatu powinno to spaść?
Mam nadzieję, że nie zmieszacie z błotem 22-latka, który (jak mi się wydaje) na pierwsze auto wybrał dość ambitnie japończyka Chętnie posłucham konstruktywnych wypowiedzi i za te również jestem bardzo wdzięczny.
LINK DO GALERII http://imageshack.us/g/1/10081562/
Pozdrawiam, Piotrek!
Jestem jeszcze młodym i mało doświadczonym użytkownikiem tegoż właśnie Nissana. Kupiłem go w październiku 2012 r. Sprowadzony został z Niemiec, gdzie starszy Pan bardzo o niego dbał(sugeruje to pełna książeczka serwisowa) Ma w tej chwili zrobione 139 tys. przebiegu. Jest to silnik 2.0i 105KM tzw. twinspark. W środku zadbany wręcz idealnie, zero przetarć brudu śladu po jakimkolwiek dymie lub tytoniu. Ładnie przedstawiłem moje autko a teraz do rzeczy Zarejestrowałem się na forum, ponieważ w aucie zakochałem się od samego początku. Zapłaciłem za nie (chyba sporo) 6 tys zł i od razu zainwestowałem prawie 2 tys. (pełen przegląd, wymiana płynów, rozrządu itp). Auto niesamowicie mruczy i ogólnie ach i och. Teraz pytania
1. Czy dobrze rozszyfrowałem model mojego auta? Dodam, że jest to Hatchback 90'
2. Miałem problem z termostatem ( wskaźnik od temperatury ledwo drgał powyżej stanu "0") teraz wymieniłem sam termostat (na taki który otwiera się przy 88 st. C) i wskazówka leci mi powyżej idealnego pionu na postoju. Nigdy jednak nie dochodzi do czerwonego stanu gdyż włącza się wentylator. W trasie wskazówka czasami jest w pionie czasami lekko powyżej czasami poniżej. I tu moje pytanie czy to jest normalne zachowanie? mogłem coś źle zrobić, gdyż mechanikiem nie jestem a chciałem spróbować zrobić to sam. Dodam jeszcze, ze płyn chłodniczy który uciekł przy wymianie uzupełniłem na nowo, żeby nie było braków.
3. Problem z lampą wstecznego. Mianowicie, gdy wrzucę wsteczny "do końca", tzn. dopchnę gałkę do końca w dół to lampka się nie świeci. Wystarczy jednak puknąć gałkę delikatnie w przód (max 0.5 - 1 mm) i już się świeci. Jakieś pomysły jak się do tego zabrać?
4. Jakie spalanie powinno mieć to auto w trasie i w mieście +-? Moje wydaje mi się troszkę za duże ( nie zdążyłem jeszcze sprawdzić na chyba sprawnym termostacie). Do tej pory wynosiło w trasie - 8.5 - 9.5l przy jeździe 100-110 i w mieście nawet do 13-14l. Czy po zmianie termostatu powinno to spaść?
Mam nadzieję, że nie zmieszacie z błotem 22-latka, który (jak mi się wydaje) na pierwsze auto wybrał dość ambitnie japończyka Chętnie posłucham konstruktywnych wypowiedzi i za te również jestem bardzo wdzięczny.
LINK DO GALERII http://imageshack.us/g/1/10081562/
Pozdrawiam, Piotrek!
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:35 przez pawlakp19, łącznie zmieniany 3 razy.
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem http://imageshack.us/g/1/10081562/ Link do galerii Cieszę się, że ktoś się zainteresował
Zakochany w Bluebirdzie T72
Jestem szczerze zaskoczony tak dużym zainteresowaniem tematu Bardzo mi miło z tego powodu. Jest to mój pierwszy samochód i zakochałem się do upadłego, każdy grosik odkładany na oszczędnościowe, żeby mieć na kolejne poprawki. Mam nadzieję, ze Stefino zerknie w temat i może się wypowie doczytałem się, że ta lampa od wstecznego to standard, więc chyba będę musiał podskoczyć do jakiegoś mistrza elektryka. PS. Staram się go utrzymać w oryginale maksymalnie jak to tylko możliwe (dlatego też nie rezygnuję nawet z radia na kasety które mam zamontowane - dostałem nawet jedną w gratisie, jakieś niemieckie przeboje lat 90-tych )
PS2. Co myślicie o zamontowaniu do "Niskiego"- tak nazwała go moja dziewczyna - alufelg do opon letnich ? Mam na myśli coś podobnego do : http://allegro.pl/o-z-racing-15x7-kute- ... 83303.html
tylko bez tych napisów
PS2. Co myślicie o zamontowaniu do "Niskiego"- tak nazwała go moja dziewczyna - alufelg do opon letnich ? Mam na myśli coś podobnego do : http://allegro.pl/o-z-racing-15x7-kute- ... 83303.html
tylko bez tych napisów
witamy na forum,"bluebirdzik"zachowany w stanie naprawdę dobrym
ogólnie zdaję mi się ,że za dużo wciąga pb troche choć mogę mylić się,najlepiej tak jak mówili koledzy poczekamy na stefino,a Ty możesz podać vin tak jak bombel pisze i rozszyfruję co nieco.pozdrawiam
PS a tam w głębi ukryte 1/3 auta którego nie mogę rozszyfrować co to też twoje??? ?
u nas to norma,powiem inaczej to my powinniśmy być zaskoczeni że ktoś polubił takie staruszka w tak młodym wieku i dba o niego a nie kupił kolejnego np civica jak to na zazwyczaj bywa.pawlakp19 pisze:Jestem szczerze zaskoczony tak dużym zainteresowaniem tematu Bardzo mi miło z tego powodu.
ogólnie zdaję mi się ,że za dużo wciąga pb troche choć mogę mylić się,najlepiej tak jak mówili koledzy poczekamy na stefino,a Ty możesz podać vin tak jak bombel pisze i rozszyfruję co nieco.pozdrawiam
PS a tam w głębi ukryte 1/3 auta którego nie mogę rozszyfrować co to też twoje??? ?
Należę do tych kierowców, którzy nie patrzą tylko na wiek auta, ale też na jego wygląd i stan mechaniczny Ten zaskoczył mnie i jednym i drugim. Dodatkowo bardzo małym - udokumentowanym! - przebiegiem. Pojechałem po niego z Lublina aż za Łódź i nie żałuję Pokochałem tego dziadka i dbam o niego jak tylko potrafię. Prawdopodobnie z tytułu mojego braku doświadczenia popełniam jakieś błędy, no ale chyba nie robię mu krzywdy. Nie katuję dużymi prędkościami, nie żałuję mu benzyny i nie będę go przerabiał na gaz (BROŃ PANIE!).Chemik pisze:witamy na forum,"bluebirdzik"zachowany w stanie naprawdę dobrym
u nas to norma,powiem inaczej to my powinniśmy być zaskoczeni że ktoś polubił takie staruszka w tak młodym wieku i dba o niego a nie kupił kolejnego np civica jak to na zazwyczaj bywa.
(...)
PS a tam w głębi ukryte 1/3 auta którego nie mogę rozszyfrować co to też twoje??? ?
Te auto, którego widać 1/3 to już nie moje
Ps. Numer VIN pojazdu : SJN0FHT72U0307577
Ps2. Muszę gdzieś zdobyć uszczelkę do tylnych drzwi bo zaczęła mi się odklejać
Chemik, a gdzie ten temat jest jak nie w tym dziale?
Czy tylko mi zdjęcia nie działają?
Czy tylko mi zdjęcia nie działają?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq pisze:Chemik, a gdzie ten temat jest jak nie w tym dziale?
Chemikowi chodzi o zaprezentowanie furki tutaj: viewforum.php?f=12
Bo teraz jest w "Strefie Modeli"
Fajny dziadzia, lubię takie krążowniki. Trzymaj go jak najdłużej!
Chyba któryś z modów mi przeniósł już temat w zaprezentuj swoje nismo Ogólnie to nie planuję w nim wiele zmieniać w sensie dużych zmian wizualnych. Raczej będę grzebał, żeby wszystko działało jak potrzeba i żeby zachować jego oryginalność. Na wiosnę przymierzam się do zmiany amortyzatorów (komplet) i kupna nowych opon letnich + jeśli starczy funduszu alufelg takich jak wyżej napisałem
Zakochany w Bluebirdzie T72
No właśnie za takimi się rozglądam. Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem byłoby założenie amortyzatorów na przód i tył innych ( tzn innej firmy). Przód Kayaba tył Monroe. Nie wiem jak one będą się zachowywać. Dodatkowo zastanawiam się czy będę w stanie sam je sobie zmienić. Jak myślicie?
Zakochany w Bluebirdzie T72